تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۸
مهدی پارسی گفت: ​بزرگراه زابل- زاهدان ۲۰۰ کیلومتر طول دارد که ۱۰۸ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و تقریباً ۵۴ درصد پروژه را شامل می شود.
بزرگراه زاهدان- زابل در نیمه راه / پروژه ای که در پیچ اعتبار قطره چکانی 14 ساله شد
مهدی پارسی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون گفت: اعتباری که امسال برای پیشرفت این پروژه در نظر گرفته شده است نسبت به سنوات گذشته قابل توجه و خوب بوده، اما باید تخصیص بدهند پیمانکار پروژه در حال کار است و با تخصیص اعتبار بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سال مالی ۹۹ قطعه شیله به اتمام می رسد.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و با درنظر گرفتن افزایش قیمت‌ها حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

به گفته این مقام مسئول، این بزرگراه هفت قطعه دارد که تاکنون قطعات یک و هفت به صورت ۱۰۰ درصد و قطعه پنج هم نزدیک ۶۰ درصد به بهره‌برداری رسیده است.

پارسی با بیان این که این پروژه از سال 85 آغاز شد و 14 سال از آن می گذرد، تصریح کرد: دلیل طولانی شدن ساخت بزرگراه زاهدان- زابل فقط تخصیص اعتبار است، البته امسال میزان افزایش اعتبار خوب بود و اگر همین روند ادامه داشته باشد پیشرفت قابل توجهی برای ادامه پروژه انتظار داریم.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال تاکنون تقریبا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده و قرار است صددرصد اعتبار تخصیص یابد که نسبت به سنوات گذشته قابل ملاحظه است.

انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdccimqse2bqim8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما