تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۰
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا لطفیان سرگزی مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی،گفت: نوار غزه برای محور مقاومت و جهان اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است ساکنین این منطقه همواره با نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی مبارزه کرده اند و به همین دلیل روز غزه نماد ایستادگی محور مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی می باشد .
روز غزه نماد ایستادگی محور مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی است
 به گزارش عصرهامون؛حجت الاسلام والمسلمین علیرضا لطفیان سرگزی مدرس دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با لادیز، ضمن اشاره به تاریخچه منطقه نوارغزه،گفت :غزه به دلیل موقعیت بندری بودن از زمان باستان از اهمیت تجاری بالایی برخوردار بوده است در قرون گذشته بارها شاهد جنگ ها،لشکرکشی ها ومقاومت هایی بوده است. از سال 1946 میلادی به بعد یهودیان ساکن در فلسطین به فکر ایجاد کشور اسرائیل افتادند و در سال 1948 با کمک انگلیسی ها اعلام رسمیت کردند که بسیاری از کشورها همچنان اشغالگران سرزمین های فلسطینیان را به رسمیت نمی شناسند.

وی افزود: نوار غزه برای محور مقاومت از اهمیت بالایی برخوردار است ساکنین این منطقه هیچ وقت از حق و حقوق اصلی شان که همان سرزمین های اجدادی مسلمانان است کوتاه نیامده اند و همواره با نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی مبارزه کرده اند.

این مدرس دانشگاه با اشاره به این موضوع که جنبش حماس در محاصره نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی باز هم دست از مقاومت برنداشته است،بیان کرد: در همه جنگ های 33 روزه و 12 روزه و 6 روزه که بر علیه مردم بی دفاع غزه بوده این جنبش حماس بوده که در مقابل تهاجمات غیر انسانی صهیونیست ها مقاومت کرده است از این رو محور مقاومت و نواز غزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

وی تصریح کرد: به منظور حمایت از مردم مظلوم غزه در جوامع بین المللی روز 29 دی ماه با نام روز غزه در تقویم ملی جمهوری اسلامی ایران گنجانده شده است تا پیامی برای کشورهای مسلمان باشد که همواره در سخت ترین شرایط هم حامی مردم رنج دیده ومظلوم جهان باشند لذا از این روز با عنوان روز مقاومت مردم غزه یاد می شود .

لطفیان سرگزی با بیان این مطلب که دشمنی رژیم اشغالگر صهیونیستی با مسلمانان تمامی نخواهد داشت،خاطر نشان کرد: کشور های اسلامی نباید از منافع اقتصادی شان اعبایی داشته باشند و به دلیل منافع مالی فریاد دادخواهی از مظلومین را به فراموشی بسپارند.در صورت اتحاد جهان اسلام هیچ قدرتی توانایی رویارویی با مسلمانان را نخواهد داشت .

وی اذعان کرد: اتحاد مردم غزه باعث شد که رژیم اشغالگر صهیونیستی نیروهای خودش را از نوار غزه خارج کند و توان مقابله با نیروهای حماس را نداشته باشد. علیرغم اینکه تمام منطقه غزه در محاصره نیروهای اشغالگر وجود دارد اما باز هم جوانان شجاع غزه دست از مقاومت برنداشته اند.


انتهای پیام / https://www.asrehamoon.ir/vdcdzk0ffyt0ok6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما