کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

تصویب ۵۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در سال ۱۴۰۰ برای جنوب شرق/رتبه یک سیستان و بلوچستان در ابلاغ اعتبارات جهش تولید از صندوق توسعه ملی

6 ارديبهشت 1400 ساعت 0:51

مهرداد عرب اول گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی ۵۱ پروژه در سال ۱۴۰۰ برای سیستان و بلوچستان مصوب شده است، به گونه ای که بالاترین میزان پروژه تصویبی بین ۳۱ استان به این خطه اختصاص دارد.


مهرداد عرب اول، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اعتبارات جهش تولید و اقتصاد مقاومتی در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: مجموع اعتباراتی که در رابطه با جهش تولید و بر اساس تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور توافق شده، هزار و نود و سه میلیارد تومان از ردیف‌های مختلف بوده است.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در این منابع، منابع عمومی بود که ۳۴۸ میلیارد تومان یعنی بالاترین سهم بین استان‌های کشور برای ۱۳ پروژه به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت، ۱۴۵میلیارد تومان آن در تاریخ ۲۸ اسفند ۹۹ به استان ابلاغ و در همان مقطع زمانی این ابلاغیه اعتبار به دستگاه‌های اجرایی انجام شد و اعتبار از طریق خزانه در اختیار آن ها قرار گرفت.

 این مقام مسئول اضافه کرد: در این اعتبارات پروژه‌های مهم و موثری در حوزه آب، راه و بخش کشاورزی داشتیم، این ظرفیت وجود دارد که اگر گزارش مکتوب، دقیق و مستندی به سازمان ارائه شود، ما به تفاوت این تخصیص اعلام شده را تا سقف ۳۴۸ میلیارد اخذ کنیم.

وی گفت: سیستان و بلوچستان از نظر اعتباراتی که از محل صندوق توسعه ملی برای جهش تولید ابلاغ شده هم در رتبه یک کشور قرار دارد.

عرب اول اذعان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی ۵۱ پروژه در سال ۱۴۰۰ برای سیستان و بلوچستان مصوب شده است، به گونه ای که بالاترین میزان پروژه تصویبی بین ۳۱ استان به این خطه اختصاص دارد که مهمترین پروژه هایی که در حوزه های زیرساختی، تولید و اشتغال داشتیم را در لیست پروژه های اقتصاد مقاومتی استان قرار دادیم.

وی ابراز امیدواری کرد: همه دستگاه‌های اجرایی بتوانند از این ظرفیت ایجاد شده در سال ۱۴۰۰ استفاده مطلوبی کنند و ما نیز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان بتوانیم در جهت تکمیل این پروژه ها از محل منابع در اختیار کمک قابل ملاحظه ای داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: در بخش بهداشت و درمان با توجه به اهمیتی که در سیستان و بلوچستان دارد و عقب‌ماندگی‌های که از سنوات گذشته بوده که باید آن را مرتفع کنیم و از  سویی سیاستگذاری و نگاه استان مبنی بر این که قبل از آغاز برنامه هفتم بتوانیم بخش عمده‌ای از این خلاء را پر کنیم.

 وی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ از سایر منابع ردیف‌های دیگری که امکان استفاده برای بخش بهداشت و درمان می شود، کمک خواهد شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 136886

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/136886/تصویب-۵۱-پروژه-اقتصاد-مقاومتی-سال-۱۴۰۰-جنوب-شرق-رتبه-یک-سیستان-بلوچستان-ابلاغ-اعتبارات-جهش-تولید-صندوق-توسعه-ملی

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir