کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم سراوان در مجلس مطرح کرد؛

اشتغال زایی و رونق اقتصادی در مناطق مرزی لازمه امنیت پایدار/اقدام های سپاه در مرز سراوان امید را برای مردم به ارمغان آورده است

25 دی 1400 ساعت 8:35

ملک فاضلی با بیان این که اشتغال زایی و رونق اقتصادی در مناطق مرزی لازمه امنیت پایدار است، گفت: اقدام های سپاه در مرز سراوان امید را برای مردم به ارمغان آورده است.


ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: مناطقی مانند سیستان و بلوچستان، به ویژه نقاط صفر مرزی از جمله حوزه سراوان بزرگ که ۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک با پاکستان دارد، به عنوان شرقی ترین نقطه کشور از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به نوعی چشم ایران در دل پاکستان است.

وی با بیان این که این خاصیت خاص مورد توجه برادران ما در سپاه قرار گرفته است، ادامه داد: اساس امنیت پایدار محرومیت زدایی است که سپاه اقدام هایی را برای تحقق این مهم و به منظور ایجاد اشتغال و ساماندهی مرز در دستور کار قرار داده و مردم سراوان در این زمینه امیدواری پیدا کرده اند.

فاضلی تاکید کرد: اقدام هایی که سپاه در ارتباط با گذرهای مرزی انجام می دهد به نوعی کارآفرینی و به منظور توسعه اشتغال است. تا زمانی که بتوانیم کار مولد در قالب کارخانه و معادن به وجود آوریم که نیاز به زیرساخت دارد و به نوعی ایجاد اشتغال در دراز مدت محسوب می شود، در حال حاضر بهترین شکل اشتغال آفرینی ساماندهی مرز است تا بتوانیم از این ظرفیت به بهترین شکل بهره برداری و بازارچه های مرزی را راه اندازی کنیم.

وی گفت: خوشبختانه ۱۵ بازارچه مرزی در مرز ایران با پاکستان مصوب شده که ۵ بازارچه در حوزه سراوان بزرگ قرار دارد، انتظار می رود هر چه زودتر این بازارچه ها را راه اندازی کنیم و اشتغال قانونی به وجود آوریم تا هم مردم شغل داشته باشند و هم پایداری مرز به وجود آید.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: وقتی که منافع مشترک اقتصادی با یک کشور همسایه به وجود آید، طبیعی است که در کشور همجوار معاندان جایی نخواهند داشت و امنیت پایداری که مدنظر است ایجاد خواهد شد. برادران سپاه اقدام هایی را در این رابطه شروع کرده، بازدیدهایی از مرز انجام داده و راه های ارتباطی در منطقه ایجاد کرده اند.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 145323

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/145323/اشتغال-زایی-رونق-اقتصادی-مناطق-مرزی-لازمه-امنیت-پایدار-اقدام-های-سپاه-مرز-سراوان-امید-مردم-ارمغان-آورده

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir