تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۶
حجت الاسلام والمسلمین امیر عمرانی گفت: با توجه به اینکه حربه ی امروز دشمنان جنگ در عرصه تبیین و شناخت با ابزار رسانه است، و برهمین اساس جهاد تبیین پادزهر جنگ شناختی است.
جهاد تبیین پادزهر جنگ شناختی است
به گزارش عصر هامون، حجت الاسلام و المسلمین امیر عمرانی کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار اوشیدا بیان کرد: بدون تردید جهاد تبیین یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه است و عدم انجام درست آن می‌تواند نتایج زیان باری به وجود بیاورد، زیرا نمونه عدم جهاد تبیین در صدر اسلام آن بود که پس از شهادت حضرت علی(ع) عده‌ای گفتند «مگر علی(ع) نماز می‌خوانده است؟»

وی با بیان اینکه رهبری معظم انقلاب جهاد تبیین را برای همه طبقات از جمله دانشجویان و حوزویان و... یک امر واجب قلمداد کردند، افزود: انقلاب اسلامی ما «کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ» است و  شجره طیبه است که تنومند و استوار شده است و امیداریم که بتوانیم شاخ و برگ‌های انقلاب اسلامی را در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی گسترش دهیم و زمینه‌ساز ظهور جهانی حضرت مهدی (عج) باشیم.

وی با اشاره به ریشه‌های دینی انقلاب اسلامی تاکید کرد: این شعار آرزوی خارج از واقعیت نیست زیرا اولاً دین ما جهانی است و دوم اینکه امام خمینی (ره) فرمود: ما انقلابمان را به جهان صادر می‌کنیم.

عمرانی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی نگاه ژرف و عمیق امامین انقلاب بر همین موضوع استوار بوده ودرمسیر اعتلای ارزش های الهی حرکت کردیم ، ولی وقتی دشمنان اسلام و دول استعمارگر مشاهده می کنند که انقلاب اسلامی جایگاه خود را پیش از پیش پیدا می کند و کشورهای مستضعف منطقه و مسلمان مثل عراق و یمن و سوریه و... را بیدار و از زیر سلطه دشمنان بیرون میکشد ، احساس خطر میکند و با استفاده از همه ی قوا و ابزار ها به دنبال مانع تراشی است.


جنگ شناختی و رسانه ای حربه دشمنان انقلاب اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین امیر عمرانی با اشاره به اینکه حربه ی امروز دشمنان جنگ در عرصه تبیین و شناخت با ابزار رسانه است خاطرنشان کرد: تلاش آنها این است که با وارونه سازی حقیقت کم را زیاد و زیاد را کم و حق را باطل و باطل را حق جلوه دهند
و حقیقت این است که دشمن تا به امروز با وجود ایراد صدمات جدی و بعضاً مهلک به پیکره نظام اسلامی ، هنوز موفق نشده انقلاب اسلامی را به زانو در بیاورد و به حول قوه الهی نصرت و پیروزی از آن جبهه حق است.


وی اظهار کرد: وقتی قرار است تهاجم دشمن را خنثی کنیم که این تهاجم و خنثی‌سازی در چند وجه انجام می‌شود، نخست باید این مسیر را بشناسیم و خود را برای دفع این خطرات آماده کنیم و دشمنان نیز در این جنگ یا خود به شکل مستقیم وارد عمل می‌شوند و یا دیگران را تحریک می‌کنند، شهادت شهید سلیمانی نمونه‌ای از حضور عملی دشمنان است و شهادت دو طلبه مظلوم ما در حرم رضوی نمونه‌ای از تحریکات دشمن است.


وی افزود: آمریکایی ها با استفاده از تکنولوژی رسانه، فضای مجازی یا شبکه های اجتماعی به دنبال تغییر ادراک عامه و سپس تغییر تصمیم گیری درمسئولین هستند، برهمین اساس جهاد تبیین پادزهر جنگ شناختی است.

وی تصریح کرد: امروز جهاد تبیین عامل روشنگری، بیان منطقی، مستدل و دور از جنجال است که می تواند بسیاری از شبهات جامعه را پاسخ دهد و توطئه های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خنثی سازی کند.

حجت الاسلام عمرانی ادامه داد: نهضت تبیین و دعوت به جهاد تبیین هم یکی از الزامات تحقق بیانیه‌ی «گام دوم» و رسیدن به آن محورهای هفت‌گانه‌ی توصیه‌های رهبر انقلاب است و به همین دلیل  مخاطب‌شناسی و شناخت اقتضائات، ابزار و الزامات حرکت در فضای تبیین در اینجا اهمیت پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

 
https://www.asrehamoon.ir/vdcaian6i49nya1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما