تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۸
غلامرضا ملایی، مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان از تداوم رزمایش کمک های مونانه در اقصی نقاط استان خبر داد و گفت: در بازه زمانی مهرماه جاری چهار میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان خدمات بی منت در عرصه های مختلف بین نیازمندان ارائه شده است.
پنج هزار و۹۷۰ بسته معیشتی بین آسیب دیدگان از بیماری کرونا توزیع شد/ از نذرگوشت و اهدای ماسک تا حمایت از زوج‌ های بی بضاعت
غلامرضا ملایی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به تداوم رزمایش کمک های مومنانه در اقصی نقاط مختلف استان، بیان کرد: طی بازه یکماه مهرماه جاری پنج هزار و۹۷۰ بسته معیشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۱۴۹ میلیون تومان در بین افراد آسیب دیده از شیوع کرونا و مردم کم بضاعت توزیع شد.

وی تصریح کرد: بسته های کمک معیشتی شامل برنج، روغن، حبوبات، رب، قند و ماکارونی بوده که با محوریت مساجد و پایگاه‌های بسیج محلات شناسایی و با رعایت اصول بهداشتی بین این افراد توزیع شده است.

این مسئول طبخ غذای گرم را یکی دیگر از اقدامات در راستای رزمایش کمک مومنانه برشمرد و افزود: در لبیک به مقام معظم رهبری از آغاز شیوع بیماری کووید۱۹ گروه های جهادی و بسیجیان اقدام به طبخ و توزیع غذای گرم در بین خانواده‌های محرومان و آسیب‌دیده از بیماری کرده اند که در این زمینه طی بازه یکماهه مهر، تعداد  ۵۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در بین آسیب دیدگان توزیع شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اهمیت فریضه کمک به نیازمندان به عنوان یک وظیفه عمومی و اجتماعی، ادامه داد: نذر گوشت با هدف کمک به نیازمندان با توجه به شیوع ویروس کرونا فرصتی خوبی است که فرهنگ کمک به  مستمندان و آسیب‌دیدگان در کشور و بین خیران نهادینه شود در این عرصه نیز ۱۰۰ کیلو گوشت قرمز در بازه زمانی فوق بین جامعه هدف اهدا شد.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان در بخش دیگر خدمات جهادی به اهدای 15 سری جهیزیه بین نوعروسان نیازمند اشاره کرد و گفت: برای حمایت از زوج‌ های بی بضاعت و ترویج ازدواج آسان 300 میلیون تومان هزینه شده است.

وی اذعان کرد: با هدف مقابله با کرونا و ترویج فرهنگ استفاده از ماسک نیز در بازه زمانی فوق ۶۴ هزار ۵۰۰ عدد ماسک به ارزش 65 میلیون تومان تهیه و توزیع شد.

ملایی اظهار کرد: در آستانه بازگشایی مدارس هشت هزار بسته لوازم التحریر به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بین دانش آموزان کم برخوردار در اقصی نقاط استان توزیع شد، همچنین هزار و ۱۰۰ سبد بهداشتی نیز به صورت رایگان و با حفظ شان و کرامت افراد اهدا گردید.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط بحرانی و کنونی که سیستان و بلوچستان در آن قرار دارد آبرسانی به نقاط محروم یکی از اقداماتی است که با انجام آن، آب را با تانکر می‌توان به مردم در روستاهای محروم رساند تا اهالی برای رفع تنش آبی با چالش مواجه نباشند که در این زمینه نیز بسیج کماکان در عرصه خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان فعال و 22 تانکر ذخیره آب توزیع کرده است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان ارزش کل خدمات ارائه شده در عرصه های فوق را چهار میلیارد و ۸۰۵ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: در تداوم رزمایش کمک مومنانه و برای حل بخشی از ‏مشکلات مردم 200 کیسه آرد بین نیازمندان در اقصی نقاط مختلف توزیع شد.
 
انتهای پیام/ 
https://www.asrehamoon.ir/vdcdss0fsyt0ox6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها