کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تقدیر مدیر آموزش و پرورش استان از آموزگار کلاس اول دبستان خود

15 ارديبهشت 1393 ساعت 9:17

جهت تجلیل از مقام شاخص معلم، مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از معلم دوران ابتدایی خود تقدیر و تجلیل بعمل آورد.


به گزارش عصر هامون به نقل از خط اول، مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان پس از پی گیریهای مکررجهت قدردانی از معلم دوران ابتدایی خود ، پس از ۴۲ سال دیدارنموده و از وی درسی امین یادواره بزرگداشت مقام معلم در سالن پردیس شهید مطهری زاهدان تجلیل بعمل آورد.
وی اظهار داشت :همیشه آرزو داشتم تا معلم کلاس اولم خانم زهرا خلیلی جهانتیغ را ببینم و خدارا شاکرم که به آرزویم رسیدم.
علیرضا نخعی خاطره ای از معلم خود بازگو نمود:
- روز اولی که با علاقه و اشتیاق به مدرسه رفتم از دفتر مدرسه اسمم را خواندند و گفتند :شما بدلیل کمی سن ( ۵ سال داشتم) نمی توانی در این مدرسه بمانی و درس بخوانی؟ این حرف برایم خیلی سخت بودتمام غمهای دنیا جلوی چشمم آمد در همین حین خانم جهانتیغ پادرمیانی کرد وخواست تا من سر کلاس بشینیم. او وقتی علاقه مرا به درس خواندن دید دفتر مدرسه راراضی نمود تا من در ۵سالگی درس بخوانم وبا اینکار یکسال زودتر از هم کلاسی هایم درسم را تمام کردم و این مرهون زحمات خانم جهانتیغ بود چرا که اگر مرا از مدرسه بیرون می کردند یقینا ضربه روحی شدیدی می خوردم.
مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ادامه داد:از ۴۲ سال پیش سال ۵۱ و ۵۲ دیگرمعلمم را ندیدم تا دیروز ، تصویری که در ذهنم از ایشان داشتم فردی پیر و افتاده بود ولی وقتی ایشان را دیدم خداراو شکر سرحال و سلامت بودندو همانند همکاری می مانند که بازنشسته نشده باشند.
زهرا خلیلی جهانتیغ با ۳۰ سال سابقه کار در آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ، ۱۳ سال است که بازنشسته شده است وی می گوید :هیچگاه درکارم احساس سختی نکردم چون عاشق و شیفته کار معلمی بودم.وی ادامه داد :آقای نخعی چند روز پیش به من زنگ زد و گفت نخعی هستم، در پاسخ گفتم نخعی ها زیاد هستند و بجا نمی آورم وی گفت :البته فامیلم نجفی می باشد از روستای سدکی که همانجا فورا ایشان را شناختم و گفتم شما علیرضا هستید که با تایید ایشان روبرور شدم و گفتند که می خوهند مرا ببینند و این جای خوشحالی برایم بود که بعداز گذشت ۴۲ سال دانش آموزم را ببینم .
دلنوشته مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان به معلمش
سپاس
به نام اولین معلم، او که در اولین کلام فرمود : بخوان.
آموزگار مهربان نخستین روز های کلاس درس من ! سرکار خانم جهانتیغ عزیز و دوست داشتنی .
۴۲ سال پیش با گامهایی لرزان اما با شور و اشتیاقی پنهان پای گذاشتم به کلاس درس سرشار از محبت تو .
نخستین تجربه های من و دوستانم در آن محیط ساده روستایی در کلاس درس تو همراه بود با کلامی آرام و آکنده از عشق. آنگاه که با مهربانی به ما خوش آمد گفتی و گفتی شما مثل بچه های من برایم دوست داشتنی هستید . هنوز گرمی و صفای دست نوازشت را بر سر خویش آن روز که بدلیل بیماری مشقم را کامل نکرده بودم احساس می کنم . هنوز تاثیر آن نگاه مهربان و برانگیزاننده ات را به یادگار دارم . هنوز آن صفا و بخشندگی و شیرینی و آن صبوری و فداکاری و آن امید آفرینی هایت را با همه وجودم و اثر آن را برروح و روانم حس می کنم : دستان سخاوتمند و اندیشه والایت لایق بهترین تقدیر هاست و به واقع لایق بهشت موعود الهی است . طی این سالها آرزوداشتم یک روز ببینمتان و از صمیم قلب بگویم به خاطر همه خوبیها ، مهربانیها ، فداکاریها و تاثیری که برمن و دوستانم گذاشتی . رهین منت توایم و سپاست می گوئیم.
اینک افتخار خدمتگذاری آموزش و پرورش استان نه از آن من که از آن توست که هموار گر این مسیر خدمت بودی. افتخار من این است که امروز به نمایندگی از همه کودکان دیروز و امروز سرزمینم از شما به نمایندگی از همه آموزگاران با صفای کلاس اول که اولین درس های زندگی را می دهند و اولین بذرهای عادات نیکو را می کارند تقدیر و سپاسگزاری نمایم . خداوند به شما و همه معلمان مهربان و فداکار سرزمین مان سلامتی و عزت روز افزون عطا بفرماید سایه تان بر سر ما مستدام .
علی رضا نخعی
مدیر کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان
انتهای پیام/9031


کد مطلب: 52327

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/gallery/52327/1/تقدیر-مدیر-آموزش-پرورش-استان-آموزگار-کلاس-اول-دبستان-خود

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir