تاریخ انتشار :شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۹
در ادامه سریال آتش سوزی نخیلات سیستان وبلوچستان؛

خسارت 700 میلیونی آتش به کشاورزان سراوانی/ هزار اصله درخت خرما سوخت+تصاویر

رئیس شورای شهر گشت از نابودی هزار اصله درخت خرما در آتش سوزی شهر گشت سراوان خبر داد و گفت: 700 میلیون تومان به کشاورزان خسارت وارد شد.
آتش سوزی باغات در گشت سراوان
آتش سوزی باغات در گشت سراوان
به گزارش عصرهامون،چند سالی است در پی افزایش آتش سوزی نخیلات در جنوب شرق کشور آن هم در فصل تابستان نخلستان های سیستان وبلوچستان یکی پس از دیگری به کام مرگ رفته، به طوری که اگر این روند همچنان ادامه پیدا کند این خطه از کشور علاوه بر خشکسالی به زودی شاهد از دست دادن مهمترین محصول خود یعنی درختان خرما خواهد بود.
در این میان اما عمده دلایل آتش سوزی نخیلات در این خطه از کشور افزایش دمای هوا، عدم هرس درختان ، کمبود ایستگاه آتش نشانی و حضور معتادین است.
 

در همین راستا شب گذشته در ادامه سریال ادامه دار آتش سوزی های سراوان، باز هم آتش به جان نخیلات گشت افتاد قسمتی از نخلستان های این شهر را نابود کرد.
 

جلال حسین بر رئیس شورای شهر گشت در خصوص جزئیات این حادثه در گفت و گو با شستون اظهار کرد: آتش سوزی از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه عصر روز گذشته جمعه (۱۹ مرداد) آغاز شد و حوالی ساعت ۲۱ شب، پس از گذشت ۶ ساعت مهار شد.
 

وی افزود: آتش توسط آتش نشان های سراوان، جالق، سیرکان، محمدی و گشت مهار شد.
رئیس شورای شهر گشت با اشاره به اینکه احتمال می رود این حادثه عمدی رخ داده باشد، خاطر نشان کرد: در این آتش سوزی حدود هزار نخل بارور و غیر بارور از بین رفت و به کشاورزان ۷۰۰ میلیون خسارت وارد شد.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdchiknzi23nvzd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها