تاریخ انتشار :جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۹
غلامرضا ملایی گفت: امروز بسیج سازندگی در محور خدمات جهادی، خدمت رسانی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی فعالیت می‌کند، به فرموده مقام معظم رهبری فقط با انجام فعالیت‌های جهادی و انقلابی می‌توان پیشرفت جمهوری اسلامی را رقم زد.
امام خمینی (ره ) حامی بزرگ مستضعفان و محرومان/ بسیج سازندگی پیشقراول برای حل مشکلات اقتصادی و محرومیت زدایی
غلامرضا ملایی، مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به شخصیت امام خمینی (ره) بیان کرد: حضرت امام در همه ابعاد زندگی یک شخصیت کامل و منحصر به فرد همراه با اخلاق اسلامی بود و همین مهم وی را به یک شخصیت جهانی در میان همه حوزه های مختلف اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و فرهنگی تبدیل کرده بود.
 
وی افزود: ایشان شخصیت بسیار قوی و مستحکمی داشتند، صراحت بیان و صداقت در گفتار از ویژگی های بارز امام بود.

مکتب امام (ره)، مکتب اسلام ناب محمدی

به گفته این مسئول، از اصول و شاخص های اصلی مکتب امام راحل شاخص اسلام ناب محمدی بود، اسلامی که ظلم ستیز، عدالت خواه، مجاهد و طرفدار محرومان است.
 
وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) توجه به مردم باوری و اعتقاد به اراده و نیروی مردم داشت، تصریح کرد: ایشان در بدو ورود به ایران و در سخنرانی تاریخی در بهشت زهرا(س) به رژیم تاکید کرد "من به پشتیبانی این مردم دولت تعیین می کنم من توی دهن این دولت می زنم"، توجه به اراده و نیروی عظیم مردم از همان ابتدا در مکتب امام بود و مخالف تمرکز دولتی در کارها بودند.
 
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان ادامه داد: یکی از نهادهایی که به فرمان امام خمینی (ره) تشکیل شد بسیج مستضعفین بود که با همراهی نیروی کارآمد و حضور در تمامی عرصه های مورد نیاز نظام احساس می شد.
 
وی اذعان کرد: پیشینه تشکیل بسیج قبل از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بود، در زمان جنگ سهمگین و تجاوز استکبار به سرکردگی آمریکا و عامل قرار دادن صدام و حزب بعث به ایران اسلامی این نیروها با اراده قوی وارد میدان شدند و تا زمانی که نیروی مردمی و بسیج ورود پیدا نکرده بود پیروزی های خوبی در دفاع مقدس حاصل نشد، اما از زمانی که مردم و بسیج مستضعفین ورود پیدا کردند توفیقات بسیاری را در جنگ شاهد بودیم.
 
ملایی گفت: پس از منحل شدن جهاد سازندگی و تقسیم نیروهای آن در ارگان ها و نهادهای تخصصی دیگر، مقام معظم رهبری در ۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹، مجدد با فرمان تاریخی دستور تشکیل بسیج سازندگی برای استفاده از ظرفیت، شور و اشتیاق نیروهای جوانان و کارآمد بسیج را دادند.
 
وی اظهار کرد: تمرکز بسیج سازندگی در عرصه های مختلف مردم یاری و محرومیت زدایی بود و با تشکیل ۴۲ گروه جهادی که در سامانه اطلسی جهادی ثبت شده و این نیروی کارآمد بسیج در نواحی مقاومت و سطح شهرستان ها، مناطق روستایی و حاشیه شهرها فعالیت می کنند.
 
این مسول با اشاره به مهم ترین اقدامات بسیج سازندگی، اذعان کرد: اهدافی که برای بسیج سازندگی منظور شده؛ کمک به دولت در ‏خدمات‌رسانی، محرومیت زدایی و سازندگی با اولویت در روستاها و نقاط مرزی و ‏محروم، اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و همان طرح تولیدی و تبدیلی وکمک ‏به شناسایی و ایجاد زمینه‌های اشتغال است.

مکتب امام خمینی (ره) مردم یاری و محرومیت زدایی است
 
وی ادامه داد: ساخت خانه محروم و عالم، ساخت مسجد و مدارس، فعالیت های بهداشتی و آب و راه روستایی و حضور نیروهای بسیجی در حوادث غیرمتقربه در سالهای اخیر با استفاده از توان گروه های جهادی در سطح استان به خوبی نشان داد که در بسیاری از حوادث اولین نیروهایی که ورود پیدا می کنند نیروهای بسیجی سازندگی هستند.
 
ملایی افزود: در شرایط سخت تحریم و اقتصادی بد کشور، قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سازمان بسیج سازندگی شروع به کار کرد و در بحث اشتغال جوانان و کمک به اشتغال خانوار و افزایش درآمد در عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی داشت.
 
وی گفت: کمک به تولید صنایع دستی، صنایع تبدیلی، کارگاه ها و مراکز تولیدی کوچک و برندسازی ظرفیت های خوبی در سطح استان و شهرستان ها ایجاد شد.
 
مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان با بیان اینکه مکتب امام خمینی (ره) مردم یاری و محرومیت زدایی است، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی خود را در مسیری قرار می دهد و که امام راحل تعریف کردند و در ادامه علمداری مکتب را مقام معظم رهبری دادند و ما هم به عنوان سربازان این مکتب برای انجام کارهای جهادی و خدمت به مردم همراه با نیروهای جوان بسیجی در هر زمان و مکان آمادگی خدمت رسانی را داریم.
 
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdciyvazyt1a552.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما