ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?>پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون 17 شهريور 1396 ساعت 20:06 https://www.asrehamoon.ir/news/98153/جاده-های-مرگ-بلای-جان-مناطق-محروم-دوبانده-نیاز-ضروری-حمل-نقل-استان -------------------------------------------------- عنوان : جاده های مرگ بلای جان مناطق محروم/ جاده های دوبانده نیاز ضروری حمل و نقل در استان است -------------------------------------------------- یکی از مهمترین و اولویت دارترین طرح های عمرانی سیستان و بلوچستان در بخش راه است که تسریع در اجرای آن ضرورت این بخش مهم اقتصادی در استان به شمار می رود. متن : به گزارش عصر هامون، به نقل از چهاربهاران، حمل و نقل به عنوان یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز در توسعه صنعتی که در رشد اقتصادی و اجتماعی استان ما نقش مهم و عمده‌ای را ایفاء می کند و همواره مورد بحث قرار گرفته است، چرا که توسعه آن باعث بالارفتن سطح اقتصاد و ایجاد تحرک به منظور افزایش میزان تولیدات و عمران و آبادی و بهبود وضعیت اجتماعی مردم منطقه و کشور خواهد شد‌.  بی توجهی وزیر به وضعیت راه‌های خطرناک کشور حادثه دختران هرمزگانی که به مرگ بیش از ۱۰ نفرشان انجامید به خواب آلودگی راننده نسبت داده شد ولی اگر جاده دوبانده و دارای ریل بود و یا اتوبوس فوق پیشرفته در این جاده حرکت می کرد چنین اتفاقی می افتاد؟ مسلما این طور نمی شد، اکنون بعد از گذشت چند روز از چنین حادثه غم باری مشاهده می شود که هیچ موضع گیری قاطعانه ای برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی در آینده از طرف وزیر راه و شهرسازی کشور صادر نشده است. بسیاری از راههای سیستان و بلوچستان و بالاخص جنوب استان با معضل نبود استاندارد جاده ای مواجه اند به طوریکه روزانه تصادفات و کشته های حادثه شده در این محورها به گوش می رسد. مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان در گفت گو با خبرنگار چهاربهاران، گفت: با توجه به اظهارات مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان، مسیر حرکت اتوبوس اردوی دختران استاندارد بوده است ولی مشاهده می شود که این مسیر یک بانده می باشد و مصداق استانداردهای جهانی در آن دیده نمی شود. ایوب کرد افزود: در حال حاضر اولین مسیر جاده ای در سیستان و بلوچستان که بصورت ویژه در دستور کار است ساخت بزرگراه چابهار به میلک می باشد که تجارت و رونق واردات و صادرات به افغانستان را در برخواهد داشت. وی ادامه داد: همچنین مطالعات محور چابهار به ایرانشهر برای ایجاد بزرگراه آغاز شده است بطوریکه ایجاد زیرساخت و پس کرانه های بندر چابهار را زیرمجموعه خود قرار خواهد داد و به اقتصاد استان کمک بسزایی می کند. کرد خاطرنشان کرد: در حال حاضر آسفالت ۲ بانده به میزان ۱۶ کیلومتر محور ایرانشهر به خاش در حال اتمام است و به زودی افتتاح می شود. مدیر کل راه و شهرسازی استان عنوان کرد: بعد از اتمام مطالعات پروژه ساخت جاده ۲ بانده محور چابهار به ایرانشهر، بلافاصله اقدامات ساخت انجام می شود. چنین اتفاقاتی باید تجربه و سرمشق مسئولین کشور شود تا با ساخت و اجرای جاده های استاندارد و عریض تر با تجهیزات کافی از وقوع آتی هر نوع حادثه ای جلوگیری کنند. حتی شب گذشته ۸ عضو یک خانواده به علت حادثه تصادف در ایرانشهر کشته شدند که نشان از ضعیف بودن استانداردهای جاده ای در جنوب سیستان و