تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵
وزیر آموزش و پرورش در دیدار با نمایندگان دانش آموزان و تشکل‌های دانش آموزی سیستان و بلوچستان:

محرومیت، محدودیت نیست/مدارس باید به زیست بوم های کارآفرین تبدیل شوند

یوسف نوری گفت: مدارس به جای این که کارگاه‌های حافظه محور باشند باید به زیست بوم‌های کارآفرین تبدیل شده و دانش‌آموزان را به سمت استعدادهایشان، هدایت کنند.
محرومیت، محدودیت نیست/مدارس باید به زیست بوم های کارآفرین تبدیل شوند
به گزارش عصرهامون،یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش ظهر امروز در نشست صمیمی با نمایندگان دانش آموزان و تشکل‌های دانش آموزی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان استانی معروف به بزرگانی است که در تاریخ ایران، خوش درخشیدند، بیان کرد: این خطه متقدم به جهاد و شهادت بوده و هنوز هم بوی شهادت از این دیار به مشام می رسد.

اختصاص کم سن ترین شهید دوران دفاع مقدس، مایه افتخار سیستان وبلوچستان

وی با بیان اینکه کم سن ترین شهید دوران دفاع مقدس «سبیل اخلاقی» و همچنین اولین شهید دانش آموز کشور «عیسی کفاش» به استان سیستان و بلوچستان تعلق دارد، افزود: این موضوع مایه افتخار و مباهات مردم این استان و کشور است. 

وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت تغییر نگاه و رویکردهای قدیمی به دانش آموزان تأکید کرد و گفت: در صورتی که دانش آموزان در رأس هرم آموزش و پرورش قرار گیرند، نظام تعلیم و تربیت به اهداف متعالی خود دست می یابد.

وی با اشاره به بخشی از سخنان نمایندگان تشکل‌های دانش آموزی سیستان و بلوچستان در خصوص محرومیت‌های موجود در این استان، اظهار کرد: محرومیت، محدودیت نیست، زیرا کسانی که در محرومیت قرار دارند با استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت‌های خود به موفقیت رسیده‌اند.

وی ادامه داد: با این حال "ایجاد نصیب آموزشی برابر" و فراهم کردن "عدالت تربیتی" از وظایف آموزش و پرورش است.

هزاران دانش آموز حافظه‌محور به اندازه یک "دانش آموز کارآفرین" برای کشور کارایی نخواهند داشت

وی در ادامه بر پرورش استعدادها در مدارس تأکید کرد و خطاب به دانش آموزان گفت: به دنبال هدف و خواسته خود بروید و استعدادی را که دارید پرورش دهید؛ در آموزش و پرورش باید به دنبال این باشیم تا آینده سازان کشور را به سمت استعدادهایشان هدایت کنیم.

وی همچنین بر ضرورت "توجه به مهارت آموزی" در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و ادامه داد: هزاران دانش آموز حافظه‌محور به اندازه یک "دانش آموز کارآفرین" برای کشور کارایی نخواهند داشت، این در حالی است که با وجود استرس کنکور، استعدادهای دیگر دانش آموزان، جز حافظه، پرورش پیدا نمی کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدارس به جای کارگاه های حافظه محور، باید به زیست بوم های کارآفرین تبدیل شوند، افزود: مراکز نوآوری و دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برای بهره مندی و حضور دانش آموزان اعلام آمادگی کرده‌اند، این همکاری فرصت مناسبی است تا دانش آموزان ایده‌های خود را ارائه و با عرصه کار و فناوری، گره بزنند. 

نوری خاطر نشان کرد: امیدواریم بتوانیم در راه احیای سند تحول گام برداریم و زمینه را برای استقرار صحیح این سند فراهم کنیم.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdci3wazut1a5r2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما