پایگاه خبری تحلیلی عصر هامون 9 فروردين 1394 ساعت 12:45 https://www.asrehamoon.ir/news/67023/عجیب-ترین-کارناوال-عروسی-ناشناخته-شهر-ایران -------------------------------------------------- نظرات متفاوت مسافران نوروزی از سیستان و بلوچستان: عنوان : از عجیب ترین کارناوال عروسی تا ناشناخته ترین شهر ایران -------------------------------------------------- تعدادي از مسافران نوروزي در گفت و گو با عصر هامون تصریح کردند: امکانات و امنیت خوبی برای رفاه حال مسافران نوروزی در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است. متن : به گزارش خبرنگار اجتماعی عصر هامون، طی روزهای اخیر شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی به استان سیستان و بلوچستان بوده ایم که روز به روز به میزان این مسافران اضافه می شود و تمامی دستگاه های اجرایی نیز در تلاش هستند که تا بهترین خدمات را به مسافران نوروزی ارائه دهند. تعدادي از مسافران نوروزي كه به  استان سیستان و بلوچستان سفر كرده‌اند امروز در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی عصر هامون، از امكانات موجود و خدمات ارائه شده برخی ابراز رضايت و برخی گلایه مندی از مسیولین سیستان و بلوچستان داشتند که در ادامه می خوانید: رسانه ها کم کاری کرده اند/ شهر سوخته شهر ناشناخته ای مانده است یکی از مسافرین نوروزی که از شهر آمل به سیستان و بلوچستان سفر کرده بودند در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی عصر هامون با بیان اینکه تنها به خاطر شهر سوخته به این استان سفر کرده ام، گفت: استان سیستان و بلوچستان استان خیلی محرومی است. وی با بیان اینکه فقر و فلاکت در سیستان و بلوچستان بیداد می کند، ادامه داد: روز گذشته در شهر دور می زدیم که به اشتباه به خیابان شیر آباد رسیدیم تصور اینکه این قسمت از این مرکز استان هم جز ایران است جای تاسف داشت در شهرستان آمل فاصله طبقاتی مردم زیاد نیست و خیلی پولدار و خیلی بی پول زیاد با هم فاصله ندارند اما در این شهرستان کسی که در خیابان دانشگاه است خانه ای میلیاردی دارد و کسی که در شیر آباد است خانه اش هزار تومان هم نمی ارزد. وی با بیان اینکه در سیستان شهری بود به نام شهر سوخته که واقعا ارزش و تمدن آن برای ایرانیان باعث افتخار است، افزود: متاسفانه رسانه ها در شناخت این شهر کم کاری کرده اند و این شهر در کشور ناشناخته مانده است. این مسافر بیان کرد: زمانی که در موزه شهر سوخته گذر می کردیم گریه ام گرفت که قبلا ایران چه تمدنی داشته و الان از دید همگان ناشناخته مانده است. استان سیستان و بلوچستان امن ترین استان کشور است مسافر دیگری که از نجف اباد اصفهان به زاهدان سفر کرده بود در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون با بیان اینکه بخاطر مردم خوب این استان هر سال به این استان سفر می کنم، گفت: در سفر های قبلی دوستی در خاش پیدا کردیم و هر سال برای دیدنش به استان می آییم. وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان امن ترین استان کشور است، ادامه داد: مردم استان مردمی خونگرم هستند و برخلاف صحبت هایی که از ناامنی استان شنیده ایم سیستان و بلوچستان استان امنی است. وی بیان کرد: در سفر های خود که این بار داشتیم سری به موزه شهر زاهدان و مسجد مکی داشتیم که زیبا و خوب ساخته شده بودند. این مسافر افزود: در شهر زاهدان به دلیل اب و هوای خوب می توانیم شب ها در چادر بخوابیم در حالی که در شهر های دیگر نمی شود شب ها در چادر خوابید. زاهدان بهترین آب و هوا را دارد مسافر دیگری که از مشهد به استان آمده بود در گفت و گو با خبرنگار دادمردان،با اشاره به اینکه تنها یک شب است که به زاهدان رسیده ایم، افزود: در حال حاضر فرصت چندانی به دست نیاورده ایم که بتوانیم به مکان های دیدنی استان برویم. وی با بیان اینکه برای اولین بار است که به این استان سفر می کنم، بیان کرد: زاهدان دارای هوای بسیار خوبی است و بازارهای ارزان با جنس های خوبی دارد اما چابهار هوایش گرم ولی ساحل زیبایی دارد. امکانات و امنیت خوبی برای مسافران فراهم شده است این مسافر نوروزی که از مشهد به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار دادمردان با بیان اینکه امکانات و امنیت خوبی برای مسافران فراهم شده است، افزود: شب گذشته از مشهد وارد زاهدان شدیم و تا کنون فرصت نشده است که به مکان های دیدنی شهر برویم . وی ادامه داد: تعریف های زیادی از بازار و هوای خوب این شهر شنیده بودیم و اینکه مردمان خوب و با صفایی دارند به همین دلیل این شهر را برای سفر انتخاب کردیم. هر ساله فصل بهار به سیستان و بلوچستان سفر می کنیم مسافر دیگری که از تربت حیدریه به زاهدان آمده بود در گفت و گو با خبرنگار دادمردان با بیان اینکه هر ساله فصل بهار جنوب کشور را به دلیل آب و هوای خوب جهت سفر انتخاب می کنیم ، اظهار داشت: تابستان ها به شمال کشور سفر می کنیم و فصل بهار به چابهار و کیش به خاطر دریا و کویر سفر می کنیم. وی بیان کرد: از 29 اسفند سال قبل است که وارد سیستان و بلوچستان شدیم و تا کنون به همه شهر های این استان سفر کرده ایم. وی اضافه کرد: استان سیستان و بلوچستان مردم خوب، مهمان نواز و خونگرمی دارد. از مسئولین سیستان و بلوچستان گلایه مندم مسافر دیگری که از مشهد برای اولین بار به این استان سفر کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی عصر هامون ضمن ابراز گلایه از مسئولین استان بیان کرد: با توجه به اینکه به استان های زیادی سفر کرده ام اما بیشتر از همه استان ها از مسئولین استان سیستان وبلوچستان گلایه مندم. وی ادامه داد: چابهار که بودیم مردم آنجا به ما گفتند در مسیر راه ها به هیچ عنوان نایستید که مورد حمله و سرقت قرار می گیرید با این وجود شرایط به گونه ای فراهم شد که مسیر ما به شب خورد. وی اضافه کرد: در مسیر ایرانشهر اطراف پل بزرگ به هیچ عنوان تابلویی برای مسافران که راه را بشناسند نیست لذا من با خانواده در مسیر فرعی افتادیم و داشتیم توسط 3 نفر مورد سرقت قرار می گرفتیم با این وجود من با تمام سرعتی که می توانستم رانندگی کردم تا اینکه به پلیس راه رسیدیم و ابراز گلایه کردم پلیس راهور به من گفت همین که زنده دارید از این شهر خارج می شوید خدا را شکر کنید کجای ایران دیدید که پلیس راهور اسلحه داشته باشد در حالی که من دارم. این مسافر با بیان اینکه جای تاسف دارد که نا امنی برای مردم اینجا فرهنگ شده است، ادامه داد: 45 کیلومتری زاهدان و تنها راننده در جاده بودیم که دو خودروی تویوتا در مسیر ما قرار داشتند و نه پلاک و نه چراغ خطری داشتند در ابتدا تصور کردیم که پشت تویوتا پُر از پَر و پشم است اما زمانی که با سرعت از کنارمان گذشتند دیدیم در هر خودرو تویوتا حداقل 20 مرد بودند و ما سنگکوب کردیم و تنها دعا می کردیم از این شهر به سلامت بیرون برویم. وی تصریح کرد: زمانی که به سلامت به زاهدان رسیدیم ساعت یک شب بود در نزدیکی نیروی انتظامی چادر زدیم که بخوابیم ولی صدای بوق و لایی کشیدن جوانان پلاک 85 و 95 نمی گذاشت بخوابیم حتی نیروی انتظامی هم به انها اخطاری نمی داد. وی اضافه کرد: در مشهد من برای خلافی خودرو رفته بودم برایم نوشته بود صدای ناهنجار در این استان به این گونه جرایم اصلا رسیدگی نمی شود اگر چند بار با این گونه خلاف ها برخورد سنگین می شد دیگر هیچ کسی به خودش اجازه چنین کاری نمی داد. وی با بیان اینکه تعریف های زیادی که از این استان شنیده بودیم به این استان سفر کردیم، گفت: دیگر به هیچ عنوان به این استان سفر نمی کنم. امکانات شهر زاهدان به عنوان مرکز یک استان بسیار ضعیف است مسافر دیگری که از گرگان به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، در گفت و گو با دادمردان گفت: عازم شهر مشهد بودیم که به دلیل شلوغی این شهر مسیر خود را عوض کرده و به سیستان و بلوچستان آمدیم. وی ادامه داد: امکانات شهر زاهدان به عنوان مرکز یک استان بسیار ضعیف است. وی بیان کرد: هنوز فرصت نشده در شهر گذری داشته باشیم اما اگر باز هم قسمت شد به این استان سفر می کنیم. سیستان و بلوچستان مقصد خوبی برای سفر های نوروزی است مسافر دیگری که از مشهد به زاهدان سفر کرده بود، در گفت و گو با خبرنگار عصر هامون بیان کرد: در زاهدان هوا بسیار خوب است و یک مقصد بسیار خوب برای سفر های نوروزی و فصل بهار است. وی با بیان اینکه بار اولی است که به استان سفر کرده ایم، افزود: دو روز در شهرستان زابل بودیم که شهر زیبا و جاهای دیدنی بسیاری داشت. وی اضافه کرد: تصمیم داریم به شهر های دیگر استان نیز سفر کنیم. فارس و بلوچ مردمان مهربان این استان هستند یکی از مسافران نوروزی که از کرمان به سیستان و بلوچستان سفر کرده بود، در گفت و گو با عصر هامون با بیان اینکه برای پیگیری یک کار شخصی به زاهدان آمده ام، گفت: این مسئله کاری باعث شد که برای استراحت با خانواده به این شهر سفر کنیم. وی با بیان اینکه این دومین باری است که به این استان سفر می کنم، گفت: سیستان و بلوچستان مردم فارس و بلوچ خونگرم و مهمان نوازی دارد. این مسافر تصریح کرد: قیمت اجناس در سیستان و بلوچستان نه تنها نسبت به سایر شهرهای کشور ارزان تر بلکه از تنوع بیشتری نیز برخوردار است. کارناوال عروسی تا کنون به این عجیبی ندیده بودم یکی از مسافر نوروزی که از مشهد آمده بود با بیان اینکه کارناوال عروسی تا کنون به این عجیبی ندیده بودم، در گفت و گو با عصر هامون، ابراز داشت: در پارک شادی ها که اسکان داشتیم در کارناوال عروسی به یک باره دعوا شد که بسیار ترسیدیم اگر چه ممکن است در مراسم های عروسی دعوا شود اما نحوه شدت و برخورد آنها برایم بسیار عجیب بود. وی در خصوص شعار سال افزود: اگر به شعار به درستی عمل شود قطعا تاثیر گذار خواهد بود. عروس خانواده در ادامه با بیان اینکه برای خرید جهیزیه به همراه خانواده و مادر شوهرش به این استان سفر کرده است، بیان کرد: دفعه اول است که به این استان سفر می کنیم و پس از آن قرار است به بندر عباس و کیش نیز برویم. هر سال بهار به سیستان و بلوچستان می آیم مسافر دیگری که از مشهد آمده بود در گفت و گو با دادمردان با بیان اینکه یک هفته است که در سیستان وبلوچستان حضور دارد، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان بهترین آب و هوا را دارد سه روز در چابهار حضور داشتیم و 2 روز است که در زاهدان اقامت داریم. وی با بیان اینکه زاهدان مردم خونگرم و مهربانی دارد، ادامه داد: تمام مکان های دیدنی زاهدان را دیده ایم . این مسافر با بیان اینکه این سومین باری است که به این استان سفر می کنم گفت: هر سال بهار مقصد من استان سیستان و بلوچستان است. سیستان و بلوچستان مکان های دیدنی زیبایی دارد شکیبا که از خراسان شمالی به زاهدان سفر کرده بود در گفت و گو با خبرنگار دادمردان با بیان اینکه تعریف زیادی از استان شنیده بودیم این استان را انتخاب کردیم ،گفت: این استان نه تنها آب و هوای خوبی دارد بلکه جاهای بسیار دیدنی زیادی دارد. وی با بیان اینکه از ابتدای فروردین است که به استان سفر کرده ، ادامه داد: از ساحل چابهار و منطقه آزاد دیدن کرده ایم. انتهای پیام/9031