کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

امام سجاد(ع)،اسوه ایثار و پیام آور عاشورا/ صحیفه سجادیه داروی شفابخش بیماری های اخلاقی است

11 شهريور 1399 ساعت 9:26

حجت الاسلام میثم درانی، یکی از کارشناسان مذهبی زاهدان گفت: اگر نبود سخنرانی امام سجاد(ع)و حضرت زینب(س) پیام واقعه عاشورا به درستی منتقل نمی شد.


به گزارش عصرهامون، هنگامی که دشمن فکر می کرد پیروز میدان صحنه کربلا است امام سجاد(ع) با سخنرانی ارزنده خود و عمه گرانقدرشان حضرت زینب(س) توانستند دست یزید و ستمکارانی که به خون امام حسین(ع) و یارانش آغشته شده بود را بر همگان آشکار و واقعه عاشورا را برای همیشه در تاریخ ثبت و با بصیرت خود ورق را برگردانند و جنگ نابرابری که یزید راه‌اندازی کرده بود را با پایان واقعی ترسیم کنند.

حجت الاسلام میثم درانی در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: اگر حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در واقعه کربلا حضور نداشتند پیام و هدف واقعه عظیم عاشورا نسل به نسل منتقل نمی شد.

وی بیان کرد: سخنان این امام همام و خطبه های جانسوز حضرت زینب(س) علاوه بر اینکه کاخ یزیدیان را خراب کرد و منجر شد یزید دست و پایش را گم کند، باعث ماندگاری واقعه عاشورا برای همیشه در تاریخ شد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: امام سجاد(ع) با نواهای سوزناک خود اوج بندگی و تواضع را در برابر خداوند به منصه ظهور نشاند، ایشان نماد بصیرت و ظلم ستیزی و اسوه صبر و ایثار بودند، اگر نبود خطبه های آن روز که توسط حضرت زینب و امام سجاد قرائت شد، امروز واقعه عاشورا را یزیدیان به دلخواه خود تغییر داده و باعث فراموشی آن می شدند.

وی زهد، بندگی و عبادت را یکی از ویژگی های امام سجاد عنوان کرد و گفت: این ویژگی باعث شد تا لقب «زین العابدین» به آن حضرت داده شود، همچنین بردباری، گذشت و بخشش، فروتنی، عفو در هنگام قدرتمندی، اطعام نیازمندان و.. از دیگر صفات پسندیده ایشان بود که باید همگان از آن الگو بگیریم.

درانی تصریح کرد: صحیفه سجادیه کتابی ارزشمند از امام سجاد است و درواقع داروی شفابخش بیماری های اخلاقی به شمار می رود که به فرموده رهبر معظم انقلاب باید "قدردان این دعا و توسّل و تضرّع و توجه و نورانیّتی که از این راه حاصل می شود"، بود؛ همچنین ایشان به جوانان توصیه کردند که "بروید صحیفه سجادیه را بخوانید و در آن تدبّر کنید. خواندنِ بی‌توجّه و بی‌تدبّر کافی نیست".

انتهای پیام/


کد مطلب: 129348

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/129348/امام-سجاد-ع-اسوه-ایثار-پیام-آور-عاشورا-صحیفه-سجادیه-داروی-شفابخش-بیماری-های-اخلاقی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir