تاریخ انتشار :شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۸
کندی سرعت اینترنت و اختلال در آنتن اپراتورهای تلفن همراه در گلشن به معضل جدی اهالی این منطقه به ویژه دانشجویان تبدیل شده است.
به گزارش عصرهامون؛ به نقل از شستون؛ کندی سرعت اینترنت و اختلال در آنتن اپراتورهای تلفن همراه در سیستان و بلوچستان به قصه ادامه دار تبدیل شده و هر بار با وعده های مسئولین روزنه ای از امید در دل مردمان این خطه از کشور ایجاد اما پس از عدم تحقق ناامیدی مهمان دل مهربان ساکنین پهناورترین استان کشور می شود.

با شیوع ویروس کرونا و کوچ کلاس های درس به فضای مجازی اختلال در آنتن دهی و کندی سرعت اینترنت در این منطقه بیش از پیش نمایان شد و برای بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان و همچنین معلمان مشکلات فراوانی را از جمله عدم حضور در کلاس و یا امتحانات به وجود آورد.
 
قطار وعده های نافرجام دولت روحانی همچنان بر روی ریل بی تدبیری
در برخی از نقاط سیستان و بلوچستان مانند سراوان، سیب و سوران، مهرستان و گلشن این مشکل بیشتر خودنمایی کرد تا جایی که انتشار تصاویر و مطالب از یکی از دانش آموزان منطقه بم پشت در شبکه های اجتماعی و رسانه ها وزیر ارتباطات دولت روحانی را به این منطقه کشاند و قول مساعد در خصوص رفع این معضل را تا اردیبهشت سال 1400 داد اما از آنجایی که قطار وعده های نافرجام این دولت بر روی ریل بی تدبیری بود این امر محقق نشد.
 
اما امروزه و در عصر تکنولوژی نمی توان از این موضوع چشم پوشی کرد چرا که حال بسیاری از موارد و امورات زندگی در فضای مجازی صورت می پذیرد و به همین دلیل می طلبد متولیان امر اهتمام ویژه ای برای رفع این معضل داشته باشند.
 
اخیرا شهروندان گلشنی در پیام های متعدد به این پایگاه خبری از اختلال در آنتن های تلفن همراه و کندی سرعت اینترنت در بیشتر روزهای هفته ابراز گلایه و خواستار رفع این معضل شدند.

برقراری ارتباط تلفنی فقط در ارتفاعات گلشن! 

مهران محمودی، فرماندار گلشن در این رابطه به خبرنگار ما گفت: کندی سرعت اینترنت در گلشن مربوط به چند روز نیست بلکه همیشگی است که در این زمینه مکاتابات زیادی با شرکت مخابرات انجام شده اما اقدام عاجلی صورت نگرفته است.
 
وی افزود: اینترنت امروز به یکی از نیازمندی های اصلی تبدیل شده اما در بسیاری از روستاهای گلشن مشکل اینترنت وجود دارد.
 
این مقام مسئول ادامه داد: اهالی این منطقه در برقراری یک تماس تلفنی نیز با مشکل مواجه هستند تا جایی که برای انجام تماس به بالای کوه و ارتفاعات مراجعه می کنند.
 
محمودی خاطر نشان کرد: در گذشته اینترنت این منطقه از طریق فیبر نوری برقرار می شد و وضعیت مطلوبی را شاهد بودیم اما با توجه به سرقت های فیبر نوری، متولیان امر از طریق امواج رادیویی اهالی این منطقه را به اینترنت متصل کردند که بازهم کارساز نبوده است.
 
وی اذعان کرد: ضعیف بودن سرعت اینترنت در گلشن موجب شده دانشجویان و دانش آموزان به دلیل قطعی اینترنت از امتحان باز بمانند که طبق مکاتباتی که با دانشگاه ها شده صورت گرفته گوشه ای از مشکلات مرتفع شد اما انتظار می رود که برای رفع معضل اینترنت در این منطقه تدابیر لازم و چاره ساز اتخاذ شود.
 
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcfctdytw6djta.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما