تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان، بازار رونق زیادی پیدا کرده و مردم خاش برای خرید اقلام مورد نیاز در این ماه به بازار مراجعه می‎کنند .
رونق بازار در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان در خاش
رونق بازار در آستانه فرا رسیدن ماه رمضان در خاش
به گزارش سرويس اقتصادی عصرهامون به نقل از تفتان ما ، ماه رمضان با همه ضیافت‌ها و زیبایی‌هایش فرا رسید. در این ماه پر ضیافت همه آسمانی می‌شوند و حال و هوای شهر بسیار معنوی و خاص است.
زیبایی‌ها در این ماه تکمیل است و مشکلات اجتماعی در نقطه صفر قرار دارد. اما با فرا رسیدن این ماه وضعیت بازار نیز دچار تغییراتی می‌شود.
از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی برای تأمین مایحتاج ضروری مردم شهرستان خاش و تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان آغاز شد و فرماندار خاش هم بارها و بارها در نشست‌های مختلف بر برنامه‌ریزی هر چه بهتر برای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان تأکید کرد.
کوچه و بازار این شهرستان حال و هوای ماه رمضان را به خود گرفته است، از تهیه آش و حلیم گرفته تا وجود زولبیا و بامیه در بازار که همه نشان از آمدن ماه رمضان است.
مردم سعی می‎کنند، تا در خرید این اقلام دقت لازم را داشته باشند که جنس‎های خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب تهیه کنند.
برخی قنادان نیز در این میان به سراغ پخت زولبیا و بامیه رفته‎اند و برای اینکه مردم را در حال و هوای ماه رمضان قرار دهند، شروع به پخت هرچند اندک این شیرینی کرده‎اند.

به همین دلیل هم مردم ترجیح می‌دهند، تا بیشترین تقاضای خرید خود را از مکان‌هایی داشته باشند که قیمت مناسب‌تری دارند و تحت نظارت و کنترل بازرسان صنفی هستند و بر این اساس هم به میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‎های زنجیره‌ای و کلیه واحدهای صنفی مراجعه می کنند و تخفیف‌های مناسبی هم دریافت می‌کنند.
هر ساله با نزدیک شدن به ماه رمضان شاهد تخفیف های از سوی اتاق اصناف بر اقلام مصرفی مردم در این ماه مبارک هستیم .
بازار برنج تا روغن، چای، مرغ، گوشت، خرما ، میوه و … همه ساله در آستانه ماه رمضان داغ‌تر از هر زمان دیگری می‌شود.
امسال دولت تاکید داشته با سیاست‌های نظارتیش اجازه افزایش قیمت مایحتاج سفره روزه‌داران را نمی‌دهد .
به همین منظور خبرنگار ما برای دریافت آخرین وضعیت بازار گفتگویی را مسئولین امر انجام داده است .
واحدهای صنفی خاش به مناسبت ماه رمضان اقلام مصرفی را با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی عرضه می کنند
نوراحمد هاشمزهی ، رئیس اتاق اصناف شهرستان خاش در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی تفتان ما ، اظهار داشت : قبل از فرا رسیدن ماه مبارم رمضان جلسات متعددی با اتحادیه های صنفی توزیعی شامل اتحادیه میوه و تربار ، صنف سوپر موادغذایی ، مرغ ، ماهی و خواربار فروشان در راستای تخفیف کالاها و تامین کالاهای پرمصرف این ماه داشتیم که همه اتحادیه ها متقبل شدند که اقلام مورد نیاز مردم را در ماه مبارک رمضان با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی ارائه کنند .
وی از اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در شهرستان خاش خبر داد و افزود : در ماه مبارک رمضان کلیه واحدهای صنفی توسط بازرسین به صورت مستمر کنترل می شود .

هاشمزهی اولویت کالایی نظارت و بازرسی در ماه رمضان را مواد پروتئینی، روغن، برنج، شکر، حبوبات، مواد لبنی و زولبیا و بامیه عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد : با تشدید بازرسی‌ها در این ایام به صورت دو شیفت صبح و عصر، با استفاده از توان بازرسان مجمع امور صنفی شهرستان با هرگونه تخلف اقتصادی برخورد قاطع می‌شود.
هاشمزهی اذعان داشت : شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی اعم از گران فروشی ، کم فروشی ، فروش اجباری و احتکار مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ و یا تلفن۴۲۲۴۱۰۰ واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف گزارش دهند .
هیچ کمبودی در تامین ارزاق روزه‌داران خاشی نداریم
محمداکبر چاکرزهی ، فرماندار خاش نیز در ادامه در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تبریک فرا رسیدن ماه میهمانی خدا بر نظارت و کنترل قیمت‌ها در بازار شهرستان خاش تاکید کرد و اظهار داشت : صنوف مختلف در شهرستان خاش، صادق، مومن و ولایت‌مدار هستند و انتظار داریم با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان خود بازرس و ناظر کنترل بر بازار و قیمت‌ها باشند.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم در این ایام شاهد هیچگونه کمبودی برای شهروندان نباشیم ، افزود : کنترل و پایش مستمر و منظم بازار هم از جهت تامین نیامندی ها و هم در جهت کنترل بازار از لحاظ کم فروشی و گرانفروشی توسط بازرسین مربوطه به صورت جدی پیگیری می شود و امید است بتوانیم خدمات ارزنده ای را به شهروندان خاش ارائه کنیم .
چاکرزهی ضمن بیان اینکه هیچ گونه دغدغه ای در جهت تامین نیازمندی های مردم در این ماه وجود ندارد ، بیان داشت : با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد کنترل و تنظیم بازار شهرستان خاش مبنی بر برنامه‌های آن ستاد در ایام ماه مبارک رمضان و تعاملات بین‌دستگاهی، گشت‌های مشترک کنترل و نظارت صنوف فعالیت خود را آغاز و تا پایان ماه مبارک رمضان این بازرسی و نظارت‌ها به صورت ویژه ادامه می‌یابد.

وی تشکیل جلسات ستاد تنظیم بازار شهرستان را یادآور شد و تصریح کرد: تیم‌های بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف خاش بر وضعیت بازار این شهرستان نظارت دارند.
رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان خاش از انبار ذخیره کالاهای اساسی مردم برای ماه رمضان خبر داد و افزود: اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان تهیه و عرضه شده است، و هیچ‌گونه نگرانی برای کمبود مواد غذایی برای رمضان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در زمینه برخی از کالاها کمترین افزایش قیمت اتفاق افتاده، تصریح کرد: این افزایش قیمت‏ها نیز با کارهای کارشناسی اعمال شده است.

چاکرزهی با اشاره به اینکه باید نظارت‏ها و مدیریت در ایام ماه مبارک رمضان دقیق‏تر از گذشته باشد، اضافه کرد: موضوع بازار همواره مورد تاکید، توجه و حساسیت است و با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان این حساسیت بیشتر می‏شود.
فرماندار خاش در پایان با اشاره به اینکه باید تمهیدات بیشتر و برنامه‏ریزی دقیق‏تری در ایام ماه مبارک رمضان صورت گیرد، اظهار داشت : کنترل بازار در این ماه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
گفتنی است در ادامه تعدادی از اصناف و باراریان نیز به خبرنگار ما از تخفیف ویژه ماه مبارک رمضان خبر دادند و شهروندان خاشی نیز رضایت خود را از قیمتها در ماه مبارک رمضان اعلام کردند .



انتهاي پيام/4382
https://www.asrehamoon.ir/vdcfctdt.w6dtmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما