تاریخ انتشار :جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۰
شماری از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که رزمایش محمد رسول الله (ص) اقتدار ایران و نمادی از یاری رسانی به مردم را به نمایش گذاشت، گفت: نیروی زمینی سپاه همیشه در محروميت زدايي از چهره جنوب شرق کشور پيشتاز بوده است.
تامین امنیت و مردم یاری؛ ۲ دستاورد بزرگ رزمایش محمد رسول الله (ص)/نیروی زمینی سپاه در محروميت زدايي از چهره جنوب شرق کشور پيشتاز است
به گزارش عصرهامون؛ رزمایش غرور آفرین محمد رسول الله (ص) از ۱۸ دی ماه آغاز شد تا به مردم بگوید که همچون گذشته فرزندان انقلاب در مجموعه ‏نیروهای نظامی و امنیتی از ‏آمادگی و هوشیاری لازم، جامع و کاملی برخوردار هستند و با ‏حضورشان اطمینان می دهند که با تمرینات پیوسته و متعدد، در هیچ مقطعی از ‏زمان غافلگیر ‏نخواهند شد.‏

این رزمایش به دوستان در منطقه پیام دوستی و صلح و آرامش را به همراه داشت و به دشمنان قسم خورده مردم ‏و نظام و انقلاب هم که پیوسته با ما عناد و کینه ورزی ‏دارند، اعلام کرد که با همه ظرفیت ‏به صورت قاطع و در مقابل هر گونه ‏اقدام مخل امنیت با همه ظرفیت با هرگونه شرارتی مقابله خواهیم کرد.‏

نمایش اقتدار ایران و یاری رسانی به مردم در رزمایش محمد رسول الله (ص)

در همین راستا اسماعیل حسین زهی، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: باید به نوعی از دستگاه هایی که در حوزه محرومیت زدایی ایفای نقش می کنند، به خصوص از نیروی زمینی سپاه و نهادها و تشکل هایی که در زمینه جبران عقب افتادگی منطقه گام های ارزنده ای برداشته اند، به صورت ویژه تقدیر کرد.

وی ادامه داد: طی این چند سال از ابتدای انقلاب تاکنون خدمات ارزنده ای در منطقه صورت گرفته، اما به ویژه در بخش کورین عقب ماندگی به قدری زیاد است که انتظار داریم مدیریت استان در شورای برنامه ریزی همچون نیروی زمینی سپاه، عنایت ویژه ای به این منطقه داشته باشد.

نماینده مردم خاش در مجلس اظهار کرد: بالغ بر ۸۰ درصد مردم این منطقه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند که امیدواریم با عنایت ویژه قرارگاه قدس در حوزه محرومیت زدایی و اجرای پروژه های اشتغالزایی شاهد تحول در وضعیت معیشت مردم و زندگی آن ها باشیم، از دولت نیز انتظار می رود که توجه ویژه ای به این منطقه داشته باشد.

وی اظهار کرد: در همین راستا رزمایش محمد رسول الله (ص) با هدف نمایش اقتدار ملت ایران به دشمنان، توسعه امنیت پایدار و محرومیت زدایی در منطقه جنوب شرق اجرا شد که می تواند دستاوردهای زیادی برای مردم منطقه در جهت توسعه پایدار به همراه داشته باشد.
 

قدم های مثبت سپاه و بسیج در حوزه محرومیت زدایی

وی با اشاره به خدمات نیروی زمینی سپاه در راستای توسعه و تحول اقتصادی منطقه گفت: بسیج و سپاه در زمینه محرومیت زدایی در سیستان و بلوچستان قدم های مثبتی برداشته و پیشتاز بوده اند، به تازگی نیز قراردادی به منظور آبرسانی به چندین روستای فاقد آب استان بین سپاه و وزارت نیرو منعقد شده است که امیدواریم همچون جاده سازی، برق رسانی به روستاها و دیگر خدمات ارزنده این نهاد مردمی به زودی محقق و مشکلات روستاییان در بحث تنش آبی رفع شود.

حسین زهی گفت: درخواست ما از نیروی زمینی سپاه این است که همچون همیشه با اختصاص اعتبارات محرومیت زدایی خدمات ارزنده ای در قسمت هایی از استان که نسبت به دیگر نقاط عقب مانده تر هستند، ارائه دهند و توجه ویژه ای به توسعه زیرساخت ها داشته باشند که به طور قطع مورد توجه این نهاد است.

رزمایش محمد رسول الله (ص)؛ نماد بازدارندگی فعال مقابل دشمنان است

ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن آرزوی سلامت و موفقیت برای ملت بزرگ ایران و اقتدار نظام جمهوری اسلامی به خصوص پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مدافعان نظام در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: نیروهای سپاه از آغاز راه اندازی این نهاد مردمی تاکنون در جبهه های مختلف از جمله جنگ تحمیلی و دیگر عرصه ها گام های ارزنده ای را برای مردم برداشته اند.

وی افزود: رشادت و بزرگواری برادران بسیجی و سپاه و دیگر نیروهای مسلح برای جامعه ایران اسلامی و حماسه آفرینی های آن ها در سال های انقلاب به جهانیان درسی داد که دیگر به خودشان اجازه طمع و تعرض به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به برگزاری رزمایش محمد رسول (ص) اظهار کرد: آنچه در این رزمایش ها که جلوه ای از قدرت ملی ایران است، دنبال و انجام شد، لازمه آمادگی، سنجش و بالا بردن توانمندی نظامی و دفاعی ماست.

وی افزود: یکی از شرط های اولیه اقتدار و عزت مندی هر کشوری داشتن توان دفاعی و نیروهای نظامی و انتظامی پر قدرت، به خصوص در کشور ما اقتدار سپاه است که در رزمایش محمد رسول الله (ص) به خوبی مورد توجه قرار گرفته و در واقع این رزمایش بزرگ نماد بازدارندگی فعال در برابر دشمنان است.
 

تأثیر بالقوه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه در ایجاد امنیت پایدار

فاضلی محرومیت زدایی را از دیگر اهداف و دستاوردهای رزمایش محمد رسول الله (ص) اعلام کرد و گفت: این رزمایش و دیگر اقدام هایی که سپاه در جهت محرومیت زدایی انجام می دهد، اساس ایجاد اقتصاد مناسب و بهره مندی جامعه از فرصت هاست تا حداقل مشکلات معیشتی و زندگی شان را نداشته باشند.

وی اظهار کرد: اگر بتوانیم در جهت رونق اقتصادی و اشتغال و سایر مواردی که لازمه زندگی انسان هاست توان آفرینی کنیم، به طور قطع امنیت پایدار با مفهوم عام کلمه ایجاد خواهد شد که نیروی زمینی سپاه به این مهم اهتمام ویژه ای دارد.

فاضلی تصریح کرد: اگر سپاه در جهت محرومیت زدایی، تحول اقتصادی معیشت و سلامت جامعه تلاش می کند، به خصوص در روزهایی که از سوی آمریکا و دیگر کشورهایی که توانمندی دولت ها به ویژه ایران را نمی خواهند، تحریم های ظالمانه اعمال می شود، هدف رسیدن به توسعه پایدار بوده و لازمه تحقق این مهم امنیت پایدار است که به خوبی مورد توجه برادران ما در این نهاد مردمی قرار دارد.

تامین امنیت و محرومیت زدایی؛ ۲ دستاورد بزرگ رزمایش محمد رسول الله (ص)
 
حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری این رزمایش بزرگ در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: برگزاری رزمایش محمد رسول الله (ص) توسط نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور، دو هدف و دستاورد بزرگ به همراه دارد، یکی تامین امنیت و دیگری محرومیت زدایی و رفع مشکلات اقتصادی مردم است.

وی ادامه داد: با توجه به مرزی بودن منطقه همیشه باید آمادگی نظامی در حداکثر قدرت خودش وجود داشته باشد و به نمایش گذاشته شود، این نمایش قدرت برای دشمنان داخلی و خارجی است و برای مردم منطقه محرومیت زدایی و رفع مشکلات اقتصادی و توسعه استان دنبال می شود که می تواند دستاورد بسیار مهمی باشد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس تاکید کرد: این رزمایش از یک سو حامل پیام اقتدار نظام برای دشمنان بوده و از یک طرف رفع محرومیت ها و مشکلات اقتصادی را به همراه دارد و می تواند به مردم منطقه کمک زیادی کند، این مباحث خیلی می تواند مهم باشد.

وی تصریح با اشاره به اهمیت امنیت پایدار در راستای رونق اقتصادی، اظهار کرد: توسعه، سرمایه گذاری و رونق اقتصاد رابطه مستقیمی با امنیت دارد، اگر امنیت نباشد نه توسعه ای اتفاق می افتد، نه سرمایه گذاری صورت می گیرد، چراکه مسائل اقتصادی نسبت به مسائل امنیتی خیلی ارتباط پیدا می کند. اگر کسی احساس امنیت نکند حاضر به سرمایه گذاری، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در جهت رونق معیشت مردم و رفع مشکلات نخواهد بود.
 

کنترل وضعیت کرونایی کشور مرهون اجرای طرح شهید سلیمانی است
 
شهریاری با اشاره به خدمات نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور اظهار کرد: نیروهای مسلح به ویژه نیروی زمینی سپاه و بسیجیان در راستای محرومیت زدایی و تحول اقتصادی و به خصوص در حوزه سلامت در ایام کرونا که همچنان ادامه دارد، خدمات بسیار ارزشمند و کمک های زیادی را ارائه دادند.

وی اضافه کرد: اگر امروز می بینیم که کرونا کنترل شده، حاصل تلاش همه به خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی است که در این زمینه کمک بسیار زیادی کرد و می توان به آن افتخار کرد، علی الرغم این که حاج قاسم را از ما گرفتند اما امروز اسم این شهید بزرگ بیشتر از سرلشکر حاج قاسم اقتدار می آورد و در همه زمینه ها به کشور، اقتدار و امنیت ما کمک می کند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcg7n9qyak9tx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما