کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه اهل سنت میرجاوه مطرح کرد؛

وحدت؛ بزرگترین ثمره نظام جمهوری اسلامی/علما دستاوردهای انقلاب اسلامی را از طریق تریبون ها تبیین کنند

1 بهمن 1400 ساعت 8:02

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور گفت: وحدت بزرگترین ثمره و دستاورد انقلاب اسلامی در ایران و کشورهای منطقه است.


مولوی عبدالرحیم ریگیان پور، امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه در گفت و گو با عصرهامون با گرامیداشت چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: امسال چهل و سومین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را جشن می گیریم، انقلابی که با دستاورهای زیادی برای ملت ایران و کشورهای منطقه همراه بوده و ماحصل تلاش های علمای مشروطه تا احیاگر خط و مشی آن ها و علمای نجف اشرف و قم یعنی امام خمینی (ره) است.

وی با بیان این که از انقلاب اسلامی باید به عنوان یک جهاد یاد کرد، افزود: هر شخصیتی در دنیا اگر فکر جهانی داشته، فکر و تلاشش به ثمر نشسته است، حضرت امام خمینی (ره) با توجه به اخلاص بالایی که داشتند، انقلاب و تحولی را در کشور رقم زدند که در عصر معاصر در دنیا بی نظیر بود و انقلاب کنندگان دیگر حرکت های انقلابی عاجز بودند.

مولوی ریگیان پور تصریح کرد: هدف امام (ره)، دینی، خدایی و اسلامی با تاسی از ائمه اطهار (ع) بود، انقلاب اسلامی با قوه قهریه و زور شمشیر در کشور تحمیل نشد، بلکه با اراده الهی همراه بود، به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و برکت خون شهدا آنچنان دگرگونی در ایران ایجاد شد که دستاوردهای آن هر سال بیش از گذشته نمایان می شود و ملموس است.

وی اظهار کرد: این دستاوردها را می توان در خانه، بازار و هر نقطه ای از ایران عزیز مشاهده کرد، مجامع اسلامی نیز این برکات را می بینند، هر چند معاندان در شبکه های اجتماعی سعی دارند این دستاوردها را به گونه ای دیگر جلوه دهند و اهداف خودشان را محقق کنند، اما با هوشیاری مردم کشورمان هیچ گاه به این هدف دست نخواهند یافت.

علما دستاوردهای انقلاب اسلامی را از طریق تریبون ها تبیین کنند

امام جمعه اهل سنت میرجاوه اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی در ایران بر خلاف دیگر کشورهای منطقه نه شیشه مشروبات الکی قابل مشاهده است و نه جرم و جنایت های خشنی که در غرب و آمریکا مشاهده می کنیم، دیده می شود. ائمه جمعه باید از طریق تریبون هایی که در دست دارند، این دستاوردهای بزرگ را برای مردم به ویژه نسل جدید تبیین و باید نقاط قوت را بررسی کنند و مطالبات مردمی را نیز به جای خود و در چارچوب قانون، بدون خشونت پیگیری شود.

وی اذعان کرد: قصه به پایان نرسیده و دستاوردهای انقلاب همچنان تداوم خواهد داشت، هر آنچه در زندگی از آن برخورداریم، آرامشی که اکنون در جامعه قابل لمس است، پیشرفت هایی که در عرصه های مختلف حاصل شده، همه به برکت نظام جمهوری اسلامی برای ملت ایران اسلامی رقم خورده است.

وحدت؛ بزرگترین ثمره و دستاورد انقلاب اسلامی

مولوی ریگیان پور از وحدت به عنوان بزرگترین ثمره و دستاورد انقلاب اسلامی در ایران و کشورهای منطقه یاد کرد و گفت: معتقدم که همه دستاوردهایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به همراه داشته، نعمت است، اگر وضعیت ایران را با دیگر کشورهای همسایه مقایسه کنیم، این برکات را بهتر لمس می کنیم.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در زمان تبعید قبل از ورود به ایران، دست دوستی به همه اقوام، مذاهب، تجار، بازاری ها، دانشگاهی ها و ... دراز کردند و بر وحدت تاکید زیادی داشتند، این نشان از اندیشه والای ایشان است، وحدت و محور مقاومت به عنوان اهداف بزرگ امام (ره) نه تنها در ایران بلکه در منطقه خود را نشان داده است.

دشمنان همچنان در صدد آسیب زدن به ایران هستند

امام جمعه اهل سنت میرجاوه اظهار کرد: دشمنان همچنان در فکر آسیب زدن به ایران اسلامی هستند که با آمدن سردار دلها و شهادت ایشان این وحدت بیش از پیش تقویت و پیام جبهه مقاومت به جهان اسلام صادر شد و به عنوان الگو قرار گرفت. امام خمینی (ره) با دید وسیع و عقلانیت، نهادهایی را در مناطق مختلف راه اندازی کردند و ضمن اهمیت دادن به همه اقوام و مذاهب و ادیان، برایشان نماینده در نظر گرفتند.

وی با بیان این که به برکت انقلاب بین طوایف و اقوام و دانشگاه ها بهترین وحدت را نظاره گر هستیم که به الگویی برای همگان تبدیل شده است، گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی به قدری زیاد است که اگر ساعت ها درباره آن صحبت کنیم، باز هم نمی توانیم بیانگر همه آن باشیم. کشور برای تحقق این دستاوردها هزینه های زیادی را متحمل شده است.

مولوی ریگیان پور با بیان این که خون مردم شیعه و سنی با هم آمیخته شده است، گفت: محوریت این وحدت با سپاه بوده و این نهاد، خدمات ارزنده ای را در این راستا ارائه داده است، دولت مردمی نیز توجه ویژه ای به وحدت دارد که با تکیه بر این اتحاد و برابری می توان توسعه را در سیستان و بلوچستان رقم زد و کشورمان را آبادتر کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 145561

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/145561/وحدت-بزرگترین-ثمره-نظام-جمهوری-اسلامی-علما-دستاوردهای-انقلاب-طریق-تریبون-تبیین-کنند

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir