تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۷
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه فرانسه و بر خلاف اظهارات غیرواقع بینانه وی، اعلام کرد که فضای این مذاکرات بهتر از قبل است و احتمال حصول توافق وجود دارد.
بورل: احتمال حصول توافق در وین وجود دارد
به گزارش عصرهامون به نقل از راه دانا؛ «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه پس از نشست وزیران این اتحادیه در شهر «برست» (Brest) فرانسه، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند.
 
شبکه الجزیره در همین رابطه از اظهارات بورل درباره مذاکرات وین خبر داد.
 
وی در این باره گفت: احتمال توافق با ایران در مذاکرات وین وجود دارد و فضا بهتر از قبل است.
 
وزیر امور خارجه فرانسه نیز همچنان با به کارگیری تاکتیک ضرب الاجل و ضیق وقت، مدعی شد: مذاکرات با ایران به کندی پیش می‌رود و زمان حل آن فرا رسیده است، در غیر این صورت وارد بحران می‌شویم.
 
این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست مطبوعاتی امروز خود اعلام کرد که در مذاکرات وین پیشرفت‌های واقعی حاصل شده است.
 
وی همچنین افزود که ایران باید در مذاکرات یاد شده سازنده باشد و غرب نیز نباید تنش روانی ایجاد کند.
 
لاوروف در این باره گفت: در مورد برنامه هسته‌ای ایران، من همچنان موضع واقع‌بینانه‌تری اتخاذ می‌کنم. پیشرفت و تمایل واقعی وجود دارد، در درجه اول بین ایران و ایالات متحده، برای درک نگرانی‌های خاص، و برای درک اینکه چگونه می‌توان این نگرانی‌ها را در یک بسته مشترک در نظر گرفت. این فقط می‌تواند یک راه حل بسته باشد، مانند خود توافق هسته‌ای، یک بسته راه حل بود.
 
همچنین منابع نزدیک به مذاکرات وین امروز اعلام کردند تا زمانی که کارشناسان به کار خود ادامه دهند، مذاکره کنندگان ارشد هیئت‌ها موقتاً و به مدت ۲ روز برای رایزنی به پایتخت‌های خود بازخواهند گشت.
 
گفتنی است که هشتمین دور از گفتگوهای برچیدن تحریم‌ها از دو هفته گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شده است و کماکان ادامه دارد که البته غربی‌ها با متوسل شدن به تاکتیک ضیق وقت و تعیین ضرب الاجل‌های ساختگی برای پایان مذاکرات موجب ایجاد تنش‌های روانی می‌شوند.
انتهای پیام؛ 
https://www.asrehamoon.ir/vdca6mn6o49nye1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما