تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۴
طولانی شدن صف‌های بنزین جایگاه‌های عرضه سوخت در زاهدان مشکلی است که همواره زمینه گلایمندی رانندگان تریلی و کامیون را به دنبال دارد.
معطلی خودروهای سنگین، در صف های طولانی دریافت گازوئیل در زاهدان
به گزارش عصرهامون، معطلی چند ساعته رانندگان کامیون و تریلی در صف های طولانی گازوئیل و خوابیدن در ماشین آن هم با وجود بار تره بار یا سایر اقلام در تمامی فصول معضلی است که همیشه رانندگان ماشین های سنگین از وجود آن ابراز گلایمندی داشته، به ویژه در این روزهای سرد زمستان؛ که علیرغم وعده و وعیدهای متولیان امر این معضل همچنان به قوت باقی مانده است.

این صف های چند صد کیلومتری که گاها دو الی سه روز وقتگیر بوده علاوه بر نارضایتی رانندگان منجر به فاسد شدن بار کاميون ها و متحمل شدن خسارت بر آنان شده است.

اگر چه به اذعان جایگاه داران این حجم ترافیک عادی به نظر می رسد اما نبود نظارت کافی باعث بروز مشکلاتی اساسی برای این قشر از جامعه شده است.

در همین راستا شماری از رانندگان ماشین های سنگین با بیان اینکه برای دریافت یک باک گازوئیل حداقل باید 6 ساعت در صف معطل باشند، گفتند: گاها پیش آمده که این معطلی به دو الی سه روز هم ختم شده که در پی آن خسارات سنگینی بر ما وارد شده است.

به اذعان این افراد، نبود نظارت کافی منجر شده تا صف های طولانی میراث شوم برای مردمان استان و مسافرانی که به این خطه می آیند، باشد که راهکار آن نیز مدیریت جهادی و نظارت میدانی متولیان بر روند کار است.

رانندگان ترانزیتی بر این باورند که اگر تعداد جایگاه های سوخت در این خطه ستان افزایش یابد قطعا از حجم ترافیک این جایگاه ها به ویژه برای گازوئیل کاسته می شود.

افزودن نیرو و یک جایگاه سوخت، راهکار فعلی برای کاهش صف های طولانی

ابراهیم پوریزدانی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی زاهدان در خصوص شلوغی صف های گازوئیل گفت: با اضافه کردن نیرو به سه جایگاه شهرستان زاهدان مشکل حل و صف ها شکسته شده است.
 

 
وی تصریح کرد: هم اینک جایگاه ایران نیز به تعداد جایگاه های سوخت اضافه شده و این امر به مراتب طولانی بودن صفوف را نسبت به گذشته کمتر خواهد کرد.

این مسئول در خصوص طولانی بودن صف دریافت گازوئیل، افزود: سیستان و بلوچستان در جنوب شرق کشور با توجه به همسایگی با ۲ کشور پاکستان و افغانستان و نیاز شدید این کشورها به انواع فرآورده های سوختی از جمله استان های مستعد در حوزه قاچاق سوخت است که سایر استان ها از این مسیر اقدام به انجام این کار می کنند.

به گفته پوریزدانی، روزانه حدود 400 اتوبوس که به سایر نقاط کشور مسافران را جابجا می کنند در شهر زاهدان اقدام به سوختگیری کرده، همچنین روزانه 2 هزار و 500 تریلی و کامیون سوخت دریافت می کنند که اینها از عوامل طولانی بودن صفوف به شمار رفته؛ هم اینک موضوع در حال کنترل بوده و با وارد کردن یک جایگاه دیگر تا حد زیادی از مشکلات کاسته می شود.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcdzk0fxyt0oo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما