تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۳
در دیدار مدیر کل تعزیرات حکومتی با نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان مطرح شد؛

نظارت تعزیرات در کنترل و تنظیم بازار باید بیش از گذشته باشد/ شناسایی ۹۷۵ واحد صنفی متخلف در استان

آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان فعالیت تعزیرات حکومتی در شرایط کنونی را سخت و مهم دانست و گفت: دستگاه‌های نظارتی و کنترل کننده با دقت بیشتری مسائل را بررسی کنند.
نظارت تعزیرات در کنترل و تنظیم بازار باید بیش از گذشته باشد/ شناسایی ۹۷۵ واحد صنفی متخلف در استان
به گزارش عصرهامون،  موسی عباس‌زاده محمودی، مدیر کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان ظهر امروز به همراه تعدادی از مسئولین اداره کل با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان زاهدان دیدار کرد.

شناسایی ۹۷۵ واحد صنفی متخلف در سیستان وبلوچستان

وی در ابتدای این دیدار به تشریح عملکرد تعزیرات حکومتی در سال جاری پرداخت و بیان کرد: این سازمان از ابتدای سال تاکنون در راستای نظارت و بازرسی از سطح بازار با تشکیل هزار و ۶ اکیپ گشت مشترک به مراهی دیگر ادارات تابعه توانسته از پنج هزار و ۱۲۴ واحد صنفی بازدید و بازرسی به عمل آورد که در همین راستا تعداد ۹۷۵ واحد صنفی متخلف شناسایی و جهت اعمال قانون به شعب تعزیرات حکومتی استان معرفی شده اند.

وی در خصوص عملکرد شعب بدوی از اول سال جاری تاکنون افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد پرونده های وارده به شعب تعزیرات حکومتی استان با موضوعات کالا و خدمات ،بهداشت و درمان ؛ قاچاق کالا و ارز به ۱۴ هزار ۷۴۴ فقره پرونده می رسد که از این تعداد ۱۴ هزارو ۵۷۵ فقره در شعبات بدوی رسیدگی و مختومه شده است.

عباس زاده محمودی در خصوص عملکرد اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان اظهار کرد: در بازه زمانی اعلام شده تعداد ۹ هزار و ۷۹۰ فقره پرونده به اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان ارسال شده است که از اول سال تا کنون تعداد ۹ هزار و ۵۰۶ فقره پرونده در اجرای احکام اجرا و مختومه شده است و در همین راستا میزان وصولی اجرای احکام  در امسال به ۶۸۸ میلیارد و ۱۲۴ میلیون ۲۹۷ هزار ریال می رسد.

وی گفت: مسئولین و مردم در استان انتظاراتی را در این شرایط اقتصادی از تعزیرات حکومتی دارند که با وجود برخی کمبودها مانند نیرو و امکانات اما با تلاش های صورت گرفته و جدیت به دنبال تحقق خواسته‌های مردم در سطح استان خواهیم بود.

مدیر کل  تعزیرات حکومتی استان تصریح کرد: به عنوان نیروی بومی دغدغه مردم استان دغدغه مجموعه تحت نظارت ای بوده و به دنبال تغییرات و تحول در حوزه تعزیرات حکومتی در سطح استان هستم.

نظارت تعزیرات در کنترل و تنظیم بازار باید بیش از گذشته باشد

در ادامه آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در استان ضمن خیر مقدم، فعالیت تعزیرات حکومتی در شرایط کنونی را سخت و مهم  دانست و بیان کرد: شما قضاوت می‌کنید و قضاوت حساسیت خود را دارد و در این شرایط که کشور قرار گرفته باید دستگاه‌های نظارتی و کنترل کننده با دقت بیشتری مسائل را بررسی کنند.

وی گفت:  شرایط معیشتی مردم و مطالبات به حق آنان کار شما را در مقام رسیدگی کننده به تخلفات خصوصاً در مواردی که مربوط به اموال کلان و پرونده‌های قاچاق مهم و حائز اهمیت کرده است.

امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: در رسیدگی به تخلفات اقتصادی احتمال رشوه هم وجود دارد و نیروها باید سالم و متعهد و خود کنترلی داشته باشند تا جلوی تمامی تهدید ها نفسانی و بیرونی سربلند بیرون آیند.

کمبود نیرو در تعزیرات حکومتی نگران کننده است

وی تصریح کرد: در مجموعه ای همانند تعزیرات حکومتی باید از نیروهای متخصص و کاربلد استفاده شود تا متخلفین نتوانند قانون را دور بزنند.

آیت الله محامی در ادامه کمبود نیرو در تعزیرات حکومتی استان را نگران کننده دانست و گفت: گرفتاری در ساختار درونی مانع حضور جدی و انجام وظایف محوله می‌شود و آثار بد آن را مردم می‌بینند ، لذا با حضور مدیریت جدید خوش‌بین به تغییرات و تحول خصوصاً فعال شدن ادارات تعزیرات حکومتی در تمام شهرستان ها هستیم که آنچنان که باید در آن مجموعه وظایف اجرایی شود.

امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: استفاده از مدیر بومی و شایسته‌سالاری اقدام قابل تحسینی است زیرا شخصی که در استان خدمت داشته فراتر از نیروی غیربومی آگاهی به مشکلات و مسائل را دارد.
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdchkmnzi23nkkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما