ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> عصر هامون - تولید؛ کلید حل مشکلات و گذر از تنگناهای اقتصادی/عملیاتی شدن شعار سال در گرو هم افزایی قوای سه گانه است - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم سیستان در مجلس مطرح کرد؛

تولید؛ کلید حل مشکلات و گذر از تنگناهای اقتصادی/عملیاتی شدن شعار سال در گرو هم افزایی قوای سه گانه است

3 فروردين 1401 ساعت 9:41

محمد سرگزی گفت: تولید دارای یکسری آثار روانی و اقتصادی بوده و کلید حل مشکلات و گذر از تنگناهای اقتصادی است.


محمد سرگزی، نماینده مردم سیستان در مجلس ضمن گرامیداشت سال جدید، در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: تنگی معیشت، مسئله گرانی و تورم فشار مضاعفی را بر مردم وارد کرد، به نوعی کلید حل مشکلات اقتصادی کشور در وهله اول برای این که از این شرایط سخت اقتصادی عبور کنیم، موضوع تولید است.

وی با بیان این که تولید دارای یکسری آثار روانی است، افزود: تولید باعث می شود که اعتماد به نفس ملی در قطع وابستگی به خارج کم شود، هر زمانی که دلار دچار نوسان و تحریمی مطرح می شود، اولین چیزی که به ذهن مردم می آید، شاید این باشد، به واسطه این که در کشور تولید کافی نداریم، شرایط سختی برای مردم ایجاد می شود.

سرگزی تصریح کرد: این که بر تولید تکیه کنیم به نحوی اعتماد به نفس مردم را بالا می بریم که از این بابت برای تامین کالاهای خود نگرانی نداشته باشند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این تولید دارای یکسری آثار اقتصادی نیز است که افزایش رشد اقتصادی و درآمد سرانه، کاهش تورم، ایجاد اشتغال و رفاه عمومی از جمله آن محسوب می شود، لذا تاکید بر تولید توسط مقام معظم رهبری با این نگاه صورت گرفته که بخش عمده ای از موضوع ها و دغدغه های مردم را به نحوی بتواند پوشش دهد.

نماینده مردم سیستان در مجلس ادامه داد: این که موضوع تولید را مقام معظم رهبری مبتنی بر دانش جدید و پیشرفت های علمی دانستند، این خود می تواند پشتوانه ای در مسیر تولید شود تا ما سریع تر بتوانیم مشکلات این حوزه را مرتفع کنیم.

وی گفت: از سویی اشتغال آفرینی خصوصیت ویژه ای است که تولید در دل خود دارد، اگر ما مسئولان بتوانیم در راستای این تمهیدی که مقام معظم رهبری برای سال ۱۴۰۱ پیش بینی کردند حرکت کنیم و تمام توان دولت، دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و سیاست گذاری را کنار هم قرار دهیم، به طور قطع حرکت رو به جلوی محسوسی در حوزه های اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم خواهیم داشت.

سرگزی ادامه داد: حرکت در این مسیر به گونه ای نباشد که ما مسئولان در ارتباط با تمهیدی که مقام معظم رهبری پیش بینی کردند به چاپ شعار روی کاغذ و تابلو اکتفا کنیم، بلکه باید در حوزه سیاست گذاری و هم افزایی با در کنار آوردن تمام ظرفیت ها در حوزه تقنین، اجرا، نظارت در بخش های مهم تلاش کنیم تا این مهم اجرایی و عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: در حوزه تقنین باید قوانینی با هدف تسهیل در حوزه های اشتغال و تولید و تشویق سرمایه گذاران ایجاد و وضع شود و از سوی دیگر دولت بروکراسی اداری را کم و تا جایی که امکان دارد، ورود بخش خصوصی را به حوزه تولید تسهیل کند که نتیجه آن می تواند اشتغال باشد، در حوزه نظارت هم ارائه تسهیلات به بخش خصوصی توام با نظارت باشد.

نماینده مردم سیستان با تاکید بر این که قوانین باید تسهیل و تشویق کننده سرمایه گذاران به سمت بخش تولید باشد، گفت: در حوزه حمایت از بخش های دانش بنیان خیلی جلو نرفتیم و موفقیت نداشتیم، اما اقدام هایی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به تمهیدی که مقام معظم رهبری و اراده ای که در دولت و مجلس برای پیاده سازی این تمهید وجود دارد، در سال ۱۴۰۱ به طور قطع جهش خوبی را در حمایت از شرکت های دانش بنیان که نتیجه آن بهتر شدن تولید و اشتغال می شود، خواهیم داشت.

انتهای پیام/ حمیده ذوالفقاری
 


کد مطلب: 146921

آدرس مطلب :
https://www.asrehamoon.ir/interview/146921/تولید-کلید-حل-مشکلات-گذر-تنگناهای-اقتصادی-عملیاتی-شدن-شعار-سال-گرو-هم-افزایی-قوای-سه-گانه

عصر هامون
  https://www.asrehamoon.ir