پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ,2 December 2021
0
Share/Save/Bookmark
۰
افزایش قیمت کرایه‌ تاکسی‌های اینترنتی در حالی گلایه عموم مردم را به دنبال دارد که به گفته رانندگان، با کسر 20 درصد حق کمیسیون و هزینه استهلاک ماشین، فعالیت آنها نیز به صرفه نیست.
به گزارش عصرهامون، با ورود تاکسی های اینترنتی در حالی عرصه کسب و کار برای رانندگان شهری تنگ شد که طولی نکشید با تبلیغات گسترده مردم جذب بهره مندی از این نرم افزارها شدند.

این امر باعث شد تا اکثر رانندگان و تاکسی داران به این سمت و سو سوق داده شوند و مردم نیز با این هدف که هزینه ترددها مناسب تر است از این شیوه استقبال کردند.

حالا پس از مدت ها که این نرم افزارها محبوبیت خود را در جامعه پیدا وتثبیت کرد اما گزارش ها حکایت از گلایمندی شهروندان و حتی رانندگان است.

رقابت تاکسی های آنلاین مردم را نقره داغ کرده است

در مصاحبه ای که خبرنگار ما پیرامون میزان رضایت مردم از این نرم افزارها داشت شماری از شهروندان با بیان اینکه در ابتدا با هزینه کم مردم جذب استفاده از این شیوه شدند، گفتند: اکنون که بازاریابی به خوبی جواب داده به یکباره شاهد افزایش کرایه ها هستیم؛ افزایشی که با آژانس و تاکسی ها هیچ فرقی نداشته که بیشتر هم شده، حتی گاهی نرخ آژانس و کرایه خودروهای دربستی کمتر است.
 

 
شماری از شهروندان نیز با بیان اینکه نبود نظارت بر اینگونه مشاغل اینترنتی به عدم آشنایی دستگاه های ذیربط برمی گردد، ادامه دادند: باید نظارت بر روند مشاغل اینترنتی با دقت بیشتری صورت گیرد چرا که مردم از توان این هزینه ها بر نیامده، به خصوص از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا که فعالیت مشاغل به ویژه مشاغل آزاد تحت تاثیر قرار گرفت و رو به کسادی رفت.

مسئولی شنونده درددل های رانندگان نیست

در ادامه این گزارش طبق گفت وگویی که خبرنگار ما با یکی از رانندگان تاکسی های اینترنتی داشت، وی گفت: با وجود بنزین سه هزار تومانی و کسر 20 درصد هزینه کمیسیون توسط شرکت، برای ما نیز این کار به صرفه نیست.

وی با بیان اینکه هیچ مسئولی شنونده درددل های رانندگان در این شرکت ها نیست، افزود: در اغلب موارد که هزینه ای به حساب ما توسط شهروندان واریز نمی شود یا پیرامون ممنوعیت فعالیت مان در این نرم افزارها با شرکت تماس گرفته اما می گویند اینترنتی موضوع را اعلام و گزارش کنید؛ در این زمینه مشکلات زیادی وجود دارد که باید با همت بیشتری بدان رسیدگی کرد چرا که صدای ما نیز شنیده نمی شود.

این راننده با تاکید بر این مطلب که پشتیبانی این اپلیکیشن ها جوابگوی مشکلات رانندگان نیست، بیان کرد: از ساعت7 تا 9 شب خیابان های شهر را بالا و پایین کرده و مسافران را با احترام جابجا می کنیم اما بارها پیش آمده شماری از شهروندان همانگونه که 115 یا 125 را مورد تمسخر قرار داده و نحوه امدادرسانی و عملیات دهی آنان را با اختلال مواجه می کنند برای ما نیز مزاحمت ایجاد کرده و حین رسیدن به مقصد اعلام لغو سفر کرده یا اصلا در آن مکان حضور ندارند.

به گفته وی، رانندگان شاغل در تاکسی های اینترنتی باید برای جذب ستاره بیشتر در این مسیر تلاش کرده در غیراینصورت برای 24 الی 48 ساعت ممنوع از دریافت خدمات می شوند، از سوی دیگر هزینه آنچنانی باقی نمی ماند که با آن بتوانیم مبلغی را خرج استهلاک و هزینه های ماشین و خرج و مخارج زندگی خود کنیم.
 
پایگاه خبری عصرهامون آماده انتشار پاسخ مسئولان امر به این موضوع بوده و وظیفه خود می داند در راستای حل مشکلات شهروندان با مطالبه به حق پیگیر اینگونه دغدغه ها باشد.

انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۴۳۶۷۴


ارسال