پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون 3 اسفند 1399 ساعت 7:38 http://www.asrehamoon.ir//fa/doc/news/135349/روند-صعودی-تولید-لوازم-خانگی-ادامه-یافت-رشد-۳۰-درصدی-یخچال -------------------------------------------------- عنوان : روند صعودی تولید لوازم خانگی ادامه یافت/ رشد ۳۰ درصدی تولید یخچال -------------------------------------------------- تولید لوازم خانگی در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی و تلویزیون به ترتیب با افزایش ۳۰.۸ درصد، ۵۳.۲ درصد و ۴۴.۷ درصد مواجه بوده است. متن : به گزارش عصر هامون به نقل ازخبرنگار مهر، بررسی آمار وزارتصمتاز وضعیت تولید در کشور نشان می دهد روند شتابان افزایش تولید لوازم خانگی درداخل کشوردر دی ماه امسال نیز ادامه یافته است به طوری کهبر اساسآمار تجمیعی، تولید انواع لوازم خانگی در ده ماهه امسال با رشد قابل توجهی همراه بوده است. رشد ۳۱ درصدی تولید یخچال و فریزر طی ۱۰ ماههسال جارییک میلیون و ۶۸۶ هزار دستگاه یخچال و فریزر توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده است، این در حالیست که در ۱۰ ماه سال گذشته یک میلیون و ۲۸۸ هزار دستگاه از این محصول تولید شده بود. بدین ترتیب تولید یخچال و فریزر در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد۳۰.۸ درصدییافته است. رشد ۵۳ درصدی تولید ماشین لباسشویی همچنین در ۱۰ ماه امسال ۸۸۰ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی در کشور تولید شده است. این در حالیست که در مدت مشابه سال قبل ۵۷۴ هزار و ۷۰۰ دستگاه تولید شده بود. بنابراین تولید ماشین لباسشویی در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد۵۳.۲ درصدییافته است. رشد ۴۵ درصدی تولید تلویزیون در ۱۰ ماه امسال ۹۹۵ هزار دستگاه انواع تلویزیون توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده است که در مدت مشابه پارسال نصف این حجم، یعنی تنها ۶۸۷ هزار و ۴۰۰ دستگاه تولید شده بود. بدین ترتیب تولید انواع تلویزیون در ۱۰ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد۴۴.۷ درصدیداشته است. تولید کولر آبی کاهش یافت همچنین در ۱۰ ماه امسال ۸۵۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه کولر آبی در کشور تولید شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۹۶۹ هزار دستگاه بوده است و از کاهش ۱۱.۹ درصدی تولید این وسیله سرمایشی حکایت دارد. به گزارشخبرنگار مهر، با خروج تولیدکنندگان کره ای از بازار لوازم خانگی ایران در کنار افزایش قیمت ارز، تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگیمجالیافته اند تا با افزایش تولید داخلی، ضمن اشتغال زایی، سهم خود از بازار داخلی را افزایش دهند. انتهای پیام/