ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> امام صادق (ع) مروج و احیاگر اسلام ناب است جهاد تبیین مهمترین راهکار خنثی کردن توطئه‌های دشمنان | عصر هامون
تاریخ انتشار :جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۳
شماری از کارشناسان مذهبی با بیان اینکه جهاد تبیین بهترین راهکار برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است، گفتند: در دوران امام صادق(ع) فرقه‌های بسیاری وجود داشت که این امام با روشنگری‌ در مقابل بسیاری از کج‌روی‌ها در آن زمان ایستادگی کردند، امروز نیز وظیفه همگان جهاد تبیین و بیان وقایع است.
امام صادق (ع) مروج و احیاگر اسلام ناب است/ جهاد تبیین مهمترین راهکار خنثی کردن توطئه‌های دشمنان
به گزارش عصرهامون، حجت الاسلام مصطفی باهری، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با زاهدنیوز با اشاره به شخصیت و فضایل امام صادق علیه السلام بیان کرد: فضیلت الهی و وجود مقدس امام  از بقیه انسان های عادی و معمولی استثنا بود و این یک موهبت ویژه و الهی به شمار می رفت که مخصوص انسان های انتخاب شده است که اصطلاحا آنها را معصوم تعریف می کنند.
 
وی با بیان اینکه امام صادق (ع) گنجینه‌ علم و معرفت بود، افزود: شخصیت امام به اندازه‌ای جامع و برجسته بود که همه مسلمانان توجه ویژه به آن حضرت داشتند و برتری علمی و شخصیتی ایشان را ستوده اند و از نظر مسئله علم و تقوا و خدمت به انسانیت در مکتب علم این امام بزرگوار چهار هزار شاگرد پرورش یافت که مجتهد و به اصطلاح فقه شاگردان امام بودند.
 
وی ادامه داد: تربین این تعداد شاگرد نشان دهنده برخورداری از علم الهی است.
 
این کارشناس مذهبی با بیان ویژگی های روحانیت اصیل و انقلابی در نگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: روحانی اصیل روحانی است که برای خودش جایگاهی قرار ندهد و در حقیقت هدف خدمت به دین، مکتب، اسلام و انسانیت باشد و روحانی انقلابی یعنی روحانی عالم به شرایط زمان و مکان باشد و خودش را هر لحظه برای اقدام کردن و در صحنه بودن آماده کند، کار امروز را به فردا واگذار نکند و روحانی انقلابی باید در دفاع از دین آمادگی کامل و جامع داشته باشد.
 
وی با اشاره به جنبش فرهنگی امام صادق (ع) ادامه داد: جنبش فرهنگی امام که با رهبری ایشان بود در حقیقت از چند بعد تشکیل شد؛ تربیت شاگردان خاص که از لحاظ علمی و باورهای اعتقادی نیاز به تفکر امام صادق(ع) داشتند که در دنیای گسترش معارف اهل بیت به صورت ناب و خالص برای مردم تبلیغ می کردند.
 
وی گفت: یک بخش عظیم این جنبش فرهنگی، حفظ آثار امام صادق(ع) بود که شاگردان آنرا حفظ کردند و دیگری زنده نگهداشتن فرهنگ اهل بیت (ع) به عنوان جنبش فرهنگی که وظیفه هر مسلمان است.
 
حجت الاسلام باهری اذعان کرد: روحانیت به عنوان دانش آموختگان مکتب اهل بیت(ع) در واقع باید به وظیفه خود عمل کنند و هیچ راهی غیر از اینکه در کنار مردم و جوامع باشند، ندارند روحانیت باید معارف اهل بیت(ع) را برای مردم بیان کند و به عنوان واسطه باشند به تعبیر وجود مقدس امام زمان(ع)، حجت ائمه برای مردم هستند.
 
امام صادق(ع) احیاکننده دین اسلام بود

حجت الاسلام میثم درانی، کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) احیاکننده دین اسلام بود، گفت: اختلافات بنی‌عباس و بنی‌امیه فرصت مناسبی بود تا ایشان در راستای دمیدن حیات به جان اسلام مهجور شده قدمی بردارد که این مهم منجر به حیات مجدد معارف اسلامی، اخلاق اسلامی و اعتقادات شد.

وی افزود: تربیت چهار هزار شاگرد توسط امام، سندی دال بر احیای مجدد مکتب اسلام در زمان امام صادق (ع) است.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: ولایت مداری، زهد، استقامت، انفاق، میانه روی، علم فراوان و تلاوت قرآن از مهمترین ویژگی های اخلاقی امام صادق است.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین بهترین راهکار برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است، ادامه داد: موقعیت شناسی یکی از مهم‌ترین جلوه‌های سیره امام صادق(ع) است، در دوره ایشان فرقه‌های بسیاری وجود داشت که این امام با روشنگری‌ در مقابل بسیاری از کج‌روی‌ها در آن زمان ایستادگی کردند و نگذاشتند خدشه‌ای به اسلام وارد شود؛ امروز نیز وظیفه همگان جهاد تبیین و بیان وقایع است چرا که این اقدام راهکاری برای خنثی سازی اهداف دشمنان به شمار می رود.

انتهای پیام/
 
 
 
 
https://www.asrehamoon.ir/vdccm4qs12bq0i8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما