تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۸
قطعی ارتباط در بخش 28 هزار نفری بم پشت سراوان در استان سیستان و بلوچستان به یک چاشنی در بحث آموزش مجازی دانش آموزان در بحران کرونا تبدیل شده است که می طلبد مسئولین مربوطه تدابیر لازم را در راستای رفع این معضل تکراری بیندیشند.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون، ارتباط تلفنی و انتقال دیتا در بخش 28 هزار نفری بم پشت به وسیله فیبر نوری که از سایت روستای دهک منشعب است، برقرار می شود که طی ماه اخیر 18 مورد قطعی در این منطقه رخ داده است.

به گفته مسئولین محلی اغلب قطعی های صورت گرفته در مسیر روستای دهک، دوموگی و سیرکان بوده که وصل مجدد هر دوره قطعی 24 تا 48  ساعت زمان برده که کلیه فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و بهداشتی در این منطقه مختل شده است.

مسئولین محلی اذعان داشتند: فاصله بین روستای دهک تا دموکی فاقد جاده دسترسی بوده و هیچ گونه ترددی در این حوزه اتفاق نمی افتد که تیرهای برق انتقال کابل فیبر نوری نیز از این مسیر انجام و همین امر باعث شده تا افراد خرابگار هر از چند گاهی اقدام به برش و تخریب کنند که امید می رود به منظور برقراری ارتباط پایدار بخش تدابیر لازم جهت زمینی کردن فیبر نوری، برقراری ارتباط رادیویی به منظور ارتباط جایگزین در مواقع بحرانی اندیشیده شود.

به خطر افتادن حیات آینده جامعه در سایه قطعی های مکرر اینترنت

ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ابعاد مختلف زندگی بشر در عصر حاضر به اینترنت وابسته است، به خبرنگار ما گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا این روزها اینترنت به یکی از ضروریات زندگی روزمره تبدیل شده و اگر نباشد بخشی از زندگی دچار مشکل می شود.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا موجب شد که آموزش به صورت مجازی و از طریق برنامه شاد برای دانش آموزان به منظور جلوگیری از تجمع و قطع زنجیره انتقال انجام شود و طبعا این موضوع با حیات آینده ما گره خورده، اگر ناتوانی در یک سال تحصیلی برای دانش آموز به وجود آید تا آخر دچار مشکل می شود و حیات آینده جامعه به خطر خواهد افتاد.

نماینده مردم سراوان، سیب و سوران و مهرستان با اشاره به دیداری که روز گذشته پیرامون مشکلات حوزه انتخابیه با آذری جهرمی وزیر ارتباطات داشته است، اذعان کرد: وزیر ارتباطات برنامه های وسیعی را در راستای گسترش ارتباطات و پوشش اینترنتی در استان اجرا خواهد کرد که به همین منظور به این استان سفر می کند.

فاضلی گفت: سراوان، سیب و سوران و مهرستان به دلیل خاصیت کوهستانی دارای پوشش اینترنتی بسیار ضعیفی هستند که وزیر ارتباطات نسبت به این موضوع آگاهی دارد، اما آنچه امروز به عنوان یک معضل در بم پشت مشاهده شده، اداره مخابرات بدون تدبیر به آنچه که عارضه باشد، قراردادی با پیمانکار منعقد کرده که تیرهای فلزی انتقال فیبر بدون بررسی برش داده شده که این سوء مدیریت موجب شد مردم دچار مشکل شوند.

وی خاطر نشان کرد: وزیر ارتباطات از مشکل به وجود آمده در بم پشت مطلع است که امید می رود تا پایان سال اینترنت مناسب با پوشش کامل در تمام حوزه انتخابیه داشته باشیم.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdch6xnzi23nxxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما