تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۰
عدالت ارتباطی وعده ای است که متاسفانه در دولت روحانی رنگ اجرا به خود ندید و سریال تلخ قطعی ارتباطات به دلیل بد عهدی آذری جهرمی مکرر در جنوب شرق کشور تکرار می شود.
تکرار سریال تلخ قطعی ارتباطات؛ این بار در سرباز/ عدالت ارتباطی؛ وعده ای که در دولت روحانی رنگ اجرا ندید
به گزارش عصرهامون؛ قصه پر غصه قطعی خطوط ارتباطی و اینترنت در سیستان و بلوچستان که طبق قول وزیر ارتباطات دولت روحانی قرار بود تا اردیبهشت امسال پایان یابد، همچنان پابرجاست و مردم محلی خواستار پیگیری ویژه از سوی دولت سیزدهم هستند.

آری، آذری جهرمی بارها و بارها وعده برقراری عدالت ارتباطی را در سیستان و بلوچستان داد و ابتدا قرار بود این قول تا اردیبهشت عملی شود که وقتی زمان موعود فرارسید با بهانه هایی به پایان تیرماه موکول شد، اما عمر دولت روحانی به پایان رسید، ولی مشکلات ارتباطی هنوز پابرجاست.

این مشکل در نقاط مختلف استان به دغدغه ای جدی برای مردم تبدیل شده و هر روز از یک منطقه شاهد ارسال پیام ها و تماس های مخاطبان برای پیگیری موضوع هستیم.

قطعی مکرر خطوط و اینترنت و اختلال در روند امور زندگی مردم

به تازگی مردم سرباز با ارسال پیام هایی دغدغه خود را مبنی بر قطعی مکرر خطوط و اینترنت ثابت و همراه در این شهرستان مطرح کردند و خواستار پیگیری آن از سوی این رسانه شدند، طبق گفته این شهروندان متاسفانه این مشکل نه تنها در نقاط روستایی سرباز مشاهده می شود بلکه در بخش مرکزی نیز امان مردم را بریده است.

قطعی های مکرر خطوط تلفن و اینترنت بیشتر در ساعت اداری اتفاق می افتد و علاوه بر اختلال در روند امور روزانه فعالیت اصناف را هم تحت تاثیر قرار می دهد، بسیاری از مردم روستاها و نقاط دور دست سرباز جهت پیگیری امور اداری شان و خرید به مرکز شهرستان می آیند، ولی با وجود هزینه رفت و آمد، بدون این که کارشان انجام شود، مجبور به بازگشت می شوند.

اما این مشکل فقط مختص سرباز نیست و در شهرستان های مختلف استان از جمله سراوان، دلگان، فنوج و ... معضل نبود زیرساخت های ارتباطی مشکلاتی را برای مردم به همراه داشته است، آن هم در شرایطی که بسیاری از امور از طریق فضای مجازی دنبال می شود.

هوایی بودن فیبر نوری و هجمه سارقان
 
مبارک هاشمی، مدیر مخابرات سرباز در این باره به خبرنگار ما گفت: متاسفانه فیبر نوری در این شهرستان به صورت هوایی و قابل دسترس است که مورد سرقت و قطعی های عمدی قرار می گیرد، پروژه زمینی شدن آن هنوز به اتمام نرسیده و زیر بار نرفته است.
 
وی ادامه داد: تیم تعمیرات مخابرات در شهرستان مستقر است، اما قطعی ها زیاد بوده و علاوه بر کلات (مرکز سرباز)، در دیگر بخش ها و روستاها نیز خطوط مرتب قطع می شود و اعضای این اکیپ به صورت شبانه روزی در حال گرفتن خرابی و تعمیرات هستند.
 
این مقام مسئول گفت: متاسفانه کابل ها و تیرها به سرقت می رود و ضایعاتی ها نیز به راحتی آن را خریداری می کنند، همه تیرها توسط سارقان دزدیده شده و اکنون کابل ها نقش بر زمین است، نیروهای امنیتی همکاری در این رابطه ندارند، موضوع بارها به انتظامی اعلام شده اما اقدامی هنوز صورت نگرفته است.
 
وی گفت: زمینی شدن فیبر نوری در مرکز شهرستان به مساحت حدود ۱۳ کیلومتر در حال انجام است که ۱۲ کیلومتر عملیاتی شده و ۸۰۰ متر آن باقی مانده، باید با شرکت اتصالات زیرساخت ارتباط بگیریم که یک هفته زمان می برد تا مشکل این شهر رفع شود، اما این پروژه به دلیل کوهستانی بودن در مراکز دیگر بخش های شهرستان و روستاها هنوز اجرا نشده است، در این نقاط همچنان قطعی داریم و به این مشکل زودی برطرف نمی شود.
 
انتهای پیام/


 
https://www.asrehamoon.ir/vdchxmnzx23nkkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما