تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۳
با فعالیت سامانه بارشی جدید از 26 دیماه در سیستان وبلوچستان تاکنون شهرستان های فنوج، خاش و نیمروز و پنج روستا دچار سیل و آبگرفتگی شدند.
2 محور مواصلاتی در سیستان وبلوچستان همچنان مسدود است/ 8شهرستان و روستا دچار آبگرفتگی شدند/ورود بیشترین خسارت سیل به حوزه راه و کشاورزی
به گزارش عصرهامون، با فعالیت سامانه بارشی جدید در سیستان و بلوچستان مسیل ها و رودخانه های فصلی بار دیگر در پی بارندگی های سنگین طغیان کرد و موجب انسداد برخی از محورهای مواصلاتی به ویژه در جنوب استان شد.

علیرضا شهرکی، مدیرکل دفتر ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما پیرامون آخرین وضعیت جوی و اقدامات پیشگیرانه در صورت بروز حوادث احتمالی، بیان کرد: شرایط بارندگی عادی است و مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: هم اینک در پی بارندگی های اخیر محور دلگان- ریگان و مسیر دلگان-چاه اسحاق به دلیل طغیان رودخانه ها مسدود، و تردد در سایر محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی به روال عادی جریان دارد.

این مسئول از شهروندان و رانندگان خواست علاوه بر رعایت هشدارهای ترافیکی با توجه احتمال تدوام بارش نزولات آسمانی در برخی مناطق جنوبی استان، قبل از تردد در محورهای مواصلاتی از وضعیت جوی و وضعیت محورهای مواصلاتی مطلع تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار  نباشیم.
 
۷۳ آسيب دیده از بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند

علیرضا میربهاءالدین، مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در پی بارش باران از روز گذشته ۲۶ دیماه جاری شهرستان های فنوج، خاش و نیمروز و ۵ روستا دچار سیل و آبگرفتگی شدند. 

وی افزود: ۲۴ خانوار آسیب دیده به تعداد ۷۳ نفر ، توسط ۱۱ تیم عملیاتی امداد رسانی و ۶ خانوار آسیب دیده به تعداد ۲۰ نفر در ۶ چادر امدادی اسکان اضطراری داده شدند. 

به گفته این مسئول، تاکنون هشت تخته پتو و ۶ تخته موکت به همراه ۷۵ کیلوگرم نایلون بین آسیب دیدگان توزیع شده است. 

میربهاء الدین تصریح کرد: همچنین ۱۴ بسته غذایی ۷۲ ساعته ، ۴۰ کیلو گرم برنج ، ۷ کیلو گرم چای و ۴ شعله والور نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شد.

بیشترین خسارت سیل به محورهای ارتباطی و حوزه کشاورزی وارد شد

ولی محمد بامری، فرماندار دلگان بیان کرد: در پی بارش های شبانه روز گذشته در شهرستان دلگان و ارتفاعات حوزه آبریز جازموریان و طغیان سیلاب ها تمامی محورهای مواصلاتی شهرستان دلگان با شهرهای همجوار مسدود شده است.

به گفته وی،  بارندگی و سیل اخیر بیشترین خسارت را به محورهای ارتباطی و حوزه کشاورزی ، دام و منازل مسکونی مردم وارد کرده است.

این مسئول افزود: در این بارش ها و سیل روستاهای چاه الوند، چاه کیچی، چیل کنار و سردشت دچار آبگرفتگی محور ارتباطی دهستان هودیان به دلگان و برق و آب این روستاها نیز قطع و فعلا امکان مراجعه نیروهای امدادی به علت مسدود بودن راه ها از طریق زمینی میسر نیست.

وی ادامه داد: تمامی نیروهای امدادی و ستاد بحران پای کار بوده و با فروکش کردن سیلاب عملیات امداد رسانی به مناطق سیل زده و بررسی وضعیت مناطق آغاز خواهد شد .

وصل برق مناطق روستایی شهرستان دلگان

علی یوسف زهی، سرپرست اداره برق دلگان گفت: برق مناطق روستایی چاهکیچی، گنبد علی، چاه الوند، سردشت در دلگان که در پی بارندگی و سیل اخیر قطع شده بود، وصل شد .
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdchmmnzz23nkkd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما