کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری؛

226 هکتار از اراضی ملی در سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد/ فروش غیرقانونی، شگرد زمین خواران در جنوب شرق

29 تير 1399 ساعت 10:16

محمد نورا گفت: در چهار ماه اول سال جاری 226.9 هکتار از اراضی ملی در سیستان و بلوچستان که به تصرف اشخاص درآمده بود در اجرای احکام و دستورات قضایی رفع تصرف و به انفال عودت داده شد.


محمد نورا، جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: اراضی رفع تصرف شده در زاهدان، چابهار، مهرستان، فنوج، دلگان و بمپور واقع بود که ارزش اراضی تصرف شده بالغ بر ۳۲۸ میلیارد تومان برآورد شد.

به گفته این مقام مسئول، برخی عوامل باعث می‌شود تا اراضی ملی تصرف شود، متصرفان به دو دسته آزمند و نیازمند تقسیم می شوند.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: آنهایی که آزمند هستند هدفشان زمین‌خواری است و در نقاطی که زمین ها دارای ارزش افزوده هستند از خلاء موجود استفاده می کنند .

نورا ادامه داد: آن ها با دپوی مصالح ساختمانی، پی کنی، ایجاد شیار، حفر چاه های غیرمجاز و ایجاد خاکریز اراضی ملی را به تصرف خود در می آورند و با استفاده از جهل افراد به قوانین اراضی را به فروش می‌رسانند.

به گفته این مقام مسئول، دسته دوم که نیازمند هستند معمولاً در حاشیه روستاها و به دلیل نیاز به مسکن اراضی را برای ساخت و ساز تصرف می کنند که در این خصوص دستگاه‌های متولی امر مثل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید ورود کند.

وی بیان کرد: دستگاه‌های متولی امر قبل از اینکه افراد اراضی را تصرف کنند این گونه روستاها و آبادی ها شناسایی شود و زمین های مورد نیاز را از منابع طبیعی درخواست و ضمن تملک اراضی مشکل مسکن این گونه از روستاها را مرتفع کنند.

انتهای پیام/
 
 


کد مطلب: 127557

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/127557/226-هکتار-اراضی-ملی-سیستان-بلوچستان-رفع-تصرف-فروش-غیرقانونی-شگرد-زمین-خواران-جنوب-شرق

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir