تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۲:۴۰
حجت الاسلام و المسلمین اشفاق وحیدی با اشاره به اینکه شخصیت امام راحل برای همه جهانیان شناخته شده است، گفت: خط مشی امام خمینی(ره) مخصوص مکتب و مذهب خاصی نیست؛ بلکه ایشان به عنوان رهبری خردمند شخصیت شناخته شده ای در تمامی مذاهب و مکاتب جهان دارند.
اندیشه‌های امام خمینی(ره) مشعل راه برای آزادیخواهان جهان است
به گزارش عصر هامون، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و امام جمعه ملبورن استرالیا در گفتگو با خبرنگار اوشیدا، بیان کرد: امام خمینی (ره) یک شخصیت کامل و متفکر و بنیانگذار  انقلاب و نظام  بر پایه اسلام و عدالت بودند.

وی افزود: حاکمان اسلامی باید با بهره‌مندی از افکار بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، از ملت‌های خود در برابر ظلم و ستم نیروهای طاغوتی و قدرت‌های استکباری جهان حفاظت نمایند.

وحیدی تصریح کرد: ملت ایران با پیروی از خط امام و رهبری قوی تر از هر زمان ظاهر شده و دشمنان این ملت غیور جرات هیچ گونه حرکت غلطی را نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: قطعا انقلاب اسلامی در ایران و نظام و آن تحت منویات و لطف و عنایت امام زمان عجل الله فرجه شریف قرار دارد به همین دلیل است که هیچ قدرتی در روی زمین نتوانسته نظام مقدس جمهوری اسلامی را شکست دهد.

 امام جمعه ملبورن استرالیا ادامه داد: شخصیت امام خمینی(ره) برای همه جهانیان شناخته شده است امام، زمانی وارد میدان شدند و برای حقوق مردم قیام کردند که جهان اسلام هیچ آگاهی و شناختی از دشمنان خود نداشت و ملت اسلامی از منافع و مطالبات مشترک یکدیگر بی خبر بوده و ملت های مظلوم منطقه زیر تیغ شکنجه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته بودند.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی بنیانگذار شعار مرگ بر آمریکا است گفت: درحالی که آمریکای خونخوار درمانده‌تر از همیشه به نظر می‌رسد، آمریکایی که به خون اسلام و مسلمین تشنه است اما امام راحل با خدمات و فداکاری های خود دشمنان مشترک اسلام به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را رسوا کردند.

این عالم ادامه داد: خط مشی امام خمینی(ره) مخصوص مکتب و مذهب خاصی نیست؛ بلکه ایشان به عنوان رهبری خردمند شخصیت شناخته شده ای در تمامی مذاهب و مکاتب جهان دارند، شخصیت ایشان مبنی بر علم کلام و فلسفه، علم عرفان و بینش قوی در جهان سیاسی و یک الگو برای تمامی کشورهای جهان به ویژه حاکمان اسلامی می باشد چرا که شخصیتی منحصر بفرد و فقیهی ژرف نگر و حکیمی خردمند و سیاستمداری دوراندیش و عارفی الهی بودند.

نماینده مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) زمانی که نهضت انقلاب را از شهر قم و مدرسه فیضیه آغاز کردند حکومت مستبد وقت به سرکردگی رژیم طاغوتی شاه به شخصیت موثر و قوی امام پی برده و موانع زیادی در مسیر بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایجاد کردند، اما امام در سخت ترین شرایط بعد از حمله عوامل رژیم شاه به مدرسه فیضیه روحیه امیدوار خود را از دست ندادند، و با جملاتی امیدبخش جامعه بودند، ایشان پس از آن حادثه فرمودند: «این ها می روند، شما می مانید، ایستادگی کنید، این ها باطل اند» همین جملات ایشان نور امید را در دل ها روشن می کرد.

وحیدی گفت: در حقیقت حضرت امام خمینی(ره) با تأسی از دین مبین اسلام منویات پیامبر گرامی اسلام و همچنین رهنمودهای ائمه اطهار توانستند با یاری خداوند، حکومت طاغوتی را نابود کرده و نظامی بر پایه مطالبات مردمی و آرمان‌های ملت به عنوان نظام جمهوری اسلامی ایران بنا کرده و این نظام تا امروز به رغم توطئه‌های دشمنان پابرجا است و بنابر عقیده و تفکرات امام خمینی این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی عجل الله متصل خواهد شد.

وی افزود: شخصیت همچون مقام معظم رهبری که جانشین بر حق حضرت امام خمینی (ره) و ادامه دهنده مسیر ایشان هستند باید گفت که شاید تفاوت در نام این دو بزرگوار باشد اما فکر، راه و اهداف و آرمانهای هر دو یکی است،و رهبر معظم انقلاب تا امروز بر اساس اندیشه ها و افکار امام خمینی رحمة الله عمل کرده و ملت ایران را همگام با سایر ملت های محروم رهبری می‌کنند و آنان را در برابر نظام طاغوت و استعماری قوی می کنند.

 امام جمعه ملبورن استرالیا تاکید کرد: با وجود افکار زنده و اندیشه های بی نظیر حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، قدرت های استکباری و طاغوتی هرگز به رویای پیروزی مقابل انقلاب اسلامی ملت ایران و جهان اسلام دست نخواهند یافت.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcgu79qnak9tt4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما