ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> خلف وعده مسئولان بر دوش مردم است قیام زنان سیستانی در زیباسازی چهره شهر | عصر هامون
تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۵
صدای زنان شهر اسم گروهی است که چند بانوی سیستانی آن را برگزیده و برای زیبا سازی شهر به صورت خود جوش وارد میدان عمل شدند.
خلف وعده مسئولان بر دوش مردم است/ قیام زنان سیستانی در زیباسازی چهره شهر
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از  پایگاه خبری اوشیدا؛ زابل به عنوان کلان شهر شمال سیستان و بلوچستان سال هاست با محرومیتی از جمله نبود امکانات رفاهی رنج می برد که مردم این شهرستان انگشت اتهام را سال هاست به سوی متولیان شهر یعنی اعضای شورا و شهرداری دراز می کنند.

فضای شهری آنقدر قدیمی و یک نواخت به نظر می رسد که جمعی از زنان سیستانی آستین همت بالا زده اند و برای زیبایی شهر خود اقدام به رنگ آمیزی دیوار های یک ساختمان کرده اند.

بزرگان سیستان می گویند در گذشته که مدیریت شهر هایی همانند شهر سوخته به دست زنان سیستانی بوده این شهرها با پیشرفت روز افزونی همراه بوده اند به طوری که امروزه کشف حقایق شهر سوخته باعث شگفتی همه جهان شده است.

"صدای زنان شهر" اسم گروهی است که چند بانوی سیستانی آن را برگزیده اند و برای زیبا سازی شهر اقدام کرده اند. این کار آنها نه تنها باعث رضایت مندی مردم از این همت بلند شده است بلکه ضعف نهادهای مربوط را هم برای همگان مشخص می کند.

در شهر زابل هیچ گونه اقدامی برای زیبا سازی صورت نمی گرفت

ام البنین محمدیان مسئول گروه صدای زنان سیستان در این باره به خبرنگار ما گفت:نزدیک به ۲ ماه از تشکیل و فعالیت این گروه که اعضای آن زنانی دردمند و خواهان و مطالبه گر حق و حقوق شهروندی خویش می باشند می گذرد این فکر و ایده جرقه ای فکری بود که در یک بعدازظهر در خانه از ذهنم گذشت که چگونه و از چه راهی می توان به حق و حقوق شهروندی و بخصوص زنان سیستان رسید و آنان را بهره مند کرد.
 
وی افزود: با مراجعه به ادارات ذی ربط و درخواست و مطالبه گر ی در خصوص توجه مسئولین به خواسته ها و مطالبات زنان بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران مردم باید مطالبه گر باشند فعالیت را آغاز کردم.

محمدیان بیان کرد: وقتی دلمردگی ها را در این شهر دیدم به فکر این بودم چگونه می توان دل مردم شهر و دیارم را شاد بگردانم و این قضیه در گروه بیان شد و بانوان ایده دادند و یکی از ایده هایشان رنگ آمیزی در و دیوار شهر بود تا چهره ی شهر عوض شود .

وی تصریح کرد: متاسفانه در شهر زابل هیچ گونه اقدامی برای زیبا سازی نمی شود و همیشه ورد زبان همه این است که مردم متهم چهره زشت شهر هستند نمی خواهند چشم مردم به داشتن این چیزها عادت کند به نظر من آنقدر باید برای مردم زیبا سازی شود تا چشمشان عادت به داشتن زیبایی ها داشته باشد و دیگر کسی این مردم را بهانه برای سرو سامان ندادن شهر ،قرار ندهد.

محمدیان گفت: هدف از این فعالیت ها رسیدن به آنچه که مردم یک شهر میخواهند است بخصوص جامعه مظلوم و ستم دیده زنان سیستان که از آن محروم هستند.

وی افزود: نبود فضای سبز و زیبا سازی شهر من جمله ترمیم و بازسازی آسفالت ها جداول پیاده رو ها، نبود درختان پرسایه و همیشه سبز در خیابان ها، نبود پارک مخصوص بانوان مناسب دارای حفاظ و حجاب و امکانات تفریحی مناسب بانوان، نبود سالن مخصوص اجرای کارگاه های آموزشی جهت آموزش و ارائه هنر اصیل دست زنان سیستانی شناخت سیستان بر پایه و اساس محصولات غذایی منحصربفرد و هنرهای دستی مختص این استان نبود بیمارستان زنان و زایمان که پوشش دهنده و خدمات رسانی به زنان سیستانی و شهرستان های تابع باشد از جمله مواردی است که زنان از آن محروم هستند.

وعده دادند و حمایت نکردند

وی ادامه داد: گروه صدای زنان سیستان به صورت خودجوش و جهادی فعالیت خود را آغاز کرده است و هزینه چندانی هم صرف این نوع فعالیت ها نشده است.
 

محمدیان تصریح کرد: در آغاز راه رئیس دانشگاه زابل با حمایت و اعتماد به این گروه فرصت را ایجاد کرد تا اولین فعالیت گروهی خود را در این زمینه آغاز کنیم.

وی افزود: هدف فعالیت زنان سیستان تنها رنگی کردن درب و دیوارهای شهر نیست بلکه برای دیده شدن زنان و توانایی ها و استعداد آنها است.

محمدیان بیان کرد: زنان سیستان استعدادهای درخشانی هستند که این روزها کمتر دیده می شوند، برخی از افراد امروز به ما ایراد می گیرند که چند زن رنگ آمیزی درب و دیوارهای را برعهده گرفته اند اما این فعالیت ها مگر چه اشکالی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما هدف خاصی را برای این فعالیت ها دنبال می کنیم حتی اگر بتوانیم مدیریت شهری را برعهده بگیریم تا شهری زیبا و همتراز با سایر شهرهای کشور داشته باشیم.

محمدیان بیان کرد: امروز همه می دانند که مشکلات اقتصادی وجود دارد اما نباید مردم را از زیبایی های شهری محروم کرد.

وی گفت: ما در روزهای تعطیل و غیر تعطیل فعالیت خود را ادامه دادیم تا بتوانیم اولین فعالیت خود را با موفقت به اتمام برسانیم و در صورت امکان و همکاری سایر نهاد ها بتوانیم مکان های بیشتری را زیباسازی کنیم.

محمدیان با بیان اینکه فرماندار و اعضای شورای شهر از این فعالیت ما حمایتی نکرده اند گفت: تمام هزینه های خرید رنگ بر عهده دانشگاه زابل بوده و از رئیس این دانشگاه  و شهردار زابل جهت حمایت از صدای زنان سیستان تشکر ویژه ای می کنیم.


انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcfmxdy0w6dm1a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما