تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۴۶
ولی محمد بامری،رییس ستاد مدیریت بحران و فرماندار دلگان گفت: امداد رسانی به مردم سیل زده دلگان نیازمند امدادرسانی هوایی است.
خدمت رسانی به سيل زدگان در جنوب سیستان و بلوچستان تداوم دارد/ امدادرسانی هوایی مهمترین نیاز مردم در دلگان/گروه های جهادی یاری رسان سیل زدگان
به گزارش عصرهامون، با فعالیت سامانه بارشی جدید از روز 26 دیماه در سیستان وبلوچستان علاوه بر طغیان رودخانه های محلی، مسدود شدن محورهای ارتباطی و آبگرفتگی معابر، چندین شهر و روستا به ویژه در منطقه جنوبی استان نیز دچار قطع آب و برق شدند.

از همان دقایق وقوع باران های سنگین اما گروه های جهادی دوشادوش دستگاه های خدمات رسان در منطقه حاضر بودند و مشغول خدمات رسانی شدند.

در این زمینه به منظور کمک به مردم مناطق سیل زده ۱۲ گروه جهادی از بسیج سازندگی سپاه با همت مرکز بهداشت شهرستان دلگان هزار پرس غذای گرم، هزار قرص نان ،۶۰۰ بطری آب معدنی و مقادیری کنسروجات بین مردم مناطق سیل زده توزیع کردند.

باران موجب قطع آب، برق و مسدود شدن راه ها شد

ولی محمد بامری،رئیس ستاد مدیریت بحران و فرماندار دلگان در اینباره با اشاره به اینکه مناطق سیل زده دلگان نیازمند امدادرسانی هوایی است، گفت: در  بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته و طغیان رودخانه های محلی در این شهرستان اکثر محورهای مواصلاتی به شهر گلمورتی مرکز شهرستان، محور گلمورتی به ایرانشهر، گلمورتی به بزمان، گلمورتی به هودیان و محور چگردک به اسلام آباد کاملا مسدود شده که با دستور مدیریت بحران استان، ماشین آلات سنگین در محورها مستقر و در حال حاضر دو محور گلمورتی به اسلام آباد و محور گلمورتی به هودیان مسدود است.
 
این مسئول ادامه داد: در ساعات آغاز سیل و بارندگی برق هزار و ۵۰۰ مشترک شهرستان قطع شد که با تلاش نیروهای اداره برق شهرستان برق تمامی مشترکین برقرار است، همچنین آب ۱۰روستا که قطع بود وصل، و هم اینک آب دو روستای چاه الوند و بخشی از چاه کیچی قطع می باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به مسدود بودن محورها در حال حاضر مهم ترین نیازهای مردم مناطق سیل زده شهرستان امداد رسانی هوایی و اقلام امدادی مانند خوراک، پوشاک و مواد غذایی است .

توزیع بسته های معیشتی بین سیل زدگان به همت ایرانیان مقیم خارج از کشور و موسسات خیریه

سلیمی، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمرکشور با اشاره ارائه خدمات این سازمانپس از سیلاب در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور در راستای اسکان اضطراری و توزیع سبد غذایی، بیان کرد: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با مشارکت داوطلبان، مشارکت های مردمی و موسسات خیریه به عنوان پشتیبان سازمان امداد و نجات نسبت به کمک مردم حادثه دیده اقدام کردند.

وی افزود: در همین راستا با مشارکت ایرانیان خارج از کشور و با همکاری موسسه خیریه نیک گامان جمشید تهران، تعداد هزار و ۲۰۰ سبد غذایی آماده و برای توزیع به مناطق سیل زده کنارک ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به ورود افاغنه و آماده سازی کمپ های اسکان توسط هلال احمر گفت: تعداد ۲ هزار و ۴۸۰سبد غذایی یک ماهه سازمان امداد و نجات برای خانوارهای پنج نفره در حال توزیع می باشد که ارزش هر یک از این سبدها یک میلیون و صد هزارتومان است.
 
اکثر روستاهای سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان فاقد زیر ساخت مناسب هستند
 
اسماعیل حسین زهی هم در ادامه نظارت میدانی خود از مناطق سیل زده جنوب استان سیستان و بلوچستان درجمع مردم شهرستان دلگان با اشاره به اینکه حامل سلام ویژه دکتر قالیباف ریاست مجلس واعضای کمیسیون عمران به مردم منطقه است تصریح کرد: هدف ما ایجاد زیرساخت مناسب برای شهرها و روستاها است، متاسفانه طی بازدید از نقاط سیل زده جنوب استان، اکثر روستاهای آسیب دیده فاقد زیرساخت مناسب بودند که این مهم نیاز به بررسی دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان همچنین با تشکر از اقدامات دستگاه های اجرایی و خدماتی استان در جریان سیلاب اخیر، افزود: باپیگیری های که انجام شده جانمایی روستاهای آسیب پذیر با تعامل بنیاد مسکن استان و دستگاهای اجرایی شهرستان های مربوطه درصورت لزوم و درخواست ساکنین انجام خواهدشد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس درپایان این بازدید گفت: با همکاری مجمع نمایندگان استان تلاش خواهیم کرد تا مصوبات مناسبی برای جبران خسارت‌های سیلاب جنوب استان داشته باشیم.


انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcaemn6m49nym1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما