تاریخ انتشار :جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۰
سعید محمد با اشاره به برنامه های دولت برای تحول بنیادین در سواحل مکران، گفت: برای ساماندهی حاشیه نشینی شهر چابهار و رفع مشکل آب شرب برنامه ویژه داریم.
برنامه ویژه دولت برای پایان بی آبی و ساماندهی حاشیه نشینی چابهار/تحول بنیادین در انتظار سواحل مکران
به گزارش عصرهامون؛ سعید محمد، مشاور رئیس جمهور در سفر دو روزه خود به چابهار، با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به مناطق آزاد و سواحل مکران بیان کرد: باید در این منطقه تحولی بنیادین رقم بخورد که در این راستا اقدام های جدی در دستور کار دولت قرار دارد.

وی از چابهار به عنوان پیشران توسعه اقتصادی کشور یاد کرد و افزود: این منطقه مهمترین کانون پیمان های منطقه ای از جمله پیمان شانگهای خواهد بود، همچنین چابهار نقطه اتصال کریدور های شرق به غرب و جنوب به شمال محسوب می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان این که چابهار را برای پایتخت دریایی و مرکز تجارت و فعالیت منطقه فراهم می کنیم، اظهار کرد: دغدغه های اجتماعی و توجه به معیشت مردم در مرکز توجهات و سیاست های منطقه آزاد قرار می گیرد.

وی پیوست فرهنگی و اجتماعی برای تمام پروژه های سرمایه گذاری منطقه را یک تکلیف دانست و ادامه داد: با سرمایه‌گذارانی در خصوص حل مشکل آب چابهار مذاکره انجام و برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است، حداکثر تا شهریورماه سال آینده مشکل آب آشامیدنی چابهار حل خواهد شد.

محمد با اشاره به لزوم تقویت صیادی به عنوان فعالیت اصلی منطقه، اضافه کرد: سازمان منطقه آزاد مکلف به حمایت از جامعه صیادی بوده و توسعه منطقه منفصل ریمدان در گرو تقویت توجه به شرق و پایداری اقتصادی و تجارت با همسایگان است.

شروط تحقق پیشرفت در چابهار 

وی توسعه زیرساخت ها را در چابهار ضروری دانست و گفت: با تکمیل حوزه‌های ترانزیت، راه‌های پسکرانه، اصلاح پایانه‌های مرزی و شناسایی مزیت‌ها پیشرفت و توسعه مدنظر در چابهار رقم می خورد.

مشاور رئیس جمهور با تاکید بر لزوم حل مشکل ترانزیت و راه آهن اذعان کرد: دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه، مرزهای زمینی و هوایی، شیلات و صیادی، صنایع تبدیلی در حوزه کشاورزی و شیلات و فولاد از ظرفیت‌های خوب چابهار محسوب می شود که البته مشکلاتی در این منطقه وجود دارد که برای دستیابی به پیشرفت باید آن را برطرف کرد.

وی با اشاره به معضل حاشیه نشینی و بازدیدش از این نقاط بیان کرد: با برنامه‌ریزی و طرح‌های در دست اجرا و انتقال زمین‌های متعلق به منطقه آزاد که در اختیار راه و شهرسازی قرار دارد، پس از اجازه فعالیت طی مدت سه سال موضوع حاشیه‌نشینی را برطرف می‌ شود.

گفتنی است، تجدید میثاق با مقام شامخ  شهدای گمنام در مسجدپیامبر اعظم (ص)، نشست با فعالین اقتصادی منطقه، نخبگان، معتمدین و اعضای شورای اداری چابهار و بازدید از نقطه منفصل ریمدان و دروازه ورود به اقصاد پاکستان، پروژه هزار واحدی حاشیه شهر، بزرگراه چابهار _ کنارک و شرکت فولاد مکران از جمله برنامه های سفر دو روزه سعید محمد به چابهار بود.  

انتهای پیام/ 
https://www.asrehamoon.ir/vdcfymdy0w6djea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما