تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۲
بدون تعارف با موسس مدرسه علمیه خواهران نرجس (س) زاهدان؛

بعد از سفر حج، محجبه شدم/حجاب مانع فعالیت های اجتماعی نیست

متحول شدن یک بانوی زاهدانی در زمان ستم شاهی که آن روزها، مسئله حجاب در جامعه چندان اهمیتی نداشت، امکانی فراهم کرد تا بانوان به سمت اسلام و عقاید اسلامی سوق پیدا کنند.
بعد از سفر حج، محجبه شدم/حجاب مانع فعالیت های اجتماعی نیست
زهرا درودی، موسس مدرسه علمیه نرجس(س) زاهدان در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: در ابتدا حجاب اهمیت چندانی برایم نداشت و دوست نداشتم چادر سر کنم.

وی افزود: در آن زمان دوستان با حجابی نداشتم و من هم دوست داشتم مثل آنان لباس بپوشم و همیشه با حجاب مخالف بودم، اما به اسرار مادرم که خود یک بانوی محجبه چادری بود، چادر سر می کردم، ولی قسمتی از موهایم از زیر چادر نمایان بود.

این بانوی محجبه با بیان اینکه در دهه 40 با فراهم شدن یک سفر معنوی به مکه  مسیر زندگی من به یکباره تغییر کرد، بیان کرد: در این سفر با خانم طاهایی مدیر و موسس مدارس علمیه حضرت نرجس (س) وقت، هم اتاق شدم و کلام این بانوی بزرگوار، و بیان شیرینش در روایت از خدا و تفاسیر قرآنی من را مجذوب خود کرد.

تصمیمی که راه روشنی شد برای هزاران بانو

وی با بیان اینکه تا قبل از این آشنایی من به قیامت اعتقاد چندانی نداشتم و در نظرم همیشه دنیا و لذت های آن زیبا و شیرین بود، گفت: وقتی خانم طاهایی راجب قیامت و خدا تفاسیر قرآن را برای من می خواندند، من جذب قرآن و زیبایی های قیامت شدم و در بازگشت از سفر معنوی مکه یک تصمیم بزرگ گرفتم که خانواده و دوستانم را شوکه کرد.

درودی گفت: بعد از متحول شدن و بازگشت از مکه لذت و شیرینی حجاب و اسلام تصمیم به تاسیس یک مدرسه علمیه خواهران در شهر زاهدان گرفتم.

وی بیان کرد: با خانم طاهایی که یکی نقش بسیار بزرگی در متحول شدن من داشت تماس و از وی دعوت کردم تا به زاهدان بیایید و برای تاسیس این مدرسه علمیه همکاری کند.

بیان شیرینی که دختران بی حجاب را مجبه کرد

موسس مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس (س) زاهدان ادامه داد: با آمدن خانم طاهایی به زاهدان، از دوستانم دعوت کردم تا پای سخنان وی بنشینند و بیان شیرین و مجذوب وی در خصوص اسلام و حجاب و قیامت بسیاری از دوستان بی حجابم را به حجاب و پوشش اسلامی جذب کرد.

وی ادامه داد: با کمک دوستان محجبه شده ام و همراهی و همکاری خانم طاهایی ، مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) در شهر زاهدان تأسیس و مکانی شد برای فرا گیری مسائل دینی و اعتقادی بانوان که در حال حاضر هم یکی از مدارس علمیه موفق و پیشرو زاهدان در تربیت طلبه می باشد.

این بانوی محجبه حجاب را با ارزش ترین گوهر برای هر زنی عنوان کرد و گفت : حجاب زمینه ساز موفقیت ها و ارزش های والایی برای بانوان خواهد بود.

وی ادامه داد: وقتی که محجبه شدم تصمیم گرفتم تمامی عکس های دوران بی حجاب را نابود کنم و شش آلبوم از عکس های خود را پاره و سوزاندنم دوست نداشتم اثری از بی حجاب بودنم باقی بماند.

موسس مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس (س) زاهدان افزود: حجاب برای من آرامش روحی و روانی بسیاری به ارمغان آورد و زمینه پیشرفت من در فعالیت های اجتماعی ام شد.

وی در پایان گفت: با گذشت سالیان طولانی از این تحول شیرین در زندگی ام بسیار خوشحالم که با عنایت الهی توانستم مسیر درست و سعادت مندی را انتخاب کنم.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcbawb85rhbasp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما