تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۹
حسینعلی شهریاری گفت: ویروس جهش یافته هندی خیلی خطرناک تر از کرونای انگلیسی است، اگر مرزها کنترل نشود به دلیل کمبود امکانات بهداشتی، فاجعه انسانی رخ خواهد داد.
کرونای هندی خطرناک تر از انگلیسی/ اگر مرزهای شرقی کنترل نشود فاجعه انسانی رخ می دهد
حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: متاسفانه ویروس جهش یافته هندی خیلی خطرناک تر از کرونای انگلیسی است، چراکه ویروس انگلیسی در هندوستان به خاطر همه گیری زیاد، خیلی پاساژ داده شده، جهش پیدا کرده و خطرناک تر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به جدیت موضوع روز گذشته به صورت کتبی از طرف کمیسیون بهداشت و درمان به رئیس جمهور نامه نوشتم که نه تنها پروازها بلکه کل سفرهای سه گانه لغو و کنترل مرز به خصوص مرزهای شرقی به صورت جدی انجام و مراقبت شود، چراکه ژن هندی ها تقریبا شبیه مردم سیستان و بلوچستان است.

 شهریاری اضافه کرد: از آنجایی که مرگ و میر ویروس جهش یافته هندی بسیار بالاست، اگر از مرزهای شرقی وارد شود، نگران این هستیم که اتفاق های خیلی بدی در سیستان و بلوچستان رخ دهد، به همین دلیل باید مراقبت جدی صورت گیرد.

وی گفت: خواهشمان از مرزبانان، عزیزان سپاه و تمام نیروهای امنیتی این است که مراقبت جدی داشته باشند و اجازه ندهند هیچ نوع ترددی به داخل سیستان و بلوچستان انجام شود، چراکه اگر این استان گرفتار شود، در نهایت کل کشور درگیر خواهد شد و مشکل فقط به این خطه ختم نمی شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس اذعان کرد: مشکل اصلی ما مرزهاست که اگر دقیق کنترل شود، نه می توانند کسی را گروگان ببرند و نه جنسی را قاچاق کنند، قاچاق و آدم ربایی هایی که صورت می گیرد، از نقاطی انجام می شود که کنترلی روی آن نیست.

وی ادامه داد: با توجه به این مهم علاوه بر نظارت مرزبانی و سپاه، اگر قسمتی به ارتش واگذار شود، می تواند در این رابطه کمک کند، چراکه انسداد واقعی در کل مرز هزار و دویست کیلومتری باید صورت بگیرد و علاوه بر اقدام های فیزیکی، انسداد به صورت الکترونیک هم انجام شود.

شهریاری با تاکید بر این که اگر مرز دقیق کنترل شود، هیچ کدام از نگرانی هایی که اکنون مطرح است، اتفاق نخواهد افتاد، اظهار کرد: اگر ویروس جهش یافته وارد شود، امکانات فعلی بهداشتی و درمانی سیستان و بلوچستان جوابگو نخواهد بود و فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcba0b88rhbf9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما