تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۱
محمود محمدی گفت: شعار سال یک راهبرد و جهت دهنده به فعالیت‌های مسئولان است.
شعار سال یک دستور جامع، صریح و راهبردی است/ شرکت های دانش بنیان در راستای استقلال کشور فعالیت می‌کنند
محمود محمدی، تحلیلگر مسائل کلان اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: آنچه طی 10 سال گذشته در نامگذاری شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب بدان اشاره شده حول محور تولید، اشتغال و اقتصاد است، تمام این کلید واژه ها راهبردی برای کارگزاران نظام به شمار می رود تا بتوانند با تکیه برآن فعالیت های خود را در حوزه تولید و اشتغال انجام دهند.
 
نظام مردم سالاری رمز پیروزی انقلاب اسلامی است

وی افزود: در حالی شعار سال گذشته" تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها " بود که امسال رهبر انقلاب در سخنرانی خود اشاره کردند که موفقیت‌هایی در حوزه تولید کسب شده، موفقیت های زیادی داشتیم از جمله استقامت نظام مقدس جمهوری اسلامی در مقابل زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه، که نظام سلطه را مجبور به آن کرد تا بگویند در برابر هرگونه توطئه بر علیه ایران با شکست مواجه شده‌اند.

این کارشناس با اشاره به نقش موثر و همراهی مردم در کلام رهبری، اضافه کرد: پیروزی حاصل شده در عرصه های مختلف نظام چه در شکل گیری انقلاب، بدو انقلاب، و یا هشت سال دفاع مقدس و در مقابله با تحریم ها مرهون تلاش و همراهی مردم است.

وی تصریح کرد: نظام حاکمیتی جمهوری اسلامی یک نظام مردم‌سالار بوده و توجه ویژه و اعتماد زیادی بین نظام و مردم، و مردم و نظام شکل گرفته، به نحوی که مردم یک سرمایه اجتماعی برای حاکمیت و نظام هستند.

به گفته محمدی؛ همراهی مردم در پیشگیری و مقابله با ویروس منحوس کرونا در تمامی عرصه‌ها اعم از تزریق واکسن، کمک های مومنانه و یا حمایت از تولید داخل نشان از توجه به سلامت جامعه و همراهی مردم با اهداف و آرمانهای انقلاب و نظام دارد.
 
اساس توسعه، تولید و رونق اقتصاد است

وی ادامه داد: در حوزه موفقیت های نظام جمهوری اسلامی باید به عرصه‌های تولید و اشتغال بیشتر پرداخته شود؛ چرا که اقتصاد و تولید طی سال‌های اخیر در نامگذاری های شعار سال بسیار اثرگذار بوده و حمایت از تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی همه نشان از آن دارد که نقش اقتصاد در رونق تولید باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
 
تحلیلگر مسائل کلان اقتصادی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب راهبردهای نظام را در نامگذاری شعار سال انتخاب می کنند، گفت: بر اساس این راهبردها هر یک از ارگان ها و مدیران باید به وظایف خود عمل کرده و مردم هم که همچون همیشه در کنار نظام بوده و از آن حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: مسئولین اجرایی باید تلاش‌های خود را مضاعف کرده چرا که دولت سیزدهم یک دولت مردمی بوده و تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی دارد، بر این اساس نیاز است مسئولین در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

این کارشناس اقتصادی در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: امسال راهبرد تولید در راستای بهره گیری از شرکت‌های دانش‌بنیان همراه با اشتغال است، و در حوزه اشتغال زایی موضع اجرا بسیار کمک کننده بوده، و می توان با بهره‌گیری از کارخانه‌ها و کارگاه‌های موجود و ظرفیتی که دارند در ایجاد رونق و تولید گام های موثری برداشت.

وی تاکید کرد: اشتغالی باید مورد حمایت قرار گیرد که نتایج آن در جامعه برای همگان ملموس باشد، نظام اجرایی کشور باید در امر اشتغالزایی راستی آزمایی و نظارت خود را بیشتر کند، یعنی در کنار ایجاد فرصت شغلی، راستی‌آزمایی، حمایت و نظارت بر فعالیت واحدهای تولیدی هم داشته باشد تا سرمایه‌ها به سمت و سوی واقعی خود یعنی اشتغال هدایت شوند.

وی با اشاره به فرامین گوهربار رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نامگذاری صرفاً برحسب نصب یک بنر یا تابلو نباشد، افزود: راهبرد مشخص است، همگان وظایف خود را می‌دانند دولت، مردم، دانشگاه‌ها و مراکز علمی هر یک وظیفه خود را می شناسند، بر این اساس دانشگاه وظیفه دارد با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص در ایجاد شرکت‌های دانش بنیان ورود کنند چرا که مراکز کارگاهی و آزمایشگاهی، خلاقیت و نوآوری، رشد، پارک های علم و فناوری و غیره می توانند در ایجاد و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان موثر باشند.

محمدی با بیان اینکه دولت باید ساز و کار نظارتی و حمایتی خود را با قدرت در پیش گیرد، گفت: نیاز است هر کس با توجه به وظایفی که دارد چه به عنوان کارگزار دولتی چه اجتماعی، پژوهش و تحقیقات خود را در راستای پیشبرد اهداف نظام که بیشتر حول محور تولید، اقتصاد، شرکت های دانش بنیان و اشتغال است به نحو احسنت انجام دهد، که این مهم یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری می باشد.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه حوزه اجرایی این است که در حوزه تحقق شعار سال تلاش های بیشتری داشته باشد، آنچه در جامعه نیاز است راستی آزمایی و حمایت بوده تا اگر فرصت اشتغالزایی ایجاد شود در همان مسیر و حوزه بدان توجه شود، یعنی اولا مزیت و طرف تقاضا یا کالا مورد توجه قرار گیرد، علاوه بر آن سرمایه و تسهیلات بانکی هم در همان مسیر استفاده شود.

به گفته این تحلیلگر مسائل کلان اقتصادی، در راستای تحقق اهداف مدنظر باید مانع یکسری اشتغال های کاذب، قاچاق و واردات بی رویه شد و از تولید داخل حمایت بیشتری کرد.

وی ادامه داد: هر جایی که نظام حاکمیتی به مردم اعتماد کرد و مردم را در کنار خود جای داد موفقیت های بزرگی کسب کرد؛ اکنون مردم به عنوان ولی نعمت نظام باید در کنار مسئولین و نظام حاکمیتی که مبتنی بر مردم سالاری است؛ همکاری کنند.
 
استفاده از ظرفیت نیروهای انقلابی برای تحقق شعار سال ضروری است

تحلیلگر مسائل کلان اقتصادی با اشاره به اینکه حوزه اجرایی وظیفه بزرگی بر عهده دارد، گفت: تلاش در بدنه دولت به وضوح احساس می شود، سفرهای سرزده و بازدیدهای میدانی و حمایت هایی که صورت گرفته باید در کل بدنه دولت در استان ها و شهرستان های مختلف تزریق و بیشتر شود.

وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت نیروهای انقلابی برای تحقق شعار سال بسیار ضروری است، در این زمینه باید افرادِ با توان و انگیزه بیشتر در پیشرفت اهداف نظام و انقلاب گام بردارند.

محمدی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در راستای استقلال کشور فعالیت می‌کنند، افزود: همگان باید بپذیریم که مردم، نظام حاکمیتی و حوزه اجرا باید برای به زانو درآمدن نظام سلطه تلاش کرده تا شعار "استقلال آزادی جمهوری اسلامی" همچنان در عمل بدرخشد.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcdn90fjyt0oj6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما