تاریخ انتشار :شنبه ۵ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۷
ایرج جهانتیغ گفت: در راستای احیای حقوق عامه و صیانت از بیت­المال پیگیری مشکلات حوزه بهداشت و درمان و نظارت بر آن، مطالبات و حقوق معوقه کارگران به ویژه کارگران شهرداری، کارگران شرکتی دانشگاه زابل و دانشگاه علوم پزشکی زابل و کارگران پروژه 46 هزار هکتاری انجام شد.
احیای حقوق عامه در زابل؛ از مطالبات کارگران تا کاهش سرقت ها/ اشتغالزایی و کارآفرینی در کاهش آسیب اجتماعی موثر است
ایرج جهانتیغ، دادستان عمومی و انقلاب زابل در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در راستای احیای حقوق عامه و صیانت از بیت­المال پیگیری مشکلات حوزه بهداشت و درمان و نظارت بر آن، مطالبات و حقوق معوقه کارگران به ویژه کارگران شهرداری، کارگران شرکتی دانشگاه زابل و دانشگاه علوم پزشکی زابل و کارگران پروژه 46 هزار هکتاری انجام شد.
 
وی ادامه داد: بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و رفع موانع تولید، احیا و راه اندازی واحدهای تعطیل و معطل مانده، اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با سرقت وسایل تاسیسات عمومی از طریق ایجاد گشت های مشترک نیروی انتظامی و با اداره مربوطه و پیگیری معضلات و مشکلات در حوزه خدمات شهری زباله و پسماند، آسفالت خیابان ها و دیگر معابر و پیگیری روشنایی شهر برای کاهش جرائم سرقت و تصادفات از دیگر اقدامات احیای حقوق عامه بوده است.
 
این مقام قضایی بیان کرد: نظارت بر ضابطین عام و خاص، افزایش گشت­زنی در حوزه توسط انتظامی و استفاده از ظرفیت گشت­های محله  محور رضویون، ایجاد گشت های مشترک بین نیروی انتظامی و ادارات مربوطه مثل آب و فاضلاب، مخابرات و اداره برق ... برای کاهش سرقت از وسایل و تاسیسات عمومی مهمترین راهکارهای ارتقای تعامل و مشارکت دستگاه های مرتبط با پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی برای کاهش پرونده های واصله به محاکم قضائی است.
 
دادستان عمومی و انقلاب زابل اظهار کرد: پیگیری اشتغالزایی و کارآفرینی برای تامین معیشت حداقلی برای مردم به ویژه پیگیری راه اندازی منطقه آزاد سیستان، معدن مس سفید آبه و . در راستای کاهش آسیب های اجتماعی..، پیگیری دریافت حقابه سیستان جهت تامین آب شرب و آب مورد نیاز جهت کشاورزی و ایجاد کارگروه پیگیری و نظارت حقوق عامه با محوریت دادستان و حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در شهرستان، جهت بررسی و پیگیری مسائل مربوط به حقوق عامه و  مدیریت واحد مسائل مربوطه و  پیگیری موضوع تا حصول نتیجه از طریق مراجع ذیربط از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.
 
انتهای پیام/
 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcefo8znjh8xwi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما