پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون 17 مرداد 1396 ساعت 15:23 https://www.asrehamoon.ir/news/97233/استراتژی-نظام-جمهوری-اسلامی-دفاع-مظلوم-نسبت-روشنگری-حقایق-مهدویت-بسیجی-گونه-عمل-کنیم -------------------------------------------------- در همایش استانی جایگاه اهل بیت (ع) در منابع اهل سنت مطرح شد؛ عنوان : استراتژی نظام جمهوری اسلامی دفاع از مظلوم است/نسبت به روشنگری حقایق مهدویت بسیجی گونه عمل کنیم -------------------------------------------------- جانشین سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: استراتژی نظام جمهوری اسلامی دفاع از مظلوم است و خود را موظف به حمایت از محرومان در سراسر دنیا می داند. متن : به گزارش عصر هامون سرهنگ پاسدار محمد ناظری در همایش استانی جایگاه اهل بیت (ع) در منابع اهل سنت که با محور مهدویت صبح امروز در مجتمع شهید عالی زاهدان برگزار شد مهدویت را یکی از مسائل مهم برشمرد و اظهار داشت: در طول زندگی، همه ی انسانها به این اندیشیدند که نهایت حیات اجتماعی بشر به کجا خواهد رسید؟ و همه ی افرادی که تشنه ی عدالت خواهی هستند و دین محوراند نیز در جستجوی این حقیقت هستند. وی افزود: تمامی انبیای الهی و معارف ادیان وحدانی و توحیدی ما را به این باور می رساند که با ظهور حضرت مهدی(عج) جهان پر از عشق و عطوفت و آرامش خاطر خواهد شد. وی در ادامه به تبیین برخی ویژگی های حکومت حضرت مهدی(عج) پرداخت و  بیان داشت: با ظهور مصلح کل، پرچم با افتخار اسلام در سراسر جهان به اهتزاز در خواهد آمد و مسلمین به عزت خواهند رسید. وی فراگیری عدالت و اعتقادات در همه مذاهب و جریانات را از دیگر ویژگی حکومت مهدوی دانست و افزود: اتحاد و انسجام در اندیشه های اسلامی نتیجه ی برگزاری چنین نشستهایی است و امیداریم اینگونه گفتمان ها موجب اتحاد در فکر و اتحاد در عمل شود. وی خطاب به علما  و روحانیون اهل سنت و شیعه تاکید کرد:  نسبت به تبیین و روشنگری و رساندن اذهان به اعماق حقایق مهدوی به صورت بسیجی گونه عمل کنیم و اجازه ندهیم  برخی جریانات القاعاتی را روی اذهان افراد داشته باشند چرا که حضور زنان و مردان جامعه اسلامی می تواند بستر ساز ظهور حضرت مهدی(عج) باشد. وی تاکید کرد: منتظران مصلح، خود باید صالح باشند و  ضمن آراستن جوهره ی وجودی با زهد و تقوا و عبادت در راستای تربیت شایسته و صالح برای نظام اسلامی گام بردارند و این مهم می بایست در برنامه ی همه ی علمای اهل سنت و شیعه قرار بگیرد. وی اذعان داشت: عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و فساد و دفاع از محرومان و مستضعان بستر ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است و استراتژی نظام جمهوری اسلامی دفاع از مظلوم است و خود را موظف به حمایت از محرومان در سراسر دنیا می داند. قران مرکز و محور ثقل وحدت بین مذاهب است مولوی عبدالغنی بارانی مدیر مدرسه دینی طوبی اهل‌سنت در زاهدان نیز در این همایش  اظهار داشت: ما علما اندیشمندان و نخبگان جامعه اسلامی که در این جایگاه جمع شدیم دارای یک هدف واحد هستیم  و این را به عنوان یک نعمت الهی می دانیم و نسبت به این نعمت خدادادی افتخار و به خود می بالیم . وی افزود: یک محور و یک ستون و عمود اسلامی سبب شد تا  از شهرها و روستاها و مناطق مختلف در یک مکان واحد جمع شویم؛ این نشست علاوه بر  یک اجتماع فیزیکی، جمع شدن در کنار هم  برای ایجاد یک فکر و ایده است که دارای اهمیت بسیار زیادیست و دستور اسلام است. وی اذعان داشت: در روایات می خوانیم که محتوی کتاب مقدس تورات بیشتر نسبت به مسایل معاشی و دنیوی است و آیات و مفهومش امت را به این سو رهنمون می کرد و کتاب  انجبیل نسبت به مسایل اخروی و دنیوی و قیامت اشاراتی داشت اما قران کتابی است که تمام مسایل را در بر می گیرد و محور است. وی ادامه داد: ما امروز روزهایی را سپری می کنیم که اجتماع بزرگ اسلامی بی نظیر بشری در حال شکل گیری است و در مکان و ایام و سال واحد هدفی واحد را دنبال می کنند. وی با اشاره به اینکه  دین اسلام دین کاملی است افزود: نه تنها مسلمانان بلکه دشمنان اسلام که ما را قبول ندارند کلام الله مجید را یک کتاب کامل می دانند که  از هر جهت کامل است و بسیاری از امورات دینی و دنیوی خود را از این کتاب استنباط می کنند. وی با تاکید بر اینکه تا زمانیکه قران را  محور قرار دهیم متحد و متفق هستیم گفت: ضرورت دارد تا دنبال مسایلی باشیم که ما را به وحدت برساند و از مسایلی که باعث کدورت و دشمنی می شود بپرهیزیم. مولوی بارانی با اشاره به اینکه همه ی ما مسلمانان برای رسیدن یک مصلح منتظر هستیم بیان داشت: ممکن است در نوع روش و شکل آمدن مصلح موعود تفاوتهایی بین اهل سنت و شیعه وجود داشته باشد اما آنچه مهم است هدف واحد است تا دشمن نتواند تفرقه ایجاد کند. وی افزود: اگر اهل بیت را محور قرار دادیم و حضرت مهدی(عج) را منجی قرار دادیم تشیع و تسنن هر کس به اعتقاد خود منتظر موعود بماند و ریز مسیله را بگذاریم برای خدای تعالی و روزی که موعود می آید تا خود ایشان مسیله را حل کنند. وی در پایان یاداور شد: در اصل قضیه و اینکه دارای هدفی واحد هستیم هیچ اختلافی بین ما بوجود نخواهد آمد و ما به عنوان یک پیکره و جمعیت اسلامی و ستون و عمود الهی در کنار هم خواهیم بود و امیدواریم اینگونه مراسمات که باعث وحدت ما می شود روز به روز بیشتر شود.  باور مهدویت از قدیم الایام در بین همه ی مسلمانان وجود داشته است حجت الاسلام محمد امین بالادستیان یکی از اساتید مرکز تخصصی مهدویت حوزه عملیه قم در این همایش اظهار داشت: ما معتقدیم که قران کتاب است همانند قانون اساسی که کلیات را بیان می کند و قسمتهایی که نیازمند توضیحات بیشتر است با استفاده از روایات و سنت پیغمبر تبیین می شود. وی افزود: در موضوع مهدویت با توجه به روایاتی که اهل سنت هم به آن توجه دارند دو نکته قابل تامل است اول اینکه روایات و کتابهایی معتبر و غیرمعتبر زیادی در این زمینه نوشته شده است و دوم اینکه باور به مهدویت در بین مسلمانان از قدیم الایام وجود داشته است. حجه الاسلام بالادستیان ضمن تبیین مشترکات اهل سنت و شیعه در مهدویت  گفت: کلمه مهدی از لحاظ لغوی از واژه ی هدی گرفته شده است به معنای ضد ضلالت و گمراهی و هدایت شده است. وی افزود: مهدویت در نگاه اهل سنت به سه دسته تقسیم می شود دسته اول اهل حدیث اند آنهایی که مهدویت را از کتب حدیثی معنا می کنند و حدود 90 درصد اهل سنت نیز به همین نگاه معتقد هستند. اینها مهدویت را قبول دارند اما در ولادت حضرت مهدی(عج)دارای تفاوتهایی با اهل تشییع هستند. دسته ی دوم  عرفا و متصرفه هستند که معتقد به اصل مهدویت و ولادت حضرت مهدی هستند . دسته سوم  کسانی هستند که اصلا قایل به مهدویت نیستند و انرا قبول ندارند. عدالت گستری از ویژگیهای بارز حکومت حضرت مهدی(عج) است حجت الاسلام علی نقی طهرانی زاده نماینده ولی فقیه در سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در این همایش اظهار داشت: در بحث مهدویت بین شیعه و سنی در تئوری و مسایل کلان ارزشی وائدئولوژی تفاوتی وجود ندارد تفکر مهدویت متاخذه از لسان پیامبر اکرم(ص) است و هیچ تفاوت فاحشی بین شیعه و سنی نیست مگر تفاوت جزیی و کوتاه. وی افزود: اهل سنت معتقدند که امام مهدی (عج) متولد نشدند اما اهل تشیع معتقدند که حضرت مهدی متولد شده و در غیبت به سر می برد و تنها تفاوت در همین است و در مبنا تفاوتی وجود ندارد. وی اضافه کرد: آیات متعددی در سوره های توبه، فتح و صف قران شریف وجود دارد که دال بر این موضوع است؛ مفسرین معتقدند  انقلاب و قیام حضرت مهدی(عج) معدل همه ی کارکرد انبیا و اوصیا در پهنه ی تاریخ است که قرار است  اتفاق افتد. وی ادامه داد: اهل ذوق و هنر پیشگویی های را نسبت به  قران بیان داشتند که بعضی اتفاق افتاده است و بعضی را باید منتظر ماند تا زمانش برسد و تحقق پیدا کند همانند قیامت و یا ظهور حضرت مهدی(عج). وی با تاکید بر اینکه هر وعده ای که خدا وعده فرموده حتما تحقق خواهد یافت اذعان داشت: جامعه اسلامی باید ایمان حقیقی به خدا در حد اعلی و  عمل صالح را  از خود نشان بدهد تا حکومت صالحان برقرار شود. وی با توجه به آیات سوره مائده ادامه داد: خداوند می فرماید یک سری مشخصه ها و ممیزهایی در افراد باید باشد تا امیدوار باشیم که قیام و انقلاب حضرت مهدی(عج) اتفاق بیفتد هر چه در اقدام و عمل خدا محوری وجود داشته باشد و ما نیز به خدا عشق بورزیم می شود امیدوار تر بود. وی با اشاره به اینکه منتظران مصلح خود باید صالح باشند اذعان داشت: تمامی مبانی، آموزه ها، وحی و سیره پیامبر و سیره اهل بیت عصمت و طهارت مبتنی بر همین موضوع است. طهرانی زاده با تاکید بر روایات نبوی عدالت گستری، رفاه و آسایش، اجرای کامل مساوات، حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)، حاکمیت محرومان، رشد فضایل اخلاقی، پیشرفتهای قضاوت، تقسیم اموال و توسعه ی صنعت و فناوری را از ویژگیهای شاخص حکومت مهدوی برشمرد. انتهای پیام