تاریخ انتشار :شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۵
استاندار سیستان و بلوچستان گفت:‌ این استان با اقدامات مطلوب صورت گرفته جزو استان های برتر در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور بشمار می رود.
سیستان و بلوچستان جزو استان های برتر طرح نهضت ملی مسکن در کشور
به گزارش عصرهامون، حسین مدرس خیابانی در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان که با محوریت طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، اظهار داشت: این استان از حوزه تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن عبور کرده و به مرحله واگذاری پروژه ها به پیمانکار رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین به منظور اشتغال نیروهای بومی استان نیز در ۱۰ شهر ۲۵ هزار نفر در ۳۶ رشته تخصصی مسکن در حال آموزش هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان خانه  دار شدن دهک های پایین جامعه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را از مهمترین مزایای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سیستان و بلوچستان بر شمرد و گفت: با پیشرفت فیزیکی مطلوب، ۱۵۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان تا پایان سالجاری و ۸۰۰ واحد نیز تا تابستان سال آینده تحویل متقاضیان می شود.

مدرس خیابانی از واگذاری بخشی از اختیارات شورای تامین مسکن استان به فرمانداران خبر داد و افزود: به منظور تسریع در اجرای پروژه ها برخی از اختیارات نظیر تعیین نرخ پایه به فرمانداران به عنوان روسای شهرستانی طرح واگذار می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه گفت: ۱۶۱هزار و ۱۱۸ نفر در سراسر استان تاکنون در طرح نهضت ملی مسکن  ثبت نام کرده اند که با بررسی های انجام شده ۱۴ هزار نفر تایید نهایی شدند.

عطاء اله اکبری با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور از جمله استان های پیشتاز محسوب می شود، گفت: تعداد ۱۰ هزار و ۸۳۳ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان وجوه خود را در قالب اقساط اول و دوم به بانک پرداخت کرده اند که ۹ هزار و ۶۲۱ نفر از این تعداد به تعاونی‌ها و انبوه‌سازان معرفی شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین بر اساس ارزیابی انجام شده تاکنون ۵ هزار و ۳۹۴ واحد مسکونی این طرح در سراسر استان به مرحله فوندانسیون، ۲ هزار و ۵۱۲ واحد نیز به مرحله اسکلت و سقف، یک هزار و ۱۱۰ واحد به مرحله سفت کاری و ۲۰۹ واحد در مرحله نازک کاری رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: به منظور رفاه حال شهروندان استان در تمامی سایت و اراضی طرح نهضت ملی مسکن آمادگی واگذاری زمین برای اجرای پروژه های روبنایی نظیر مدرسه، کلانتری، درمانگاه و غیره وجود دارد.

انتای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcdnk0fxyt0ok6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما