تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۵
مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان گفت: با افتتاح فاز اول مجتمع پرورش میگوی "رودیک" شهرستان چابهار در نیمه نخست سال آینده، اشتغال‌زایی در صنعت میگوی سواحل مکران به ۲۰۰۰ نفر افزایش می‌یابد.
فاز اول مجتمع میگوی رودیک نیمه نخست سال آینده در چابهار افتتاح می شود
به گزارش عصرهامون، هدایت‌الله میرمرادزهی در گفت‌وگو با چهاربهاران اظهار کرد: هم‌اکنون 20 سایت مستعد پرورش میگو در مجموع با 42 هزار هکتار مساحت در مناطق گواتر، رودیک و کنارک شناسایی شده است همچنین تنها سایت پرورش میگوی گواتر در شرق چابهار زیر کشت می‌رود و این در حالی است از حدود سه هزار هکتار مساحت مفید مزارع پرورش میگوی گواتر، امسال 700 هکتار به زیرکشت میگو رفت که امیدواریم در سال‌های آینده با استقبال سرمایه‌گذاران و رفع مشکلات آنان، به مراتب همه مساحت مفید مجمتع گواتر زیرکشت میگو برود.
مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در هر هکتار پرورش میگو یک اشتغال مستقیم و 2 اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌شود، تصریح کرد: در مجتمع پرورش میگوی گواتر تاکنون برای 400 نفر به صورت مستقیم و 800 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است.
به گفته وی اداره‌کل شیلات علاوه بر گواتر در حال مذاکره برای جذب سرمایه‌گذار به بقیه سایت‌های پرورش میگو نیز هست و این در حالی است که با سرمایه‌گذاری کویتی‌ها در مجتمع پرورش میگو رودیک در شرق چابهار، این مجتمع نیز در حال آماده‌سازی زیرساخت برای کشت میگو است.
وی تصریح کرد: سایت پرورش میگوی رودیک در مجموع با یک هزار و 500 هکتار زمین مستعد پرورش میگو طراحی شده که زیرساخت‌های فاز نخست آن با 250 هکتار مساحت در دو سال اخیر با سرمایه‌گذاری مشترک 25 میلیارد تومانی اداره‌کل شیلات و سرمایه‌گذار کویتی با پیشرفت 80 درصدی در حال آماده‌سازی است که 80 هکتار آن آماده‌سازی شده و نیمه ساخت سال آینده به زیرکشت میگو می‌رود.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مجتمع رودیک در مجموع ظرفیت ایجاد بیش از یک هزار و 500 فرصت شغلی جدید را دارد، خاطرنشان کرد: با افتتاح مرحله نخست سایت پرورش میگوی رودیک برای 200 نفر به صورت مستقیم و 400 نفر نیز به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود و میزان اشتغال‌زایی صنعت میگو در سواحل مکران با احتساب مجتمع گواتر به 2000 نفر افرایش می‌یابد.
انتهای پیام/ک https://www.asrehamoon.ir/vdcb0gb8arhbgfp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما