تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: هیچ گونه درگیری در مرز ایران و پاکستان صورت نگرفته است.
تکذیب ادعای روزنامه پاکستانی/ سردار حبیبی: هیچ گونه درگیری در مرز ایران و پاکستان صورت نگرفته است
تکذیب ادعای روزنامه پاکستانی/ سردار حبیبی: هیچ گونه درگیری در مرز ایران و پاکستان صورت نگرفته است
به گزارش خبرنگار سیاسی عصر هامون، روزنامه «داون نیوز» پاکستان به نقل از مقام نظامی پاکستان که نامش را فاش نکرده، مدعی شد که مرزبانان ایران چهار گلوله خمپاره را به سمت منطقه پنجگور در ایالت بلوچستان پاکستان شلیک کرده‌اند.
این مقام نظامی پاکستان گفته بود که: حمله خمپاره‌ای از سوی نیروهای مرزی ایران هیچ تلفات جانی و مالی نداشته اما این حمله موجب هراس مردم منطقه پنجگور شده است.
مقام‌های دولتی و نظامی پاکستان پس از این حمله، ضمن بازدید از منطقه پنجگور تحقیقات در این خصوص را آغاز کردند.
به گفته این مقام نظامی پاکستان، اعزام نیروهای امنیتی این کشور پس از این حمله در منطقه پنجگور افزایش یافته است.
داون نیوز نوشت: این نخستین مورد در رابطه با درگیری مرزی بین نیروهای مرزی ایران و پاکستان نیست بلکه چندی قبل نیز حمله آر پی جی از مرز ایران به منطقه «ماشیخیل» در ایالت بلوچستان پاکستان صورت گرفته بود.
این در حالی است که در درگیری مرزی بین مرزبانان ایران و گروه‌های تروریستی پاکستان نیز همواره تعدادی از نیروهای مرزی کشورمان به شهادت رسیده‌اند.
در تماسی که پایگاه خبری عصر هامون جهت پیگیری موضوع با سردار رهام بخش حبیبی فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان داشت، وی ضمن رد این ادعا اظهار داشت: هیچ گونه درگیری در مرز ایران و پاکستان صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: این احتمال است که اگر شلیکی هم صورت می گیرد، توسط گروه های معاند و اشرار در جهت جو سازی و تخریب روابط دو کشور ایران و پاکستان انجام می شود.
لازم به ذکر است 2 آبان ماه سال گذشته نیز برخی رسانه‌ها و سایت‌های غربی از آغاز درگیری بین نیروهای مرزبانی ایران و پاکستان و تبادل آتش خبر داده بودند که این ادعا توسط فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تکذیب شد.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcjiiea.uqev8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما