تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۸
سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس خبر داد؛

آغاز بررسی ایمنی‌زایی دوز یادآور واکسن رازی کووپارس

سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: بررسی ایمنی‌زایی دوز یادآور واکسن رازی کووپارس در مقایسه با سینوفارم وارد فاز مطالعاتی شد.
آغاز بررسی ایمنی‌زایی دوز یادآور واکسن رازی کووپارس
به گزارش عصرهامون به نقل از راه دانا؛ محمد حسین فلاح مهرآبادی با اشاره به لزوم تزریق دز یادآور به دریافت کنندگان واکسن‌های کرونا در کشور اظهار کرد: با توجه به پشت سر گذاشتن حدود سه ماه از مطالعه فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس همچنین به لحاظ اینکه زنندگان واکسن در کشور لازم است دز یادآور دریافت کنند، بررسی ایمنی‌زایی و بی خطری دوز یادآور واکسن رازی کووپارس در مقایسه با دز یادآور واکسن سینوفارم آغاز شده است.
 
وی درباره شرایط مشارکت در مطالعه یادآور شد: افراد واجد شرایط باید ۳ تا ۶ ماه از دوز دوم واکسن سینوفارم آنها گذشته باشد. البته در این مطالعه افراد واکسینه شده با واکسن سینوفارم به عنوان دوز یادآور یک نوبت واکسن دریافت می‌کنند و اختصاص افراد به صورت تصادفی در یکی از دوگروه دریافت کننده واکسن نوترکیب پروتئین اسپایک کووید -۱۹ تولید مؤسسه رازی و گروه دریافت کننده واکسن سینوفارم خواهد بود.
 
سخنگوی پروژه واکسن رازی کووپارس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی متذکر شد: افرادی که ۴ تا ۶ ماه از دوز دوم واکسن‌های رازی کووپارس، آسترازنکا، پاستوکوک و اسپوتنیک آنها گذشته باشد هم واجد شرایط شرکت در مطالعه هستند و این افراد فقط واکسن رازی را به عنوان دوز یادآور دریافت خواهند کرد.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjxxevouqexvz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما