تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۴
اسماعیل حسین زهی از تولید و اشتغال به عنوان عامل اصلی شکوفایی اقتصادی یاد کرد و گفت: همکاری قوای سه‌گانه در تحقق شعار سال گره گشای مشکلات اقتصادی خواهد بود.
رونق تولید و اشتغال؛ شاه کلید شکوفایی اقتصادی/همکاری قوای سه‌گانه گره گشای مشکلات اقتصادی خواهد بود
اسماعیل حسین زهی، نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس ضمن گرامیداشت سال جدید، در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: باید قدردان مقام معظم رهبری باشیم، چراکه طی سال های اخیر نام گذاری سال ها را به موضوع تولید اختصاص دادند.
 
وی با بیان این که تولید در تحول اشتغال و رونق معیشت مردم تاثیر مستقیم دارد، ادامه داد: هر سه قوه باید در کنار هم در زمینه تولید به صورت جدی ورود کنند، در مجلس برای موضوع جهش تولید قانونی وجود دارد که در تنظیم آن از تجارب و نظریات کلیه صاحب نظران استفاده شده و اکنون جهت تایید به شورای نگهبان رفته است.
 
حسین زهی اضافه کرد: این قانون مصوب شده، یک بار به شورای نگهبان راه پیدا کرد و برگشت خورد، ایرادات جزئی وجود داشت که توسط کمیسیون مربوطه اصلاح شد و امیدواریم به زودی مورد تایید قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: وقتی قرار است که در زمینه تولید مجوزهایی صادر شود، باید از چندین دستگاه استعلام گرفت که برخی ارگان ها متاسفانه هماهنگ نیستند، اما بر اساس قانون جدید دستگاه های اجرایی مکلف می شوند که با هم همکاری کنند و اگر در موعد مقرر نتوانند پاسخ لازم را بدهند، به عنوان پاسخ مثبت تلقی خواهد شد.
 
به گفته نماینده مردم خاش در مجلس، باید قوه قضاییه، مجریه و مقننه به جد در زمینه تولید ورود کنند تا کارخانه هایی که تعطیل شده اند، مجدد به چرخه تولید بازگردند و در زمینه اشتغال نیز اقدام های جدی را در دستور کار قرار دهند.
 
وی گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تولید و مطالبه جدی ایشان در این خصوص و فرموده شان مبنی برا این که شعار نباید روی برگه و بنر باشد، با همکاری سه قوه این مهم عملیاتی خواهد شد، در همین راستا دولت روی ریل گذاری ورود کرده و دو قوه مقننه و قضاییه نیز با دولت همکاری خوبی دارند.
 
حسین زهی با اشاره به اهمیت تقویت شرکت های دانش بنیان بیان کرد: در راستای توسعه و تقویت شرکت های دانش بنیان در دو سه سال اخیر حرکات خوبی از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری صورت گرفته که در استان ها قابل ملاحظه است که البته نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند و انتظار می رود که دستگاه های اجرایی در طرح های خود از وجود این شرکت ها استفاده کنند و موانع پیش روی آن ها رفع شود.
 
وی  با بیان این که قرار شد بانک ها بخشی از تسهیلات خود را به تولید اختصاص دهند، ابراز امیدواری کرد: وزیر اقتصاد به طور جد در این زمینه ورود و وزارت صمت بانک ها را مکلف کند تا تسهیلات ارزان قیمت تر و بیشتری اعطا کنند.
 
انتهای پیام/ حمیده ذوالفقاری
 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcdz90f9yt0on6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما