>ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> جریان غربگرا از آغاز تعامل ایران با کشورهای جهان دستپاچه است مدعیان امروز شعار «نه شرقی و نه غربی» روزی خواستار توافق با دشمن بودند | عصر هامون
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۷
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: جریان غربگرا به دلیل دستپاچگی از آغاز تعامل با کشورهای جهان و در آستانه شکست کارزار حداکثری شیطان بزرگ علیه ملت مظلوم ایران با توسل به شعار «نه شرقی و نه غربی» در تلاش جهت القای مغایرت رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم با این شعار است.
جریان غربگرا از آغاز تعامل ایران با کشورهای جهان دستپاچه است/ مدعیان امروز شعار «نه شرقی و نه غربی» روزی خواستار توافق با دشمن بودند
به گزارش عصرهامون «علی خضریان»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه جریان غربگرا به دلیل دستپاچگی از آغاز تعامل با کشورهای جهان و در آستانه شکست کارزار حداکثری شیطان بزرگ علیه ملت مظلوم ایران با توسل به شعار «نه شرقی و نه غربی» در تلاش جهت القای مغایرت رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم با این شعار است، گفت: کسانی امروز در حال طرح شائبه و شبهه‌افکنی در افکار عمومی نسبت به تعامل با جهان هستند که ۸ سال گذشته با شعار تعامل با دنیا روی کار آمدند، اما ملت ایران تجربه کرد که تمام ظرفیت خود و کشور را تنها خرج باز کردن درز پنجره تعامل با کدخدا و چند کشور اروپایی کردند که نه تنها بی‌نتیجه ماند بلکه با رویکرد غلط دروازه تعامل با عموم کشورها را بستند و تنها در ‌رویای آن درز پنجره تعامل با کدخدا و دو-سه کشور اروپایی بودند و ظرفیت مهمی همچون همسایگان، منطقه غرب آسیا، آمریکای لاتین، آفریقا و کشورهای شرق را نادیده گرفتند و بدتر از همه اینکه این‌ها غرب را هم فقط در کدخدا و آن سه کشور اروپایی دیدند.

رییس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: کسانی بلندگوی طرح این شائبه‌ها شده‌اند که در شعارهایشان می‌گفتند ما حتی باید با دشمنان خود گفت‌وگو کنیم. آن‌هم با دشمنی که سال‌ها و بصورت علنی از براندازی نظام جمهوری اسلامی سخن گفته و در میدان عمل نیز بارها اقدام کرده است؛ حتی پس از اینکه یک مقام رسمی و عالی‌رتبه کشورمان را درحالی‌که به‌صورت رسمی مهمان کشور عراق بود به‌صورت ناجوانمردانه ترور کردند و در عالی‌ترین سطح سیاسی هم رئیس‌جمهور و وزیر خارجه وقت آمریکا بلافاصله به این ترور و صدور دستور آن اذعان کردند، این جریان همچنان پالس مذاکره و توافق با دشمن می‌داد.

وی با اشاره به سابقه اقدام خلاف قواعد روابط بین‌الملل جریان غربگرا در امتیازدهی به کسانی که بیشتر ابراز دشمنی با کشور کردند، گفت: این جریان با طرح شعار مذاکره حتی با دشمنان باعث شد که پس از برجام نیز بیشترین امتیازها را در زمان انعقاد قراردادها به پلیس بد مذاکرات یعنی فرانسه دادند و شرکت‌های فرانسوی (توتال، پژو، ایرباس و...) سهم عمده پس از برجام را از آن خود کردند. و این در شرایط جهانی منجر به ارسال پیام بدی به کشورهایی گردید که در سختی‌ها و تحریم‌ها دشمنی نکردند. خب آیا این رویکرد به نتیجه مطلوبی ختم شد؟! ملت ایران دید که چطور همان شرکت‌های فرانسوی پس از خروج آمریکا از برجام دست دولت قبل و نیز حامیان غرب را در پوست گردو گذاشتند و رفتند.

خضریان در ادامه اظهار داشت: رویکرد این جماعت ماحصلی جز جری‌تر شدن دشمنان ندارد چراکه وقتی کشوری مانند فرانسه می‌آید و در مسیر مذاکرات بیشترین سنگ‌اندازی را انجام می‌دهد و سپس می‌بیند که از مسیر آن دشمنی بیشترین منفعت را نیز به دست آورده، در موقعیت دیگر دشمنی و سنگ‌اندازی بیشتر از قبل انجام خواهد داد چون پی‌برده که نتیجه دشمنی‌اش رسیدن به منافع بیشتر است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود در خاتمه متذکر شد: ضمناً باید این را گفت که این آقایان گویا به دلیل بیماری  ماندن در گذشته ، چند دهه از تاریخ عقب هستند و نمی‌دانند که تقریباً از همان آغازین سال‌های دهه ۱۳۷۰ خورشیدی و با برچیده شدن دیوار برلین میان آلمان شرقی و آلمان غربی و سپس فروپاشی شوروی سابق، بلوک‌بندی دنیا به شرق و غرب مضمحل شد. به‌جز این در همان زمانی که دو ابرقدرت جهان را به دو بخش تقسیم کرده بودند، مگر شرق و غرب جغرافیایی تعیین‌کننده بلوک‌بندی‌ها بود؟ مگر کشوری مثل کوبا در غربی‌ترین نقطه جهان و زیر گوش آمریکا متمایل به بلوک شرق نبود و یا هم‌اکنون دو کشور کره شمالی و جنوبی در شرق عالم و درحالی‌که کنار هم هستند، تفاوت‌های بنیادین در این دست مسائل ندارند؟! این دو نکته اخیر نشان می‌دهد که این جماعت از این شعار یا چیزی نفهمیده‌اند که چنین کژتابانه از آن استفاده می‌کنند یا اینکه فهمیده‌اند و می‌دانند بلوک‌بندی دنیا به شرق و غرب پایان یافته اما از این شعار که ماهیتش حفظ استقلال ملی و عدم وابستگی به قدرت‌هاست نه انزوای سیاسی و عدم تعامل با دنیا، برای تخریب رویکرد درست در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران سوءاستفاده می‌کنند.
 
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcaamn6649nyy1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما