تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۴
فاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی یادآور صحنه‌های زیبای دوران دفاع مقدس است، گفت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا جهادگران بسیج جامعه پزشکی همچنان با قوت در میدان مقابله با این ویروس منحوس، دوشادوش مدافعان سلامت حضور گسترده دارند.
طرح شهید سلیمانی یادآور صحنه‌های زیبای دوران دفاع مقدس است/ جهادگران بسیج جامعه پزشکی همچنان در میدان مبارزه با کرونا
فاطمه کمیلی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون از تداوم خدمات بهداشتی درمانی رایگان در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس خبر داد و بیان کرد: ویزیت رایگان بیماران در اقصی نقاط سیستان وبلوچستان مانند روستای پلگی بزی، فیروز آباد زهک، نجف آباد خاش، جنگی‌خون زهک، کندو هامون و سایر روستاها به همت دفاتر بسیج جامعه پزشکی یکی از اقدامات صورت گرفته است که علاوه بر آن، اقدام به توزیع داروی رایگان، چکاپ فشارخون، قند خون و پالس اکسی متر نیز انجام شد.

وی افزود: اعزام تیم درمانی به حاشیه شهرهای زابل و زاهدان و سراوان در مساجد شیعه و سنی، دیدار و تجلیل از خانواده شهدا، تجلیل از مدافعان سلامت و پرسنل مراکز تجمیعی واکسیناسیون سیدالشهداء چابهار، شهید بخته ای، شهیده ترکان و شهید لطیفی در زاهدان و مرکز واکسیناسیون سراوان، اهدای خون به همت اعضای دفاتر بسیج جامعه پزشکی و برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس در پردیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان از جمله برنامه های در طول هفته است.

جانشین بسیج جامعه پزشکی استان ادمه داد: در تداوم طرح شهید سلیمانی اقدام به بیماریابی کووید ۱۹ ، کنترل فشار خون و سنجش قند خون انجام گرفته و آموزش های لازم در خصوص اقدامات پیشگیرانه کرونا و همچنین واکسیناسیون گروه های هدف د دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اعزام تیم عمومی به مناسبت هفته دفاع مقدس به پایگاه شهدای شاهوزهی، تصریح کرد: برپایی ایستگاه سلامت به مناسبت هفته دفاع مقدس در میعادگاه نماز جمعه، توزیع ماسک و پایش فشار خون به همت کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان های خاش، مهرستان، زابل، هامون از دیگر برنامه های اجرا شده است که در این بین علاوه بر غربالگری و تب سنجی نمازگزاران، تراکت آموزشی نیز جهت افزایش آگاهی مردم در مقابله با بیماری کرونا توزیع شد.

این مقام مسئول در بخش دیگر سخنان خود به توزیع بسته معیشتی به افراد نیازمند درروستای طاغذی به همت دفتربسیج جامعه پزشکی نیمروز اشاره کرد وگفت: این اقدام خداپسندانه نیز در راستای رزمایش کمک های مومنانه و برای کمک به افراد آسیب پذیر و کم بضاعت در دستور کار قرار گرفت.

وی اذعان کرد: اهدای ماسک، ویزیت و توزیع داروی رایگان و همچنین توزیع لوازم التحریر در آستانه بازگشایی مدارس به خانواده های بی بضاعت از دیگر اقداماتی است که توسط دفاتر بسیج جامعه پزشکی در اقصی نقاط استان انجام می شود.  

کمیلی در پایان با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی یادآور صحنه‌های زیبای دوران دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: مهم‌ترین هدف از انجام طرح شهید سلیمانی این است که علاوه بر درمان مبتلایان به کرونا، از انتقال ویروس به دیگر اعضای جامعه نیز جلوگیری شود. که در این زمینه از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا جهادگران بسیج جامعه پزشکی همچنان با قوت در میدان مقابله با این ویروس منحوس، دوشادوش مدافعان سلامت حضور گسترده دارند.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdchminz623nkvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها