کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل مذهبی:

نماز پایه و اساس دین است/ تاکید بزرگان بر اقامه این فریضه الهی در اول وقت

عصر هامون , 6 آبان 1400 ساعت 11:37

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت: بزرگان و پیشوایان مذهبی ما بر اقامه فریضه الهی نماز در اول وقت تاکید فراوان کرده اند.


به گزارش عصرهامون، حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: نماز پایه و اساس دین مبین اسلام و  یاد آور حضور خداوند در تمام لحظات زندگی هر انسانی است و خواندن نماز بر هرشخص مسلمان واجب و در این دین الهی، سفارشات زیادی درباره آن شده است.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: پیامبر عظیم الشان اسلام، بزرگان، پیشوایان دینی و امامان بزرگوارمان تاکید زیادی بر خواندن نماز اول وقت داشته اند و به تاخیر انداختن آن را به هیچ وجه جایز نمی دانستند.

وی در ادامه گفت: خداوند در آیه ۱۵۳ سوره بقره قرآن کریم درباره اهمیت این فریضه الهی فرموده که:« ای کسانی که ایمان آورده اید، از شکیبایی و نماز یاری جویید، زیرا خدا با شکیبایان است.»، البته از این آیات فراوان است.


حجت‌الاسلام والمسلمین بامری افزود: در آیات و روایات آمده که روز قیامت اولین چیزی که آدمی بر آن محاسبه میشود، نماز است و اگر این فریضه پذیرفته شد، دیگراعمال هم قبول میشود و اگر نماز رد شد، دیگر اعمال هم رد میشود.

این کارشناس مسائل مذهبی با تاکید براینکه اخلاص از ویژگی های این فریضه مهم الهی است، عنوان کرد: نماز، نه‌تنها در دین مبین اسلام بلکه در تمام ادیان، از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. 

وی اضافه کرد: نماز مثل معلم نمونه اخلاق است چرا که معلم اخلاق شاگرد خود را به سوی خداوند و به سمت نور مطلق رهبری‌ می‌کند، تا جایی که نور الهی در دل او جلوه‌گر ‌شود و رفتار او و به عبارت روشن‌تر، وجود او را خدائی می‌کند.


حجت‌الاسلام والمسلمین بامری تصریح کرد: در زمان پیامبراکرم(ص) در برخی جنگ‌ها که نزدیک بود سپاه اسلام با شکست روبه‌رو شود، حضرت دستور نماز می‌دادند و دو رکعت نماز می‌خواندند و سپس با توکل بر خداوند و قلبی مطمئن، بر دشمن پیروز می‌شدند.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم فیض«ره» در کتاب شریف «المحجة البیضاء» با ذکر مثالی زیبا نقش اجزای مختلف نماز را تبیین کرده است، وی می‌گوید: «کمال انسان وابسته به دو چیز است: موجودیّت باطنی و اعضای ظاهری؛ موجودیت باطنی انسان همان روح او و ظاهر جسمانی آدمی، اعضا و جوارح‌ او است.

انتهای پیام


کد مطلب: 143100

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/143100/نماز-پایه-اساس-دین-تاکید-بزرگان-اقامه-این-فریضه-الهی-اول-وقت

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir