تاریخ انتشار :جمعه ۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۹
ائمه جماعت سیستان وبلوچستان گفتند: ملت ایران با توکل بر خدا و با شرکت در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ پاسخ دندان شکنی به یاوه گویی های آمریکا و انگلیس خواهند داد.
تحقق شعار سال نیازمند همدلی بین قوای سه گانه/شرکت در انتخابات پاسخ دندان شکن ایرانیان به یاوه گویی های آمریکا است
به گزارش عصرهامون، ائمه جماعت سیستان وبلوچستان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفتند: لازمه تحقق معنویات مقام معظم رهبری با توجه به شعار سال و ظرفیت های کشور، ایمان و دولت قدرتمند با روحیه جهادی و اسلامی است.

شرکت در انتخابات تائید نظام اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی افضلی تبار، امام جمعه موقت ایرانشهردر خطبه های نماز جمعه ایرانشهر بیان کرد: همگان را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم زیرا تقوا همچون سپری در برابر گناهان است که در مقابل بسیاری از گناهان حفظ می کند.

وی افزود: در حقیقت تقوا ترک محرمات و انجام واجبات است.

امام جمعه موقت ایرانشهر، ضمن تبریک سال نو، تصریح کرد: نوروز عید ملی و باستانی است که در گذشته ایرانیان در این ایام به آداب و رسومی چون دید و بازدید و صله رحم، خانه تکانی اقدام می کردند اما امروزه با توجه به وجود بیماری منحوس کرونا باید از حضور در اجتماعات پرهیز کرد و در مفاتیح الجنان هم نسبت به آداب آن اشاراتی شده است.

وی اضافه کرد: در واقع عید نوروز عیدی است که مورد تائید اسلام بوده و در این ایام برخی نباید افراد به بهانه شاد بودن دست به انجام کارهای حرام بزنند.

افضلی تبار خاطر نشان کرد: ۱۵ شعبان میلاد منجی عالم بشریت است و باید این مراسمات این مناسبت در خور و شان این امام بزرگوار برگزار شود.

وی اذعان کرد: اصل مهم در انتخابات پیش رو ریاست جمهوری و شورای شهر شرکت در آن بوده و در حقیقت وظیفه شرعی است.

این خطیب جمعه عنوان کرد: در واقع شرکت در انتخابات تائید نظام اسلامی است، نظامی که جوانان زیادی برای بقا و ماندگاری آن خون دادند.

وی گفت: مشکل اصلی ایران با آمريکا مسئله سلطه جویی و زورگویی بوده که آنان بعد از پیروی انقلاب، کشور ما را مورد تحریم قرار دادند تا به این واسطه بتوانند بر ملت حکومت کنند و مانع پیشرفت مان شوند، اما تا به امروز با وجود تدابیر حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و بصیرت مردم نتوانستند به هدف شوم خود دست یابند.

به گفته این خطیب جمعه؛ مسئله برجام با آمريکا مبحثی روی کاغذ بود که از همان ابتدا مشخص بود که آنان به وعده های خود عمل نمی کنند و وعده هایشان پوچ و توخالی است.

وی بیان کرد: امروزه ایران در بخش های مختلف صنعتی، علمی، داروسازی، نظامی پیشرفت کرده و در همه حوزه ها به دنبال قوی شدن و عدم وابستگی به دشمنان بوده و اکنون توسط پهپادهایش در منطقه تمام مظلوم نمایی ها و کارهای آمريکا و اسرائیل، انگیس رصد می شود.

افضلی تبار گفت: ملت ایران با توکل بر خدا و با شرکت در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ پاسخ دندان شکنی به یاوه گویی های آمریکا و انگلیس خواهند داد.

حضور حداکثری در انتخابات عامل ناتوانی دشمن می شود

حجت الاسلام احمد علی قاسمی زاده؛ امام جمعه موقت چابهار در خطبه های نمازهای این هفته بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) خطاب به ابوذر برای بهرمندی بهتر از زندگی توصیه می کردندکه همواره سکوت، خوش اخلاقی و ترک بیهودگی که تمامی این موارد به زبان برمیگردد را رعایت کند و زبان را از همان زمان جوانی به بیهودگی عادت ندهیم.

وی افزود: ترک بیهودگی یعنی حرفای بی ارزش و بیهوده که قابل گفتن نیست را هرگز بیان نکنیم که هیچ سوده و فایده برای ما و دیگران ندارد، همانطور که در فضای مجازی بی نهایت مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از ما ساعت ها در این فضای مجازی وقت میگذاریم و میبینیم که وقتمان به بیهودگی تلف شد و بدون اینکه علمی یا آگاهی به دانش ما اضافه شود،

امام جمعه موقت چابهار گفت: هدف از آفرینش و خلفت؛ عبادت بی چون و چرای خدای سبحان، به معنای اطاعت و پرستش پروردگار یگانه است که به صراط مستقیم ختم می شود و ویژگی متمایز انسان از باقی موجودات زنده پرستش خداوند متعال است.

وی اذعان کرد: در صدر اسلام تعداد زیادی از مسلمانان به دلیل عدم آگاهی راه را کج رفتندکه نمونه بارز آن خوارج بودن در حالی که صراط مستقیم راهی است که حضرت امیرالمومنین علی(ع) رفت.

حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری در سخنرانی آغاز سال تحویل تصریح کرد: سال جدید سال پشتیبانی ها و رفع موانع تولید، صادرات و توسعه محصولات داخلی است و سال گذشته جهش تولید خیلی موفق نبود اما باید در زندگی مردم یه تغییری ایجاد و با فساد در ابعاد مختلف ریشه کن شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایل عدم موفقیت در جهش تولید "فساد و قاچاق" بود که باید مسئولین مربوطه امسال با عزم و اراده بیشتری به این موضوع بپردازند.

وی ادامه داد: مخاطب این سخنرانی و پیام در ابتدا همه مردم هستند ولی اگر بخواهیم این دستورات عملی شود باید مجلس، قوه مجریه و دستگاه قضا دست به دست هم دهند تا تحقق پیدا کند.

امام جمعه موقت چابهار اظهار کرد: دولت و قوه مجریه در جایگاه بالاتر برای تحقق شعار سال و جهش تولید هستند تا با نقش آفرینی یک دولت جوان و انقلابی شکل بگیرد و مهمترین ویژگی این دولت ایمان داشتن به کشور و نیروی جوانان است.

وی بیان کرد: لازمه تحقق معنویات مقام معظم رهبری با توجه به شعار سال و ظرفیت های کشور، ایمان و دولت قدرتمند با روحیه جهادی و اسلامی است.

حجت الاسلام قاسمی زاده تصریح کرد: در منویات مقام معظم رهبری مسئله انتخابات است و منظور ایشان تنها این انتخابات امسال نیست بلکه برای تمامی انتخابات کشور برنامه ریزی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر کسی خلاف صحبت مقام معظم رهبری حرف بزند بدون شک در جبهه دشمن درحال فعالیت است.

امام جمعه موقت چابهار گفت: در حوزه توسعه و ظرفیت های بندری در شهرستان چابهار در سالهای ابتدایی نرخ صادرات بسیار ناچیز بود ولی درحال حاضر با پیشرفت و توسعه بنادر و خریداری تجهیزات و ایجاد زیرساخت ها ما به پیشرفت قابل توجهی رسیده ایم.

حجت الاسلام قاسمی زاده ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) اذعان کرد: در زمان غیبت امام زمان(عج) چه زمانی که خوشحال یا ناراحت هستیم باید در حالت انتظار قرار داشته باشیم و با زمینه سازی مناسب در جامعه امر ظهور امام عصر (عج) را تسریع کنیم.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcb80b85rhbf8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما