تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۶
با فعالیت سامانه بارشی جدید در سیستان وبلوچستان، شماری از محورهای اصلی در پی طغیان رودخانه های محلی مسدود، و برق چندین روستا نیز قطع شد.
طغیان رودخانه های محلی محورهای مواصلاتی را مسدود کرد/ قطع برق و ارتباط تلفنی در روستاهای دلگان
به گزارش عصرهامون، سامانه زمستانی جدید که از دیروز تاکنون مناطق مختلف سیستان وبلوچستان را در برگرفته خوشحالی و شادی مردم به ویژه  کشاورزان را در پی داشته است .

اگرچه بارش‌های اخیر به‌ویژه در جنوب سیستان و بلوچستان موجب جاری شدن سیل، انسداد راه‌های ارتباطی و خسارت به برخی از زیرساخت‌ها شده اما خشک‌سالی و بی‌آبی در سال های اخیر سبب خشکی و بی‌آبی چاه‌ها، سدهای خاکی، چشمه‌ها و بند سارها و در برخی مناطق تلف شدن دام‌ها و ناتوانی مردم در تأمین آب آشامیدنی‌شان شده بود.
 
از انسداد محورهای ارتباطی وقطع برق تا آماده باش نیروهای امدادی و خدماتی

علیرضا شهرکی، مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما پیرامون آخرین وضعیت جوی و اقدامات پیشگیرانه در صورت بروز حوادث احتمالی، بیان کرد: هم اکنون بارندگی در شهرستان های دلگان، تفتان، زاهدان و شمال استان تداوم دارد که در این زمینه بیشترین دغدغه ها در حوزه دلگان و منطقه جلگه چاه هاشم می باشد، چرا که رودخانه های فصلی طغیان کرده و حجم آورده آب از حوزه استان کرمان که هم مرز با این منطقه است، زیاد می باشد.
 
وی افزود: در پی بارندگی ها هم اینک امکان تردد در پنج روستای پرجمعیت ِاین منطقه وجود ندارد، برق سه روستا و ارتباط تلفنی دو روستای دیگر نیز قطع می باشد که نیروهای خدمات رسان در حال برطرف کردن مشکل هستند.
 
این مسئول با بیان اینکه تیم های امدادی و خدماتی در منطقه حضور داشته و در آماده باش کامل بسر می برند، گفت: ارتباط در محورهای مواصلاتی اصلی استان برقرار و عادی است اما محورهای دلگان _ایرانشهر بسته است.
 
بارندگی مدارس ابتدایی خاش را تعطیل کرد

روابط عمومی آموزش و پرورش خاش گفت: بارش شدید باران و آب‌گرفتگی معابر سبب تعطیلی و غیرحضوری شدن فعالیت‌های آموزشی در مدارس ابتدایی شهری و روستایی این منطقه شده و آموزش‌ها از بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و برنامه شاد دنبال می‌شود.
 
محور میل نادر به سفیدآبه همچنان مسدود

ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز بیان کرد: محور میل نادر به سفیدآبه همچنان مسدود بوده و رانندگان باید جوانب احتیاط را هنگام رانندگی رعایت کنند.

این مسئول از مردم خواست از تردد غیرضروری در محورها خودداری کرده و در صورت نیاز با احتیاط رانندگی کنند.

کرد گفت: با توجه به محتمل بودن افزایش کاهش دید افقی در جاده، رانندگان حتما قبل از عزیمت به این محورها ضمن تماس با شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها از وضعیت جوی اطلاعات دقیق را کسب کنند.

توصيه‌های پليس سیستان و بلوچستان به رانندگان

علی نام درست، رئیس پلیس راهور استان گفت: با توجه به بارش های پراکنده در سطح استان و ضرورت رعایت هشدارهای ترافیکی و جاده ای، رانندگان توجه داشته باشند،  با توجه به کاهش ميدان ديد راننده درمواقع بارندگی ، به‌ طور ويژه سرعت مطمئنه را رعايت کرده و توجه کافی به جلو  را مد نظر داشته باشند.

وی تصریح کرد: در زمان بارندگی، سرعت خودرو باید به مراتب کمتر از سرعت در راه های خشک باشد چون سطح اصطکاک بين راه و لاستيک به حداقل می ‌رسد.

به گفته این مقام مسئول، رعايت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب با وسيله جلو در حين رانندگی و همچنين پرهيز از سفرهای غيرضروری از توصيه های جدی پليس راهور است.
 
اما طبق اعلام مرکز مدیریت راه های کشور محورهای دلگان _ایرانشهر_  دلگان _ زهکلوت و بزمان  _ دلگان به دلیل طغیان رودخانه های محلی بسته شده است.
 

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcgwn9qxak9tt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما