تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۴
غلامرضا ملایی، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان از اجرای چهل پروژه محرومیت زدایی به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته بسیج در سیستان وبلوچستان خبر داد و گفت: هدف بسیج ارائه خدمت بی منت و محرومیت زدایی در نقاط مختلف است.
40 پروژه محرومیت زدایی در هفته بسیج احداث می شود/ ساخت 1000 واحد مسکونی"مراد آباد" هدیه بسیج به حاشیه نشینان سواحل مکران
به گزارش عصرهامون، بسیج سازندگی نهادی است که نطفه آن در انقلاب بسته شد، در بستر انقلاب رشد کرد و همراه با نهال نوخاسته انقلاب به ثمر رسید و امروز این نهال نو خاسته درخت تنومندی است با ریشه‌های قوی برای خدمت در مناطق محروم  خدمات خود را بی مزد و منت ارائه می‌دهد.

نهادی که هر جا مردم در مضیقه باشند حضور می‌یابد و حضورش به رونق معیشت، اقتصاد، ساختن و آباد کردن منجر می‌شود و منافع اقدامات و خدمات آن عام و در برگیرنده اقشار ضعیف و محروم در روستاها و مناطق دور دست و صعب العبور است.

این نهاد مردمی که از منظر مقام معظم رهبری  با کار جهادی خود بن‌بست‌ها  را شکسته است و عامل پیروزی در زدودن فقر و محرومیت در استان پهناو سیستان وبلوچستان شده خدمات ارزنده‌ای از کمک‌های مومنانه تا ساخت مدرسه و جاده و غیره انجام داده که اجرای چهل پروژه محرومیت زدایی در چهل و دومین سالگرد هفته بسیج و همچنین ساخت هزار واحد مسکونی در منطقه حاشیه نشین چابهار نمونه ای از آن است.

اولویت مهم بسیج خدمت رسانی و محرومیت زدایی در اقصی نقاط است

غلامرضا ملایی در گفت وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه یکی از اولویت های مهم بسیج خدمت رسانی و محرومیت زدایی در اقصی نقاط است، بیان کرد: امروز گروه های جهادی با روحیه بسیجی و تفکر انقلابی در راستای تحقق آرمان ها و اهداف والای انقلاب اسلامی گام برداشته و در تمامی عرصه ها شاهد حضور فعال بسیجیان هستیم.

وی تصریح کرد: بسیجیان همانگونه که در هشت سال جنگ تحمیلی برای دفاع از کیان این مرز و بوم از جان خود گذشتند و ایثار و فداکاری کردند، امروز نیز در قالب گردان ها و گروه های بسیجی که متشکل از هر قشر و مذهبی است شاهد حضور داوطلبانه و مخلصانه افراد در تمامی عرصه ها و بحران ها از سیل و زلزله گرفته تا سازندگی و مشارکت در طرح های هجرت، آبادانی و محرومیت زدایی یا مبارزه با ویروس منحوس کرونا هستیم که در این مسیر از هیچ تلاشی برای خدمت بی منت به مردم دریغ نمی کنند.

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود به تشریح اقدامات انجام شده توسط این قشر از بسیج با هدف خدمت بی منت و ارائه خدمات و محرومیت زدایی در نقاط مختلف سیستان وبلوچستان اشاره کرد و گفت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد هفته بسیج اجرای 40 پروژه محرومیت زدایی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: این پروژه ها شامل ساخت 6 مدرسه، پنج خانه محروم، راه اندازی آب تصفیه کن و مرمت خانه محروم را در بر می گیرد که در اقصی نقاط استان از شمال تا جنوب انجام خواهد شد.

به گفته مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان استان؛ ارزش ساخت و تکمیل پروژه های فوق 60 میلیارد و 400 میلیون ریال است.

وی در بخش دیگر نیز با بیان اینکه محرومیت زدایی یکی از برنامه های مهم بسیج و سپاه است، ادامه داد: احداث هزار واحد مسکونی استاندارد برای حاشیه نشینان شهر چابهار در منطقه مراد آباد یکی از اقدامات مهم و اثرگذار سازمان بسیج مستضعفین در این خطه از کشور است که ساخت آن در چهار فاز با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد در دستور کار بوده و با تمام توان و همت و با کیفیتی مطلوب در دست ساخت است.

ملایی با ناکید بر این مطلب که پشتیبانی این پروژه عظیم با بسیج سازندگی است، اظهار کرد: ساخت این تعداد واحد مسکونی هدیه بسیج به مردم حاشیه نشین بوده؛ و بسیج سازندگی و سازمان بسیج این آمادگی را دارند که خدمت گذار مردم برای توسعه استان باشند.  

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcfmmdyxw6djea.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها