تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۰۴
مهدی عبادی گفت: در هفته دولت امسال، تعداد ۲۶۸ واحد مسکن مددجویی در استان افتتاح شد و ۴۷۰ طرح اشتغال در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.
۲۶۸ واحد مسکونی تحویل مددجویان سیستان و بلوچستان شد/بهره‌برداری از ۴۷۰ طرح اشتغال در استان
مهدی عبادی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان‌ و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: کمیته امداد حضرت امام(ره) استان هر سال برنامه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف از جمله ساخت مسکن مددجویان، اشتغالزایی و کمک به خودکفایی قشر محروم، مهارت‌آموزی افراد، تأمین اقلام ضروری جهت تشکیل خانواده و غیره اجرا می‌کند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم و تأثیرگذار امداد، ساخت مسکن مددجویان است، چراکه مسکن، بخش بزرگی از سبد هزینه خانوارها را تشکیل می‌دهد و تأمین سرپناه استاندارد و در شأن مددجویان که ولی‌نعمتان ما هستند، از رسالت‌های مهم امداد است.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان بیان کرد: در هفته دولت امسال، تعداد ۲۶۸ واحد مسکن مددجویی در استان افتتاح شد که از این تعداد، پنج واحد مسکن برای مددجویان شهری و ۲۶۳ واحد نیز در روستاها ساخته شده است وتحویل مددجویان روستایی کمیته امداد خواهد شد.

عبادی اظهار کرد: توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای نیازمندان از اولویت‌های اصلی کمیته امداد است و در این راستا، تعداد ۴۷۰ طرح اشتغال در هفته دولت به بهره‌برداری رسید که ۴۰۲ مورد از محل تسهیلات بانکی، ۶۰ مورد از محل تسهیلات صندوق امداد ولایت و ۸ مورد نیز از محل تسهیلات اشتغال روستایی تأمین شده است.

وی گفت: همچنین هزار و ۶۹۶ نفر آموزش‌های مقدماتی مهارت‌ آموزی کسب‌ و کار را فرامی‌گیرند و آماده برای ورود به بازار کار می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان افزود: در هفته دولت ۶۳۰ کولر در قالب لوازم ضروری و با اولویت مناطق روستایی و محروم توزیع شد.

عبادی بیان کرد: شارژ کارت ۱۱ هزار و ۷۰۰ کودک دچار سوء تغذیه و ۸ هزار و ۷۳۲ مادر باردار و شیرده از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان بوده است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdchzznzv23nkxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما