> ترور شهید بهشتی در اتاق فکر آمریکایی طراحی و توسط منافقین انجام شدبهشتی؛ اسطوره شجاعت و جسارت | عصر هامون
تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۲۱
حجت اسلام والمسلمین مصطفی باهری گفت: ترور شهید بهشتی در اتاق فکر آمریکایی طراحی و به دست منافقین اجرا شد.
ترور شهید بهشتی در اتاق فکر آمریکایی طراحی و توسط منافقین انجام شد/بهشتی؛ اسطوره شجاعت و جسارت
حجت اسلام والمسلمین مصطفی باهری، استاد حوزه و دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: شهید بهشتی نمونه‌ای والا از یک انسان ارزشمند و ولایت‌مدار بود که باتقوا و ولایت‌مداری در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی و از اهداف و مقاصد بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت و پاسداری کرد.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی، شخصیت خود ساخته ای بود که بیش از هر چیز خلوص و صفای درون عجیبی داشت و همین موضوع نیز بی گمان ریشه در روح و منش بزرگ او داشت گفت: حضرت امام خمینی (ره) در وصف این شهید بزرگوار فرمودند " بهشتی یک ملت بود" که این سخن امام راحل یک تعبیر عمیق و دقیق از شخصیت برجسته این شهید بزرگوار است.

وی افزود: مرحوم شهید بهشتی، یکی از کسانی است که سابقه طولانی در انقلاب و نظام دارد و آنچه که یاران شهید بهشتی و یاران حضرت امام درباره ایشان می گفتند این است که  ایشان قبل از انقلاب یک شخصیت بسیار موثر و به جد تاثیر گذار در جریانات انقلاب اسلامی بود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: این تعبیر امام نشان دهنده اوج عظمت، بزرگی و ارزش والای شهید بهشتی است که ایشان در تحقق انقلاب و نظام اسلامی تاثیر شگرف و بسزایی داشته که امام او را به تنهایی یک ملت معرفی کرد.
 
وی بیان کرد: از جمله خصوصيات اخلاقي شهيد بهشتي صبور بودن ايشان بود که ميزان صبر و بردباري ايشان در كشاكش حوادث و جريانات بعد از پيروزي انقلاب بهتر معلوم شد.

حجت الاسلام باهری تصریح کرد: شهید بهشتی برای پیاده شدن اسلام در همه ابعادش توهین ها، سرزنش را، دشنام ها را که هر کدام به نوبه خود زخم کاری بودند با روح بردباری که داشت تحمل کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب که تاب رشد وپیشرفت انقلاب اسلامی را نداشتند مهره های اصلی انقلاب را مورد هدف قرار دادند و به دنبال براندازی و نابود کردن این نظام بودند افزود: دشمن با شهادت شهید بهشتی می خواست در حقیقت پایه های اصلی و رکن عمیق نظام را فرو بریزند، بشکنند و نابود کنند.

این کارشناس مذهبی گفت: شهید دکتر بهشتی واقعا متفکری بزرگ و فیلسوف متعالی، ارزشمند و مدیر طراز اول انقلاب اسلامی بود و امروز مجموعه کتاب ها و سخنرانی های به جا مانده از ایشان می تواند یک راهنما و هدایت گر خوبی برای ما باشد.

وی افزود:  امروز کشور مدیون نگاه متعالی این شهید بزرگوار است؛ امروز باید تلاش کنیم اندیشه ایشان را به ساحت‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مدیریتی برگردانیم.  

این استاد حوزه با اشاره به اینکه، شجاعت و جسارت شهید بهشتی در برابر ظلم و بی عدالتی مثال زدنی است بیان کرد: علم و تقوای شهید بهشتی برای دیگران قابل تاثی و الگو گیری است.

وی با اشاره به اینکه ترور شهید بهشتی در اتاق فکر آمریکایی طراحی و به دست منافقین اجرا شد، افزود: آمریکا که خود را مدعی حقوق بشر می داند، منافقین و جنایتکارانی که شهید بهشتی و 72 تن از یارانش را مظلومانه به شهادت رساندند را مورد حمایت قرار داد و از تمام وجوه تسلیحاتی حقوقی و مالی آنان را تقویت کرد.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdchiwnzk23nkvd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما